آزمون های داخلی : ام اس ار تی MSRT , تولیمو Tolimo ,ای پی تی EPT

آزمون های داخلی : ام اس ار تی MSRT , تولیمو Tolimo ,ای پی تی EPT

آزمون های داخلی : ام اس ار تی MSRT , تولیمو Tolimo ,ای پی تی EPT

آزمون های داخلی: آزمون ام اس آرتی MSRT ، تولیمو Tolimo ، ای پی تی EPT از جمله آزمون های داخلی هستند . این آزمون‌‌ ها برای اهداف داخلی ساخته شده‌اند . MSRT و تولیمو Tolimo برای دانشگاه‌های دولتی و آزاد، EPT ای پی تی برای دانشگاه‌های آزاد مورد پذیرش است . نمرات مورد قبول هر یک از این آزمون‌ها متفاوت بوده و با توجه به نظر دانشگاه متغیر است .

اولین نکته قابل توجه این آزمون‌ها ارزانی آنهاست . قیمت پایین آزمون‌های داخلی نسبت به آزمون‌های بین المللی سبب محبوبیت این آزمون‌ها شده است . متوسط قیمت این آزمون‌ها حدود ۷۰ هزار تومان است . حالیکه قیمت آزمون‌های بین المللی با توجه به قیمت دلار تغییر یافته و امروز حدود ۳ میلیون تومان برآورد می‌گردد . 

tolimo

دومین نکته دسترسی آسانتر به این آزمون‌هاست . به سادگی با ورود به سایت‌های مرتبط به هر یک از این آزمون‌ها به آسانی میتوان ثبت نام نمود . برای ثبت نام کافی است کارت شتاب البته با موجودی کافی 🙂 بهمراه رمز دوم داشته باشید . سامانه ثبت نام آزمون MSRT ام اس آر تی است . جزییات بیشتر درباره این آزمون را می‌توانید در صفحه آزمون MSRT بیابید .

برای ثبت نام در آزمون Tolimo تولیمو به سایت آزمون تولیمو مراجعه کنید . کارت شتابی پرمایه فراموشتان نشود . در نهایت برای آزمون EPT ای پی تی نیز می‌بایست به سایت آزمون EPT مراجعه گردد . 

سومین نکته آسانی این آزمون‌هاست . این آزمون‌ها با حذف مهارت‌های زبانی گفتاری speaking و حتی نوشتاری از آزمون‌های MSRT و EPT ساده شده‌‌اند . بعبارت دیگر این آزمون‌ها آماده شده‌اند تا شما را قبول اعلام کنند .

تفاوت با آزمون های استاندارد بین المللی 

آزمون‌های IELTS و TOEFL چهار مهارت زبان شامل شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری را مورد سنجش قرار می‌دهند . لذا بسیار جامع و کامل بوده و مورد پذیرش کلیه دانشگاه‌های جهان هستند . البته حتی با وجود سادگی، کسب نمره قبولی برای بیشتر فارغ التحصیلان موضوعی بغرنج است . بنابراین برای قبولی و صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت در دوره‌های امادگی این آزمون‌ها لازم هستند .

EPTmsrt

نقایص آزمون های داخلی

اگر بخواهیم نقایص آزمون‌های داخلی را برشماریم از مهمترین‌ها باید به عدم اعتبار بین المللی ‌آن اشاره کرد . این آزمون‌ها بجز دانشگاه‌های داخلی مورد مصرف دیگری ندارند . اگر کمی منصفانه به این آزمون‌ها نگاه کنیم میفهمیم که نباید چنین توقعی داشته باشیم .  چراکه در این آزمون‌ها چندی از مهارت‌های اصلی زبان مغفول مانده‌اند .

دومین نقص عدم یادگیری زبان انگلیسی بصورت کاربردی است . هدف این آزمون‌ها چیزی جز فراگیری زبان است . به جرات می‌توان گفت افرادی که نمرات قبولی و حتی بالا در این آزمون‌ها کسب می‌کنند توانایی لازم برای مکالمه ندارند . حتی ممکن است در دیگر مهارت‌های کاربردی زبان در حد قابل قبول نباشند . اگر هدف شما صرفا ارائه نمره به یک دانشگاه داخلی است شما را به شرکت در دوره آمادگی این آزمون‌ها توصیه می‌کنیم .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *