چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی English Language Learning Challenges and Problems

چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی

چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی از جمله زبان‌هایی است که علاقه مندان زیادی را به طرف خود جلب کرده است. یادگیری زبان انگلیسی مانند سایر زبان‌ها با مشکلات و چالش هایی روبرو می باشد . بطور کلی این چالش ها و مشکلات را می‌توان به سه گروه کلی تقسیم کرد.

چالش ها و مشکلات فردی و روانی یادگیری زبان انگلیسی:

اولین چالش یادگیری زبان انگلیسی ، اصرار زبان‌آموزان به صحبت کردن بی‌عبیب و نقص است. همه به ذات از اشتباه کردن هراس داریم. همواره نگران نگاه و حرف دیگران هستیم. بنابراین می‌خواهیم بی‌عیب و نقص باشیم. این حس کمال‌گرایی در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی نیز دیده می‌شود. حال آنکه فراموش کرده ایم زبان مادری خود را با تکرار اشتباهات و یادگیری از از آنها آموختیم. پس در اولین مورد باید بدانیم که یادگیری زبان بدون اشتباه کردن و فراگیری از اشتباهات غیر ممکن است. اگر می خواهید بخوبی انگلیسی صحبت کند اول باید به خوبی اشتباه کنید.

چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی

دومین چالش زبان‌آموز ، تغییر در سبک زندگی است . می‌توان یادگیری زبان را کاهش وزن تشبیه نمود. اگر بخواهید رژیم بگیرید و وزن کم کنید، ابتدا باید مراقب آنچه که می‌خورید باشید. دوم اینکه باید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. نه یک شب  و دو شب، نه یک هفته و دو هفته، نه یک ماه و دو ماه، بلکه برای تمام عمر. سوم، برای آن وقت اختصاص دهید. حساس باشید و غذایی را درست کرده یا انتخاب کنید که در رژیم غذایی شما گنجانده شده است. نکته اساسی اینکه خود را باید برای یک تغییر اساسی آماده کنید. بدین صورت که روزانه به مدت حداقل نیم ساعت از وقت خود را برای فراگیری زبان کنار بگذارد. گوش کنید، بخوانید، تکرار کنید، اشتباه کنید، فید بک بگیرید و یاد بگیرید. فائق آمدن بر این چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی رژیم غذایی خود را می‌طلبد.

چالش بعدی این است که زبان‌آموز نباید تنها از یک روش یادگیری استفاده کند. با پیشرفت تکنولوژی،‌ حداقل ۱۶ محتوای گوناگون در دسترس ماست. مثلا شرکت در کلاس ، خواندن داستان های انگلیسی ، تماشای فیلم، استفاده از فلش کارت و… از کارهایی که میتوانیم از آن کمک بگیریم.

مشکلات ساختاری در  یادگیری زبان انگلیسی 

چالش چهارم این است زبان انگلیسی مثل سایر زبان ها دارای یکسری قواعد و گرامرهایی است که باید بدرستی آموزش داده شود . یادگیری گرامر زبان کار راحتی نیست زیرا در صورت عدم استفاده درست مخاطب شما ممکن است متوجه منظورتان نشود.

چالش بعدی یادگیری زبان انگلیسی بکار بردن زمان مناسب در مکالمه می باشد تا بتواند مفهوم دقیق با توجه به زمان را به مخاطب منتقل کند. وقتی دارید در ذهن خود ترجمه می‌کنید از قلم افتادن زمان مناسب اتفاق می‌افتد.

چالش ششم عبارات عامیانه زبان انگلیسی میباشد . این عبارات رایج در مکالمه انگلیسی زبانان بسیار دیده می شود که زبان‌آموز علاوه بر گرامر و لغات باید آن‌ها را بیاموزد.

چالش بعدی تلفظ صحیح لغات انگلیسی است که زبان‌آموز می‌بایست برای فهم بهتر به نکات کلیدی مربوط به آن توجه کند.

یکی دیگر از چالش ها، املای درست کلماتی است که زبان‌آموز باید در نگارش کلمات به آن‌ها دقت کند .

چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی

چالش انتخاب کلمه مناسب:

چالش بعدی کاربرد انتخاب کلمه مناسب در جایگاه اصلی آن است. کلمات انگلسی را می‌توان به سه بخش رسمی، غیر رسمی و خنثی تقسیم کرد. زبان‌آموز می‌بایست هر کلمه را در جایگاه و موقعیت خودش بکار برد. بکار بردن کلمه درست باعث می‌شود تا معنی و مفهوم جمله از بین نرود . این هم یکی دیگر از چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی است که زبان‌آموز با آن روبروست.

چالش آخر معانی مختلف کلمه می باشد. در زبان فارسی یک کلمه میتواند معنی مختلفی را بگیرد. زبان انگلیسی نیز از این قاعده  مستثنی نیست . این هم از چالش هایی است که بر سختی کار می افزاید. البته اگر در دید دیگری به آن نگاه کنیم این قابلیت می‌تواند باعث آسانی زبان نیز شود. با فراگیری یک واژه ، معانی مختلفی را می‌توان بیان کرد.

یکسری از چالش مشکلات یادگیری زبان انگلیسی را باهم مرور کردیم. نکته مهم و اساسی اینکه  بیش از حد درباره هیچ یک حساس نباشیم. بدانید که اشتباه پل فراگیری زبان دوم است و برای رسیدن به هدف باید از این پا عبور کرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *