چگونه در هنگام مکالمه به گرامر Grammar during conversation

روش یادگیری گرامر زبان انگیسی برای مبتدی ها

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم به این موضوع بپردازیم که روش یادگیری گرامر زبان انگیسی چگونه است؟ . با ما همراه باشید.  همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

ممکن است شما هم با افرادی مواجه شده باشید که ذهنشان یک گنجینه واقعی از کلمات و لغات انگلیسی است و قواعد گرامری را هم حفظ هستند، اما نمی‏‌توانند مکالمه خوبی ارائه دهند. علت چیست؟

این افراد بیشتر از آنکه بر مکالمه تمرکز کنند برای حفظ کلمات و قواعد گرامری وقت گذاشته‌اند. این یک مانع بزرگ بر سر راه کسانی است که می‌خواهند مکالمه خوبی داشته باشند.چگونه در هنگام مکالمه به گرامر
نکته اصلی این است که شما زمانی یک مکالمه خوب ارائه خواهید داد که قواعد گرامری را هم رعایت کنید. اما چگونه میتوانید قواعد گرامری را رعایت کنید بدون آنکه بر شناخت قواعد تمرکز داشته باشید؟

این نکته را تذکر می‏دهم که مخاطب اصلی ما در این نوشته افرادی هستند که دانش عمومی زبان را آموخته‌‏اند، نه افرادی که کاملا مبتدی هستند.

روش یادگیری گرامر زبان انگیسی

یادگرفتن عبارات

اولین توصیه ما به شما این است که به جای حفظ لغات و قواعد گرامر زبان انگیسی برای مکالمه ، سعی کنید عبارات را یاد بگیرید. با این کار شما عملاً هم لغات را یاد میگیرید و هم با شیوه به کاربردن آن در عبارات آشنا میشوید.
ممکن است شما 1000 لغت حفظ باشید، اما نتوانید یک جمله صحیح بگویید، اما اگر یک عبارت بدانید می‏توانید صدها جمله بر اساس همان عبارت بسازید.

از شیوه برگردان فارسی به انگلیسی استفاده نکنید

اگر شما برای بیان مقصودتان اول معادل زبان فارسی آن را در نظر بگیرید و آن را به انگلیسی ترجمه کنید، هم در بیان کُند خواهید بود و هم رعایت گرامر شما را اذیت خواهد کرد. سعی کنید انگلیسی فکر کنید. مقصودتان را در میان عبارات انگلیسی پیدا کنید و در همان قالب بیان کنید.

چگونه در هنگام مکالمه به گرامرانگلیسی بخوانید، انگلیسی ببینید و انگلیسی بشنوید

هر کدام از ما برای اینکه به زبان فارسی مسلط شویم، آن را در طولانی مدت در کتاب‌ها مطالعه کردیم، در محیط های مختلف شنیدیم و حتی چشم‏‌هایمان را به آن عادت دادیم. این موضوع می تواند به آشنایی با لهجه های مختلف در انگلیسی به ما کمک کند.

حال برای یادگیری گرامر زبان انگیسی برای مکالمه و این که آن را به خوبی بیان کنید باید کتاب های انگلیسی بخوانید، فیلم های انگلیسی ببنید، موسیقی‌های انگلیسی گوش دهید و توانایی خود را در محیط اطرافتان بازگو کنید. شما در اینچنین شرایطی نه تنها قواعد گرامری را خواهید آموخت، بلکه عملاً از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

اینکه شما در محیطی باشید که برای به دست آوردن وسایل مورد نیازتان مجبور باشید انگلیسی صحبت کنید، از یک طرف گنجینه لغاتتان را افزایش می‌دهد و از طرفی قواعد گرامری را به صورت کاربردی خواهید آموخت. پیشرفت در این زمینه نیازمند تمرین و استمرار است، بنابراین انتظار نداشته باشید در مدت کوتاهی به هدفتان برسید.

 بخشهای مختلف زبان انگلیسی را بشناسید.

این ها همان انواع کلماتی هستند که دستور زبان انگلیسی و دیگر زبان های خارجی را می سازند و تقریبا در همه زبان از جمله فرانسوی، آلمانی، عربی، ترکی و … مشترک هستند. منظورمان، اسم، فعل، قید، صفت، حروف اضافه، ضمیرها، پیشوندها و پسوندها هستند.

اسم ها: کلماتی هستند که یک عملی را در جمله انجام می دهند. مثل یک شخص، مکان، حیوان، چیز، مفهوم و… (که در هر زبانی ممکن است متفاوت باشند)

فعل ها: یک حالتی را توصیف می کنند، یعنی نشان می دهند که یک اسم در حال انجام چه کاری است. مثل دویدن، آواز خواندن و…

چند نکته برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

قیدها: کلماتی که برای بهتر توصیف کردن به کار می روند، مثل خیلی خوب، به آرامی، به سرعت و… (اختیاری هستند)

صفت: برای بیان ویژگی های یک اسم بکار می روند، مثل قرمز، بزرگ، کوچک و…

ضمایر: که برای اشاره کردن مورد استفاده قرار می گیرند، من، تو، او، ما، شما، ایشان…

حروف تعریف: برای مشخص کردن یک اسم بکار می روند.

چیدمان کلمات در جملات انگلیسی را بشناسید.

این یکی از نکات مهم در گرامر زبان انگلیسی است.

برای روان صحبت کردن  یادگیری گرامر زبان انگیسی سریعتر، باید نظم صحیح کلمات در بدن شما جا بیفتد. مثلا می دانیم که در زبان انگلیسی نظم کلمات به این شکل است: فاعل، فعل، مفعول .طبیعتا عدم رعایت نکات مربوزط به دستور زبان بر روی مفاهیم و نهایتا درک متقابل تاثیر می‌گذارند.

مثال:

علی دیروز به من زنگ زد.

Ali called me yesterday

چند نکته برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

صرف درست افعال از موارد پایه دستور زبان است.

صرف درست افعال را یادبگیریم. زمانهای اصلی در گرامر زبان انگلیسی را فرابگیرید تا بدانید کجا و چگونه ازیک فعل استفاده کنید. زمانهای اصلی زبان انگلیسی به دوازده قسمت میتوانند تقسیم شوند.

 با علامت گذاری‌ها آشنا شوید.

منظور از علامت گذاری (punctuation) این است که بدانید کجا از کاما استفاده کنید، کجا از علامت تعجب، کجا از علامت سوال، نقطه و …

کاما: کلمات و مفاهیم جداگانه و غیر وابسته را از هم جدا می کند.

نقطه: انتهای جمله را نشان می دهد.

کالون: برای نشان دادن این که قرار است یک لیست را توضیح دهیم می آید.

پرانتزها: برای توضیحات اضافی یک کلمه یا جمله می آیند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که چگونه در هنگام مکالمه به گرامر توجه داشته باشم و از شیوه صحیح گرامر زبان انگلیسی استفاده کنیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *