How to think in English

چطور انگلیسی فکر کنیم؟

چگونه انگلیسی فکر کنیم؟

با سلام خدمت ربان آموزان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز می خواهیم یک سوال مهم را بررسی کنیم که چطور انگلیسی فکر کنیم؟

برای تسلط بر زبان انگلیسی باید به مرحله ای برسید که حتی انگلیسی فکر کنید. اما چگونه باید به این مرحله رسید.؟
تسلط ما در زبان مادری به مرور زمان، با تمرین و تحصیل به صورت رسمی در مدرسه و غیر رسمی در محیط پیرامون و… حاصل شده است؛ بنابراین این روند را باید برای زبان انگلیسی نیز در پیش گیریم.
روش هایی وجود دارد که می‏تواند باعث شود ما در این مسیر موفق عمل کنیم. سعی ما بر این است که در این نوشته متدهایی را معرفی کنیم که شما با استفاده از آن بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

متدهایی برای انگلیسی فکر کردنچطور انگلیسی فکر کنیم؟

برای اینکه ذهن ما انگلیسی شود باید خودمان را در محیطی انگلیسی محور قرار دهیم. توصیه نمی‏کنیم که زیاده روی کنید؛ چراکه تحقق این مسئله نیازمند زمان است.

الف: استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی

منبع اصلی هر یک از شما برای یافتن معنای کلمات باید دیکشنری باشد، اما برای اینکه ذهنتان انگلیسی محور شود خود را ملزم کنید که فقط از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. با استفاده از این نوع دیکشنری ها شما به معادل‏های فارسی ارجاع داده نمیشوید، بلکه مفاهیم جدید را از طریق مثالهای ساده و با استفاده از کلماتی ساده که شما معنای آن را میدانید آموزش میدهد.
اگر در ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک کلمه با لغاتی برخورد کردید که معنای آن را نمیدانید بار دیگر از همین دیکشنری استفاده کنید و معنای آن را پیدا کنید. به مرور زمان شما نه تنها مفاهیم جدید را خواهید آموخت، بلکه این توان را پیدا میکنید که در مورد هر کدام از آن مفاهیم مطالبی بیان کنید و مثال هایی مطرح کنید.

ب: برای خود یک پارتنر داشته باشید

توصیه میشود از میان دوستان، همکاران و همچنین فامیلتان یک فرد را قانع کنید که شما را در مسیر یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی همراهی کند.
در این روش شما تمام نیازها و خواسته ها و حتی مجادله هایتان را به زبان انگلیسی برای آن فرد بازگو میکنید. از همراه خود بخواهید که صرفا زمانی کارتان را انجام دهد و یا با شما همراهی کند که شما از طریق زبان انگلیسی آن را بیان کنید.
این روش چون ذهن شما را در طول روز و در جریان اتفاقات روزمره با زبان انگلیسی درگیر میکند بسیار مؤثر است.

ج: زبان وسایل دیجیتال خود را به انگلیسی تغییر دهید

زبان گوشی همراه، کامپیوتر و … را که معمولا در طول روز از آنها استفاده میکنید به انگلیسی تغییر دهید. با این کار شما مجبور هستید برای رفع نیازهای ارتباطی خود انگلیسی بدانید.

چطور انگلیسی فکر کنیم؟د: فیلم ببینید، موسیقی گوش دهید سپس از خودتان فیلم بگیرید

توصیه میکنم حتما این روش را اجرا کنید. ممکن است شما هم فیلم های زیادی به زبان انگلیسی دیده باشید و یا موسیقی هایی را گوش داده باشید، اما آیا تا به حال خود را به جای آن بازیگر و یا خواننده قرار داده اید؟
در این روش شما دیالوگ یک نقش از فیلم و یا متن موسیقی را در برابر دوربین تکرار می‏کنید. سپس خودتان آن را گوش می‏دهید. تفاوت شیوه بیان خودتان را با نقش اصلی مقایسه کنید و سعی کنید در مراحل بعدی نقص ها را برطرف کنید.
بعد از مدتی خودتان به صورت بداهه در مورد یک موضوع صحبت کنید و آن را ضبط کنید. این شیوه را به مرور زمان تخصصی تر کنید و حتی میتوانید در مورد فایل های ضبط شده با یک استاد زبان مشورت کنید تا نواقصتان را برطرف کنید.
ما برای کسانی که میخواهند ذهن انگلیسی خود را تقویت کنند و در مهارت تلفظ کلمات نیز موفق تر باشند این روش را توصیه می‏کنیم.
باز هم تکرار میکنم که موفیقت شما در این راه نیازمند تمرین، استمرار و غوطه‏ور شدن در زبان است.
خلاصه مقاله:
در این مقاله بررسی کردیم که چطور انگلیسی فکر کنیم؟ و متد هایی را برای فکر کردن به ربان انگلیسی را ارائه دادیم.
مقالات مرتبط:
  1. رمان انگلیسی بلندی های بادگیر
  2. نحوه شروع یک زبان جدید
  3. توصیف یک فرد به زبان انگلیسی
  4. گرامر سببی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *