دست خطی زیبا

چگونه دست خطی زیبا داشته باشیم ؟

چگونه دست خطی زیبا داشته باشیم ؟

یادگیری زبان انگلیسی تنها محدود به صحبت کردن نیست. اگر بخواهید یک حرفه ای شوید، باید تمامی مهارتهای یک زبان را در خود پرورش دهید. مهارت نوشتن (Writing)، نیز جدا از یادگیری زبان انگلیسی نیست. فکر کنید، که با یک شرکت بین المللی کار میکنید، یا موقعیت تحصیلی خوبی برایتان پیش می آید. در این حالت ها است که نوشتن، اهمیت خود را نشان می دهد.

برای داشتن دست خطی زیبا ابتدا ،شروع کنید!

از دست خط دوستتان یا دست خط های کامپیوتری شروع کنید. برنامه ای همانند ورد را باز کنید، خط های مختلف را در آن ببینید و خطی که دوست دارید شبیه آن بنویسید، تمرین کنید.

تمامی حروف بزرگ و کوچک خط مورد نظرتان را جدا جدا تایپ کنید. از آن پرینت بگیرید و شروع به تمرین برای بهبود مهارت نوشتن، از روی آن کنید. حتی می توانید، از دوستان خوش خطتان بخواهید برایتان یادداشت هایی بنویسند و از روی یادداشتشان تمرین نمایید.

 

در مرحله دوم ،از مشکلات شروع کنید!دست خطی زیبا

لازم نیست مثل یک کلاس اولی، شروع به مشق نوشتن از A تا Z کنید. با حروفی که بیشترین مشکل را با آن ها دارید شروع کنید. اگر A شما شبیه یک هشت پا به نظر می رسد، تمرین را از A شروع کنید. مهارت نوشتن خود را تنها با تمرین می توانید، بهبود دهید.

برای شروع یک نامه دست نوشته را کنار دست خود قرار دهید. کاغذ خود را کنار آن قرار دهید و شروع به نوشتن کنید. تمرین خود را با یک نمونه آغاز کنید و روی همان نمونه تمرین کنید تا نتیجه بگیرید.

 

گام سوم برای داشتن دست خطی زیبا ،جدا کردن حروف هم شکل است 

حروف کوچک در g”، “c”، “o و e تقریبا شکل منحنی دارند. دست خط خوب هماهنگی و تناسب در بین حروف هم شکل دارد. نباید یک دایره را بزرگ و دیگری را بسیار کوچک بنویسید. حروف مشابه را دسته بندی کنید تا بتوانید میان آن ها هماهنگی ایجاد کنید. مثلا M”، “N و W گروه دیگر حروف هم شکل هستند، که باید در توازن میان آن ها دقت کنید، خوش خطی با رعایت این توازن ها به دست می آید.

 

 در مرحله بعد ،تکرار کنید.

یک جمله را بارها و بارها بنویسید تا توازن میان حروف را پیدا کنید. در ابتدا شروع به نوشتن کنید و تمرکز خود را روی توازن میان حروف بگذارید. دست خط خود را یکنواخت کنید. اما هدف تنها زیبایی نیست. بعد از چند بار تمرین نوبت به سرعت می رسد. توازن و سرعت باید همزمان باشند، وگرنه به کارتان نمی آیند. مثلا باید l”، “k و t را هم ارتفاع بنویسید. به همان اندازه نوشتن o”، “e و a به شکل موزون و هم ارتفاع اهمیت دارد. یکبار به توازن اهمیت دهید و یکبار به سرعت! هر زمانی بتوانید، توازن حروف را در سرعت بالا رعایت کنید، موفق شده اید. با جمله The quick brown fox jumps over the lazy dog شروع کنید. این جمله تمامی حروف انگلیسی را در خود دارد.

 

ناامید نشوید.

دست خط شما جزو ویژگی های شما است. همان طور که ممکن است شما از ظاهر خود 100 درصد راضی نباشید، دست خط شما هم ممکن است شما را کاملا راضی نکند. همین که شما می توانید به یک زبان دیگر بنویسید، یک قدم جلوتر از دیگران هستید. خطی که با آن راحت تر هستید را انتخاب کنید. قرار نیست خوش خط ترین باشید.

 

خوش خطی به معنای قابل خواندن بودن نیست!دست خطی زیبا

دست خط های رسمی یا به اصطلاح کامپیوتری، چندان مناسب نیستند. بین قابلیت خوانایی خطوط و اعتبار افراد رابطه معکوس وجود دارد. مثلا دکترها با وجود همه اعتباری که دارند،  با نسخه های بدخطشان بیماران را گاها دچار دردسر می کنند. اما مثلا مسئول پذیرش یک کتابخانه هر چقدر هم که خوش خط باشد، نمی تواند مانند یک پزشک به چشم مردم بیاید. اگر دست خط شما قابل خواندن نیست، خودتان را اذیت نکنید. کسی شما را بر مبنای دست خطتان قضاوت نمی کند. هیچ کس بخاطر دست خط خوب ترفیع نگرفته است.

 

 و در مرحله آخر، برای داشتن دست خطی زیبا ،تمرین های خود را از حالت منفعلانه در بیاورید.

برای همکارانتان انگلیسی یادداشت بگذارید یا برای دوستتان نامه ای بنویسید، هر چند آن ها را تحویلشان ندهید. این کار، تمرین را برای شما را لذت بخش می کند. حتی میتوانید، دفتر خاطرات روزانه بنویسید. یا برنامه های روزانه خودتان را با زبان جدیدی که در حال یادگیری هستید، بنویسید. این تمرینات علاوه بر این که خسته کننده نیستند، به پیشرفت شما کمک چشمگیری می کنند. مهارت نوشتن با تمرین به دست می آید.

در آخر باید بگویم که خوش خطی در زبان انگلیسی شما را بسیار به حرفه ای شدن نزدیک می کند. اگر شما خیلی خوب حرف بزنید، اما در مهارت نوشتن مشکل داشته باشید، چندان عالی به نظر نمی آیید. زبان انگلیسی مجموعه ای از مهارت ها است.

 :خلاصه مقاله

.توضیحات و تکنیک های بسیار مفیدی  در رابطه با داشتن دست خطی زیبا و منحصر به فرد در قالب مراحل بسیار ساده ارائه شد

مقالات مرتبط:
  1. مکالمه زبان و ده نکته بسیار ساده و مهم برای مکالمه انگلیسی
  2. چهار نکته که معلمان به شما نگفته اند
  3. 11 نکته تقویت مهارت نوشتاری انگلیسی
  4. بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *