اهمیت لهجه در اسپیکینگ آیلتس Accent in IELTS speaking

اهمیت لهجه در اسپیکینگ آیلتس

اهمیت لهجه در اسپیکینگ آیلتس

با سلام خدمت زبان آموزان محترم موسسه ربان فرساد.امروز قصد داریم تا در مورد اهمیت لهجه در آزمون اسپیکینگ آیلتس صحبت کنیم.

آزمون آیلتس آزمونی است که توسط شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) و بخش ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج انگلستان مدیریت می‌شود.

به همین دلیل عده زیادی تصور می کنند صحبت کردن با لهجه انگلیسی در  بخش اسپیکینگ بر لهجه امریکایی یا سایر لهجه ها برتری دارد و منجر به کسب نمره بالاتر می‌شود.

لهجه در اسپیکینگاهمیت لهجه در اسپیکینگ آیلتس

اگر دارید خود را برای آزمون آیلتس آماده می کنید حتما تا کنون لهجه های مختلف زبان انگلیسی را شنیده اید. بعضی از این لهجه ها را متوجه نمیشوید و احساس نگرانی میکنید.

شما نگران هستید که شاید در آزمون از شما خواسته شود بر اساس یک لهجه انگلیسی خاص صحبت شود.

اما باید بدانید که در بخش مکالمه آزمون آیلتس لهجه اهمیتی ندارد. بنابراین شما نیازی به لهجه های انگلیسی که شامل بریتانیایی، استرالیایی، کانادایی، ایرلندی و …. ندارید؛ یعنی با استفاده از لهجه بریتانیایی به شما نمره ای اضافه نمی‏شود و با لهجه آمریکایی هم نمره ای از شما کسر نمی شود.

یک اشتباه رایج

ریشه این سنخ نگرانی ها یک اشتباه رایج در میان زبان آموزان است.

ما در زبان انگلیسی یک تلفظ (pronunciation) داریم و یک لهجه (Accent) که معمولا در آزمون آیلتس زبان آموزان میان تاثیر “تلفظ” و تاثیر “لهجه” دچار اشتباه می‌شوند.

شما با توجه به دوره هایی که گذرانده اید و یا بر اساس علاقه و … میتوانید به یکی از لهجه های انگلیسی، امریکایی، کانادایی، نیوزلندی، استرالیایی و یا یکی از ده‌ها لهجه موجود در زبان انگلیسی صحبت کنید. این تفاوت ها تأثیر در نمره آیلتس ندارد.

علاقه شما به لهجه ها

در بین لهجه های زبان انگلیسی ، بریتانیایی بیشترین محبوبیت را دارد. اکثر زبان آموزان نیز علاقه دارند به این لهجه مسلط شوند، اما یادگیری این لهجه و یا هر کدام از سایر لهجه ها می تواند کار چالش برانگیزی باشد.

شما هم اگر به یک لهجه انگلیسی خاص علاقه دارید می توانید با استفاده از روش های درست و صحیح آن را پیگیری کنید.

اگر در حال حاضر میخواهید برای آزمون آیلتس اقدام کنید نباید در تمرین های آماده سازی خود برای یادگیری این لهجه انگلیسی اختصاص دهید؛ زیرا اصلا به شما کمک نمی کند و باعث می شود زمان را از دست بدهید.

حال ممکن است با این سؤال مواجه شوید که اگر لهجه اهمیت ندارد، پس ملاک نمره و ارزیابی در بخش اسپیکینگ چیست؟

اهمیت لهجه در اسپیکینگ آیلتساهمیت تلفظ در اسپیکینگ

عامل موثر در نمره آزمون مصاحبه آیلتس، تلفظ صحیح هست. منظور از تلفظ صحیح درست ادا کردن کلمات و عبارات انگلیسی است.

برای داشتن یک تلفظ صحیح رعایت چند نکته الزامی است؛

الف: رعایت اصول فونتیک هنگام ادای کلمه انگلیسی

ب: رعایت تن صدا هنگام ادای کلمه انگلیسی

ج: رعایت استرس کلمه و جمله

د:  رعایت وزن صحیح

ه: رعایت زیر و بم صدا در جملات

بنابراین آنچه در نمره اسپیکینگ شما تأثیر دارد، تلفظ صحیح است نه لهجه انگلیسی . اینکه بتوانید ممتحن را از تلفظ صحیح خودتان مطمئن کنید، باید مواردی که در بالا بیان شد را رعایت کنید.

سخن پایانی

مهمترین عامل در تقویت تلفظ، زیاد شنیدن و زیاد تمرین کردن است. اگر به دنبال کسب نمره لازم در معیار تلفظ هستید، زیاد انگلیسی گوش دهید و زیاد صحبت کنید تا به صورت کامل مسلط شوید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با اهمیت لهجه در اسپیکینگ آیلتس صحبت کردیم و همچنین نکات مهمی را در رابطه با آمزمون آیلتس بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. بهترین روش یادگیری زبان در منزل
  2. چگونه کلمات زبان انگلیسی را حفظ کنیم ؟
  3. سوالات غیر مستقیم در زبان انگلیسی
  4. سه مشکل اصلی پیش روی یک زبان آموز

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *