what is transcription listening

چیستی و چرایی Transcription

چیستی و چرایی Transcription؟؟

با سلام خدمت همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم چیستی و چرایی Transcription را بررسی کنیم.

اگر شما هم به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده اید و یا برای این کار با اساتید مشورت کرده اید، شاید اصطلاح transcription  را شنیده باشید.

یکی از مهارت های اصلی در زبان انگلیسی مهارت Listening است. برای اینکه بتوانید هر مهارتی را به خوبی فرا بگیرید و اجرا کنید روش هایی وجود دارد. از جمله شیوه‌های موثر برای ارتقا و بالا بردن سطح کیفی مهارت Listening به خصوص برای آزمون آیلتس تکنیک Transcription اشاره کرد.

اما دو سؤال مطرح میشود:

الف: Transcription چیست و چگونه باید انجام شود؟

ب: چرا Transcription باید انجام شود؟ چه فایده ای دارد؟

Transcription Transcription چیست؟

به اعتقاد اکثر اساتید و حتی زبان آموزانی که این روش را تجربه کرده‌اند، یکی از بهترین راه‌های تقویت Listening تبدیل فایل های شنیداری به متن است.

بله درست است. اینکه شما متن یک فایل صوتی را در قالب نوشتار پیاده سازی نمایید، همان Transcription است. شما در زمان یادگیری زبان صوت های زیادی را گوش میدهید. یکی از کارهایی که می‌تواند مهارت درست گوش دادن و البته درست نوشتن را در شما تقویت کند پیاده سازی همین صوت هاست.

تا حالا به سرعت تایپ خبرنگاران توجه کرده اید؟ همان طور که گوینده صحبت میکند اینها هم متن را تایپ میکنند و مینویسند. این تکنیک برای شما در آموختن زبان نیز بسیار مؤثر است.

Transcription چگونه انجام می شود؟

برای انجام این مهارت باید چند نکته را بدانید. البته این مراحل برای آموزش است. وقتی این تکنیک را یاد گرفتید برای خودتان روش خاصی خواهید داشت.

الف: از فایل های کوتاه شروع کنید

شما هنوز در اول راه هستید. قرار نیست بتوانید فایل های طولانی را به راحتی پیاده کنید. بنابراین فایل های کوتاه را انتخاب و کارتان رو شروع کنید.

ب: پیاده سازی را در سه مرحله انجام دهید

برای مرحله اول فقط سعی کنید صوت زبان انگلیسی را گوش دهید و ایده‌های آن را به خاطر بسپارید. در مرحله دوم علاوه بر گوش دادن صوت، ایده‌های اصلی را با فاصله مناسب روی کاغد بنویسید. سعی کنید کلمات اصلی مربوط به این ایده‌‌ها انتخاب کرده، بنویسید.

شما در مرحله سوم باید کل مطالب را یاد داشت کرده باشید. چون هنوز تازه کار هستد، میتوانید سرعت اجرا را کمتر کنید و یا اینکه بعد از شنیدن هر جمله صوت را قطع کنید.

ج: حتما خودتان را ارزیابی کنید.

بعد از آنکه مطالب را پیاده کردید به آنچه نوشته‌اید دقت کنید. آیا املای کلمات را به درستی رعایت کرده‌اید؟ کلمات مشابه به کار نبرده‌اید؟ سرعت شما در چه حدی است؟

این کار تمرین زیادی را میطلبد. حوصله داشته باشید. به مرور زمان خواهید دید که هم سرعت شما زیاد شده است و هم دقت. با این کار میتوانید خودتان را برای کسب نمره بالای 7 در آزمون آیلتس امیدوار کنید.

Transcription فواید Transcription چیست؟

یکی از سؤالات شما این است که این کار چه فایده ای دارد؟ چرا باید این کار را انجام داد؟ چند مورد را ما برای شما مطرح می‌کنیم:

۱- میزان دقت شما در درک جزئیات را بالا می‌برد.

۲. با استمرار در این کار قدرت شنیدن کلمات نزدیک به هم و به هم پیوسته را خواهید داشت.

۳. بعد از مدتی تمرین خواهید دید که سرعت نکته برداری و نوشتن شما به چه میزانی افزایش یافته است.

۴- توان تفکیک کلمات هم تلفظ را پیدا می‌کنید. به عنوان مثال دو کلمه pail و pale را در نظر بگیرید. به لحاظ تلفظ بسیار نزدیک هستند، اما هر کدام معنای خاصی دارد. شما بعد از مدتی تمرین این امکان را خواهید داشت که اینگونه کلمات را به درستی تشخیص داده و کلمه مناسب را به کار ببرید.

۵- در نهایت مهارت شنیداری شما تقویت میشود. این مهارت در آزمون آیلتس خود را نشان میدهد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با چیستی و چرایی Transcription صحبت کردیم و این موضوع را به طور کامل شرح دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است؟
  2. نحوه شروع یک زبان جدید
  3. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم؟
  4. توصیف یک فرد به زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *