تأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان effect of dictionary on learning English

تأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان انگلیسی

تأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم تأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

مرحله اول در یادگیری هر زبان، یادگیری لغات و واژگان آن است. شما بدون یادگیری واژگان چگونه میخواهید صحبت کنید، بخوانید و یا بنویسید؟ بنابراین اولین ضرورت یادگیری واژگان انگلیسی است. بهترین و اولین راهکار مراجعه به فرهنگ لغت یا دیکشنری زبان است.

در این مطلب دو موضوع را بررسی میکنیم:

ا. تأثیر مطالعه فرهنگ لغت و واژگان در یادگیری چیست؟

2. چگونه از دیکشنری ها و فرهنگ لغت ها استفاده کنیم که تأثیر بیشتری داشته باشد؟

تأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان

تأثیر مطالعه دیکشنری در یادگیری زبان

الف: افزایش واژگان

اولین تأثیر مطالعه فرهنگ لغت این است که گستره واژگان ذهنی شما را افزایش میدهد. وقتی میخواهید در مورد یک موضوع صحبت کنید، بنویسید و حتی بخوانید باید در حوزه آن موضوع، واژگان تخصصی را بدانید. اولین راهکار هم مراجعه به دیکشنری است. اما میتوان به این وازگان را بصورت فعال در مکالمه و مقالات خود استفاده کنیم؟ بسیار بعید بنظر می‌رسد این لغات وارد دامنه واژگان فعال ما شده باشند. برای فعالسازی باید نحوه کاربرد آن‌ها را در جملات فراگرفت.

ب: دیدن جملات الگو و تمثیلی در هر واژه

یکی از خاصیت های مطالعه دیکشنری ها این است که علاوه بر معنای واژه جملات تمثیلی و یا نمونه الگوی کاربرد هر واژه را برای ما می آورد.

این کار ذهن شما را آماده میکند که بهتر بتوانید از دایره واژگان ذهنی خود برای یک موضوع استفاده کنید. در واقع این کار مانند یک قالب آماده  است که شما میتوانید از آنها استفاده کنید.

ج: یادگرفتن مترادف ها

یکی دیگر از نکات مثبت در مطالعه فرهنگ لغت ها یادگرفتن کلمات مترادف و متضاد است. وقتی یک کلمه را حتی در یک دیکشنری ساده دنبال کنید می بینید که حداقل یک مترادف و یا متضاد برای آن اورده است. این کار در تثبیت و ماندگاری واژگان در ذهن بسیار مؤثر است.

 

چگونگی استفاده از دیکشنری ها در یادگیری انگلیسی

ا. حتما از دیگشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.

اگر واقعا به دنبال آموزش و یادگیری زبان هستید حتما به سراغ دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی بروید. در دیکشنری های انگلیسی به فارسی شاید زودتر متوجه شوید، ولی اثر یادگیری کمتری دارد.

2. کلمات و مفاهیم را پیگیری کنید

اگر معنای یک کلمه را در فرهنگ لغت پیدا کردید و در توضیحاتی که برای ان کلمه آمده به لغاتی رسیدید که معنای آن را نمیدانید آن را رها نکنید. این کلمه را هم در دیکشنری پیدا کنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که مفهوم را به صورت کامل متوجه شوید.

ممکن است روند کار شما را خسته کند، ولی در جریان کار قرار بگیرید و روند اثرگذاری آن را در یادگیری زبان ببینید مطمئن باشید علاقه مند خواهید شد. این روش در افزایش دایره واژگان و کاربرد آنها بسیار مؤثر است.

3. برای خودتان از الگوهای بیشتری استفاده کنیدتأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان

دیکشنری ها یک الگو و یک مثال را برای تفهیم کلمات و واژگان برای شما ارائه میدهند. به این الگو بسنده نکنید. سعی کنید بر اساس همان قالب نمونه های دیگری برای خود بنویسید.

با این روش بعد از مدتی خودتان تبدیل به یک دیکشنری گویا خواهید شد. یعنی اگر کسی از شما معنای یک واژگان را بپرسد به جای اینکه خیلی سریع معنای آن را بگویید میتوانید در قالب یک جمله مفهوم آن را توضیح دهید.

4. به صورت مستمر به فرهنگ لغت ها مراجعه کنید

اینکه فقط در مورد نیاز به فرهنگ لغت ها مراجعه کنید لازم است ولی کافی نیست. شما میخواهید بر زبان انگلیسی مسلط شوید. یک تایم مشخص را برای مطالعه بخش activator دیکشنری داشته باشید. این بخش به شما نشان می‌دهد که یک انگلیسی زبان چطور از یک واژه در جملات و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کند.  استمرار در مراجعه و مطالعه دیکشنری در تثبیت لغات و گسترش واژگان شما بسیار مؤثر است.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رایطه با تأثیر فرهنگ لغت در یادگیری زبان انگلیسی صحبت کردیم و نحوه استفاده از فرهنگ لغت را شرح دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. مراسم روز زمین
  2. انگلیسی را با داستان فرا بگیرید
  3. اصطلاحاتی برای ابراز هیجان
  4. نکات ساده و بسیار مهم برای مکالمه زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *