دفتر واژگان انگلیسی افزایش دامنه واژگان English Vocabulary Notebook

چگونه یک دفتر واژگان انگلیسی درست کنیم تا به افزایش دامنه واژگان ما کمک کند؟

English vocabulary notebook دفتر واژگان انگلیسی

چگونه یک دفتر واژگان انگلیسی درست کنیم تا به افزایش دامنه واژگان ما کمک کند؟

تهیه یک دفتر واژگان حین فراگیری زبان انگلیسی به افزایش دامنه واژگان ما کمک می‌کند.  طی فرآیند یادگیری هر زبان با مجموعه‌ای از واژگان جدید روبرو هستیم. همانطور که میدانیم در زبان انگلیسی برای اینکه بتوانیم بر مهارت‌های چهارگانه آن شامل speaking, listening, reading و writing مسلط شویم، می‌بایست دانش لغویی بالایی داشته باشیم . حال بخاطر سپردن املا، معنی و تلفظ درست لغات یکی از دغدغه‌هایی است که تمام زبان‌آموزان با آن روبرو هستند. یکی از راه حل‌های پیشنهادی ما این است که هر زبان‌آموز یک دفتر واژگان انگیسی برای یادگیری لغات زبان تهیه کند.

شما می توانید این دفتر را همراه خود داشته باشید. در زمان‌هایی که مسافت‌هایی طولانی را طی می‌کنید از آن استفاده کنید و واژگان جدید را بخاطر بسپرید.

۶ ویژگی‌ دفتر واژگان انگلیسی

برای تهیه دفتر لغات ما چند پیشنهاد را برای شما زبان‌پژوهان عزیز ارائه میکنیم:

نکته اول:

اول اینکه این دفتر می بایست شامل جدولی برای برنامه های هفتگی و صفحه‌ای برای تماس های ضروری با زبان‌آموزان و اساتید داشته باشد.

نکته دوم:

دومین نکته‌ای که می‌بایست رعایت کنید این است که برا ی هر لغت سه ستون در نظر بگیرید. در ستون اول لغت، ستون بعدی تلفظ صحیح لغت و در آخرین ستون معنی لغت قرار داده شود. یادگیری واژگان زبان انگلیسی بدون یادگیری تلفظ آنها کاری بیهوده است. بدین معنی که واژه را با تلفظ غلط و یا چشمی یادگرفته‌ایم اما توانایی استفاده از آن را در مکالمه های خود نداریم.

نکته سوم:

سومین نکته نوشتن یک مثال برای آن واژه است. انتخاب مثال مناسب بطوری که واژه‌های مثال معنی واژه را نشان دهند از نکات مهمی خواهد بود که می‌بایست توسط شما مورد توجه قرار گیرد. هنگام مرور دفترچه واژگان خود با خواندن مثالی که نوشته‌اید باید بتوانید معنی آن واژه را حدس بزنید.

نکته چهارم:

چهارمین نکته یادداشت واژه با واژگان مرتبط با آن است. هیچ واژه‌ زبان انگلیسی را بصورت منفرد و تنها وارد دفتر نکنید. واژگان ورودی شما باید بصورت عبارت ( phrase ) باشند. اگر نمی‌دانید کدام کلمات را با لغت جدید همراه کنید، می توانید از دیکشنری collocation یا کتاب collocation in use کمک بگیرید. فراگیری واژگان به این ترتیب علاوه بر کاهش مکس‌های بیش از حد و غیر معمول و کمک به  افزایش روانی کلام ( fluency )، یادگیری را آسانتر و سریعتر می‌کند.

نکته پنجم:

بعنوان پنجمین نکته، از دانش قبلی خود برای یادگیری واژگان جدید کمک بگیرید و واژگان جدید را به آنچه که میدانید وصل کنید. دانسته‌ها شما می توانند بصورت پلی در مغزتان عمل کرده و بخاطرسپاری واژگان جدید را تسهیل کنند.

نکته ششم:

نکته ششم این است که دفتر لغت شما می بایست به دو بخش شامل یادداشت نکته‌های ضروری زبان و یادداشت لغات معمولی تقسیم شود . درصورت یادگیری نکات گرامری جدید و یا لغت ناآشنا می توانید انها را در بخش مربوطه خود وارد کنید. در هر لحظه‌ای که زمان خالی داشتید آن را مطالعه کنید.

این کار باعث می شود که دانش لغوی شما  افزایش پیدا کند و سرعت یادگیری شما بیشتر شود . در نتیجه کیفیت یادگیری لغات شما بالا می رود و ماندگاری آن در حافظه بلند مدت‌تان بیشتر خواهد بود .

اطلاعات بیشتر …

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله « ۱۰ روش افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی » مراجعه کنید. امیدوارم با این راهنمایی بتوانید در کوتاه‌ترین مدت زمانی واژگان فراوانی را یاد بگیرید. قابل ذکر هست که دفترچه لغت آماده در جلدها و رنگ‌های متنوع در دیجی کالا موجود می باشد. شما نیز می‌توانید با تهیه این دفترچه‌های آماده در زمان خود صرفه جویی کنید و از زمان نهایت استفاده را ببرید. ضمنا نمونه ساده‌ای از این دفتر در بخش دانلود برای شما قرار داده شده است.

نمونه ای از دفتر واژگاندر قالب فایل PDF  برای دانلود و استفاده شما علاقه‌مندان به زبان انگلیسی قرار داده شده است.

Click me!

پسورد:

englishforuni.com

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *