فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film سرگرمی یادگیری زبان انگلیسی

فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film

فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film

فیلم ماجراجویی – راز آلود فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه شد. این فیلم که بر اساس داستان‌های جناحی و معمایی کارگاه افسانه‌ای بریتانیا شرلوک هلمز ساخته شده است روایتگرِ داستان زندگی یک زن و تلاش بانوان انگلستان برای ایجاد یک تغییر اجتماعی و سیاسی در جامعه است. این فیلم راوی روزگارانی است که زنان از برخی امکانات و حقوق اجتماعی محروم بودند و فرهنگ مرسوم جامعه بینش «زن فاقد صلاحیت» را بر الاغ فکری خود می‌کشید، درحالیکه قبولاندن این حقوق حتی به جامعه زنان نیز غیر ممکن می‌نمود. اینکه به زنی بفهمانی این حقوق توست و می‌بایست از آن برخوردار باشی!

انتخاب نام فیلم

انتخاب نام هولمز برای شخصیت اول داستان نه تنها تصویر داستانی ماجراجویانه و معمایی آن را تداعی می‌کند بلکه بیشتر بمنظور تحریکِ کنجکاویِ مخاطبِ دوستدارِ کارآگاهی موفق و دقیق است. مخاطبی که انتظار دارد با شنیدن نام هولمز فیلمی مهیج سرشار از معماهایی لاینحل را ببیند که با درایت کارآگاه شرلوک هولمز حل می‌شود. نقش حل بیشتر این معماهای عجیب به عهده شخصیت زن داستان انولا گذاشته شده است. او خواهر هولمز مشهور است و همچون او، ژن خوبِ حل معماهای لاینحل را دارد.

هولمز خواهر، خیلی زود مثل شرلوک برادر خود ذهن شما را درگیر خود می‌کند. «انولا واقعا خواهرشه، خواهر شرلوک هولمز. واقعا زرنگ و باهوشه» جمله‌ای است که در همان اوایل فیلم ذهن شما را اشغال می‌کند. تماشای این فیلم با شما. این فیلم رو میتونین به اتفاقِ هم، بصورت خانوادگی تماشا کنین و از اون لذت ببرین. فراموش نکنین هدف ما و شما تجربه سرگرمی به همراه یادگیری زبان انگلیسی است. البته توجه من رو بیشتر موضوع پشت داستان اصلی فیلم به خود جلب کرد. امیدوارم دیدن فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film سرگرمی که از دیدن یک فیلم راز آلود انتظار دارین رو بهتون بده و مهمتر از اون به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی تون کمک کنه.

داستان فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film

اما داستان در بستری گزارشی یا به اصطلاح نریشن narration در حال پیش‌رفتنه. تکنیکی که در بسیاری از مجموعه‌های کارتونی از شکرستان خودمون گرفته تا مجموعه های ویدیویی مثل سیندرلا، مکبث و … از آن استفاده شده. در این فیلم این موضوع کمی متفاوته.

داستان توسط خود قهرمان یعنی انولا هولمز روایت می‌شه. او با معرفی خود سعی می‌کنه خود را به ما بشناسونه و در دل ما جا کند. ترکیبی از یک فرد باهوش و زیرک با شیطنت‌های جوانی بهمراه برخی گند زدن‌ها که در حین تجربه و یادگیری در حال جریانه. تمام این حوادث رمز باز نشده دیگری داره که شاید نویسنده و کارگردان آن را به عهده هولمز ذهن ما گذاشته است تا کشف کنیم.

اصل موضوع خود یک معماست!

موضوع اصلی داستان از همان ابتدا با انتخاب و معرفی یک شخصیت زن بعنوان نقش اول داستان و معرفی دو تفکر متضاد در قالب براداران انولا هولمز شروع می‌شود. روایت آداب و رسومی که پنهان و آشکار، البته خشن در برابر نقش آفرینی بانوان و زدن رنگ کور بر اون در جامعه در جریانه. اما جامعه همیشه در مقابل این کوررنگی‌ها ساکت نمی‌مونه. نقش مادر انولا در پشت پرده داستان دقیقا همینه.

اما جالب اینکه یکی از پسرانش از مخالفین سرسخت اوست. او نماینده قشر خشک مغز و متحجر جامعه است. او نماینده داعش قرون معاصر و جاهلیت مدرن روزگاران خود است. باقی داستان رو خودتون تماشا کنین. این فیلم رو میتونین به اتفاق هم، بصورت خانوادگی ببینین و از اون لذت ببرین. فراموش نکنین هدف ما و شما تجربه سرگرمی به همراه یادگیری زبان انگلیسی است. امیدوارم از دیدن فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film لذت ببرین و سرگرمی لازم رو بگیرین و البته از اون مهمتر، به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی تون کمک کنین. چون این موضوع هدف مشترک ما و شماست. همچنین در مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی ما میتونین ژانرها، انیمیشن ها و فیلم های مختلف رو انتخاب کنین.

زبان فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film

ماجرای فیلم در اواخر قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم در انگلستان در حال رخ دادن است. زبان فیلم بسیار شیوا و رسمی است و از اسلنگ‌های slang فراوان و اصطلاحات idiom گوناگون غیر رسمی در آن، خبری نیست. درباره تفاوت slang و idiom این مقاله را بخوانید. برای دوستداران لهجه بریتانیایی که خودم نیز یکی از اون‌ها هستم باید عرض کنم لهجه این فیلم بریتیشه British. لحن tone، بیان intonation و تلفظ‌ pronunciation اون مطابق ساختار‌های سنتی لحجه بریتانیایی طراحی شده و بنابراین بسیار گوش‌نواز و دوستداشتنیه.

زبان فیلم وقتی با تصاویر زیبای آن که غالبا مناظر هستند درمی‌آمیزد زیبایی و قدرت آموزشی فیلم دوچندان می‌شود. استثناً این فیلم با زیرنویس فارسی گذاشته شده تا بسادگی بتوانین معادل فارسی آنرا دریابید و اگر نیاز داشتین بسادگی با دیدن چندین باره‌ی یک صحنه، خودتون بتونین بخشی از اشکالات درک خود را حل کنین. از دیدن فیلم لذت ببرید …

 

سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا خانوادگی تماشا کنید. از اونجایی که ژانر این فیلم ماجراجویی – معمایی است، با تماشای فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film ، سرگرمی و هیجان رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی با هم خواهید داشت که البته هدف ما و شماست. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان انیمیشن می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم.

هم مجموعه ای از هیجان و سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، حالشو ببریم. این دقیقا هدف ما و شماست. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم انولا هولمز Enola Holmes Film دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌ تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- برنامه تقویت زبان انگلیسی با فیلم

۲- تکنیک های طلایی برای زبان آموزان سطح پایه

۳- چیستی و چرایی Transcription؟

۴- Films and Books Collocation (فیلم و کتاب)

در کامنت‌ها بحث، مرور، تمرین و تکرار

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *