مراحل مقابله با ترس از اسپیکینگ 4 Steps dealing with fear speaking

مراحل مقابله با ترس از مکالمه زبان انگلیسی

مراحل مقابله با ترس از مکالمه زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم مراحل مقابله با ترس از اسپیکینگ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

مرحله اول: ایجاد انگیزه مراحل مقابله با ترس از اسپیکینگ

این روز ها تبلیغات زیادی تحت عنوان یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در زمان کوتاه را اطراف خود میبینیم، و وسوسه میشویم که در آن کلاس ها شرکت کنیم و ترس از مکالمه را از بین ببریم، اما واقعیت این است که شما باید در اولین گام از خودتان شروع کنید و تلاش و انگیزه لازم برای یادگیری مکالمه را در خود ایجاد کنید.

همه ما میدانیم که هدف داشتن برای هرکاری در زندگی، باعث ایجاد انگیزه در فرد شده و همین امر باعث می شود که حتی اگر شخص در راه رسیدن به هدفش با مشکلات و سختی هم رو به رو شود، تسلیم نشده و با قدرت و انگیزه بیشتری آن هدف را دنبال کند. اگر می خواهید مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی را با سرعت بیاموزید و ترسی از صحبت کردن نداشته باشید، باید هر روز هدف خود را در ذهن مرور کرده و انگیزه لازم را بدست آورید و تلاش کنید. داشتن لهجه های مختلف در زبان انگلیسی نباید باعث شوود که شما انگیزه خود را از دست بدهیدد.

مرحله دوم: تعیین سطح زبان

قبل از آنکه شروع به یادگیری مکالمه زبان انگلیسی کنید باید بدانید که هر کدام از مهارتهای زبان از قبیل مهارتهای نوشتاری، خواندن، شنیداری را تقویت کنید، بهتر است برای شناخت از سطح خود حتما آزمون تعیین سطح بدهید. چون استفاده از منابع و کتابهایی بالاتر از سطح شما، تاثیری در پیشرفت یادگیری شما نخواهد داشت و مطالب برای شما سنگین و دشوار خواهد شد و این موضوع باعث از دست دادن انگیزه‌ می شود. و گاها باعث ایجاد ترس و استرس می شود.

مرحله سوم: تعیین زمان مشخص برای مکالمه

اگر شما قصد جدی برای یادگیری بهتر مکالمه زبان انگلیسی دارید نباید بترسید، بلکه باید برنامه ریزی منظم و دقیقی برای آن انجام دهید. حتی اگر شما در ارتباط با آموختن مکالمه زبان انگلیسی محدودیت زمانی نداشته باشید، ولی قصد دارید مکالمه و صحبت نمودن زبان را بیاموزید، یکی از عواملی که تاثیر مهم و موثری دارد، تعیین یک زمان مشخص است.

از زمان قدیم نیز این ضرب المثل معروف گفته می شود که کار امروز را به فردا مسپار، یعنی اینکه اگر شما کاری را که می‌ خواهید امروز انجام دهید به روزهای بعد موکول نکنید این امر موجب می‌شود به برنامه ریزی و هدفی که برای تمرین مهارت اسپیکینگ و مکالمه خود تعیین نموده اید، نرسید و همچنین این موضوع در انگیزه شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

مراحل مقابله با ترس از اسپیکینگمرحله آخر: جسارت در مکالمه

شما برای شروع هر عملی که قصد جدی در انجام آن را دارید، باید جرات و جسارت لازم در آن را داشته باشید. تا زمانی که ترس در صحبت کردن و مکالمه داشته باشید، نمی توانید در این مهارت پیشرفت کنید. برای جسارت پیدا کردن در تقویت مهارت مکالمه انگلیسی خود، میتوانید خود را به چالش بکشید و در موقعیتی قرار دهید که مجبور به صحبت کردن به زبان انگلیسی شوید و به هدف نهایی خود یعنی روان صحبت کردن به زبان انگلیسی برسید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با مراحل مقابله با ترس از مکالمه زبان انگلیسی صحبت کردیم و راه حل های مقابله را بررسی کردیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *