آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتسReady to take the IELTS test

آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس

آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم در رابطه نحوه آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس را بررسی کنیم.

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که برای شکرت در آزمون باید از کجا شروع کنم.با ما همراه باشید را شما را راهنمایی کنیم.

آشنایی با فرمت آزمون و قوانین آن

بر اساس هدف و نیاز، نمای کلی از فرمت آزمون را در نظر بگیرید. توجه کنید که دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد. آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. بخش Speaking و Listening برای هر دو آزمون مشابه می باشد اما بخش Reading و writing در دو آزمون متفاوت می باشد.

جزوه اطلاعات مربوط به متقاضیان شرکت در آزمون را بخوانید که اطلاعات ضروری ای درباره ی نحوه ی پاسخگویی صحیح به هر بخش آزمون را در اختیارتان قرار می دهدو همچنین به جدول اسکوربند آیلتس (شکل ۱) برای توصیف اینکه هر اسکوربند چه چیزی را نشان می دهد نگاهی بیاندازید.

شکل ۱

زمانی را برای خواندن معیارهای ارزیابی آزمون آیلتس اختصاص دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد متوجه شوید که آزمون گیرنده در آزمون speaking و listening به دنبال چه چیزی است و شما باید چگونه پاسخ دهید تا به نمره دلخواه خود برسید.

سعی کنید نمونه سوالات آیلتس را پاسخ دهید

سعی کنید فضای آزمون را شبیه سازی کنید و آزمون را برگزار کنید و خود را محک بزنید. نمونه آزمون‌های آیلتس موجود در کتاب‌های کمبریج به شما در این مهم کمک می‌کنند. این آزمون‌ها بسیار استاندارد بوده چراکه در واقع نمونه‌ای از آزمون‌های آیلتس سال‌های قبل هستند. همچنین شما می توانید در این قسمت درباره منابع رسمی تمرینی آیلتس بیشتر بخوانید و با توجه به نیاز، هر یک از آنها را تهیه و یا دانلود کنید.

علاوه بر این شما می توانید سوالات تمرینی رایگان را در این سایت پیدا کنید.

زمان کافی را برای بهبود مهارت های انگلیسی اختصاص دهید

آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتسبرای یادگیری یک زبان،به یک بازه زمانی نیاز دارید. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری این است که از یک دوره ی زبانی استفاده کنید. بازخوردی که شما از معلم تان در کلاس درس دریافت می کنید به شما کمک خواهد کرد مهارت های خاصی که شامل Speaking،Listening ،Reading و writing است تقویت شود و اشکالات شما بهتر برطرف شود.

از انگلیسی هر روز استفاده کنید. متن انگلیسی بخوانید،صحبت کنید، بشنوید و تا می توانید به انگلیسی بنویسید. این یک روش اثبات شده برای تقویت انگلیسی تان و در نهایت نمره ی آیلتس تان می باشد.

با دوستان و خانواده تان انگلیسی صحبت کنید و سعی کنید آن ها را ترقیب به یادگیری زبان کنید. به رادیو انگلیسی زبان ،تلویزیون و فیلم های انگلیسی گوش دهید. سعی کنید به انواع لهجه های انگلیسی که شامل آمریکایی،استرالیایی،کانادایی و نیوزلندی می باشد گوش دهید و در هرکجا که ممکن است انتشارات انگلیسی را بخوانید.

همچنین اگر بدنبال یک سایت خوب می‌گردید تا با فرمت آزمون آیلتس آشنا و درباره آن بیشتر بدانید اینجا را کلیلک کنید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس صحبت کردیم و نکاتی را برای تمرین شرکت در آزمون را بیان کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. بهترین روش یادگیری زبان در منزل
  2. چگونه کلمات زبان انگلیسی را حفظ کنیم ؟
  3. سوالات غیر مستقیم در زبان انگلیسی
  4. سه مشکل اصلی پیش روی یک زبان آموز

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *