فیلم وودی دارکوب Woody Woodpecker Film سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی entertainment learning English fantastic family movie have fun and learn English our motto

فیلم وودی دارکوب Woody Woodpecker Film

فیلم وودی دارکوب Woody Woodpecker Film

فیلم طنز و بسیار جذاب « وودی دارکوب Woody Woodpecker Film »، ماجرای یک دارکوب بازیگوش و ماجراجوست که افتخار به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه شد. ایده‌ی آن از مجموعه کارتون‌های وودی دارکوب گرفته شده. این فیلم خانوادگی در واقع یک کار ترکیبی از انیمیشن و فیلمه. ترکیبی که جذابیت فیلم رو بیشتر و فیلم رو دیدنی‌تر کرده و در نهایت باعث شد ما رو قانع کنه تا اونو به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه کنیم. فیلم ‌های بیشتر در این مجموعه  جذاب و خانوادگی رو دنبال کنین.

داستان فیلم وودی دارکوب Woody Woodpecker Film

گروهی از شکارچیان آوازه وودی دارکوب رو شنیدن که حرف میزنه و بسیار نایابه. به قول انگلیسی زبان ها “wo0o0o0ow”. این موضوع باعث میشه تا اونا به فکر شکار وودی جذاب و جیگر ما بیفتن. حالا فیلم رو که دیدین میفهمین چه جیگریه! شخصیت مورد علاقه‌ مو لو دادم. نیمدونین چقدر این شخصیت دوست داشتنیه. شکارچیا سعی در شکار وودی (دارکوب ما) دارن که وودی نه تنها از دستشون فرار میکنه بلکه یه سری بلای جذاب سرشون میاره … که بهتره خودتون فیلم رو ببینین و خانوادگی ازش لذت ببرین و هم زبان انگلیسی تمرین کنین.

خانواده تامی

یه جای دیگه در فیلم ، کمی اونورتر تامی پانزده ساله با مادرش زندگی میکنه. پدر و مادر تامی وضعیت خانوادگی خوبی ندارن و از هم جدا شدن. تامی بیچاره هم بین این دو پاس کاری میشه یعنی باید یه مدت با مادر و یه مدت با پدر زندگی کنه که اصلا وضعیت جالبی نیست. اما اتفاق ناگواری برای پدر بزرگ تامی، پدر مادرش، میفته و اینجاست که مادر برای مراقبت ار پدرش باید به فیلادلفیا بره. اون چاره‌ای نداره جز اینکه تامی رو پیش پدر و نامادریش بذاره. پدر که درگیر کار خودشه از این موضوع اصلا راضی نیست خصوصا که به یه مشکل در کارش برخورده. از طرفی رابطه تامی با پدرش زیاد خوب نیست. اما چاره چیه در نهایت این پدر و پسر می‌پذیرن که تا برگشت مادر با هم زندگی کنن. وودی قهرمان جذاب داستان ما روی رابطه این دو هم تاثیر میذاره.

از نکات جذاب فیلم وودی دارکوب Woody Woodpecker اینه که به ما یاد میده به طبیعت احترام بذاریم. چطور؟ پدر تامی بخاطر عقاید ضد طبیعت و حیات وحش از کار اخراج  شده و باید برای حل این مشکل کاری بکنه. او تصمیم داره برای ساخت خونه‌ای در جنگل نزدیک مرز کانادا خانوادگی به همراه تامی و نامادریش به اونجا برن. او می‌خواد بزینس جدیدی در محلی که از پدر بزرگش بهش به ارث رسیده راه‌بندازه. سفر و سرمایه‌گذاری که نامادری تامی هم ازش راضی نیست. اونا میرن تا پروژه رو شروع کنن. مکان مورد نظر انتخاب میشه و ماشین‌ها میان تا کار رو شروع کنن. جاییکه انتخاب شده گوشه‌ای از بهشته.

گوشه‌ای از بهشت

از یک طرف نزدیک دریاچه است و از طرف دیگه چسبیده به جنگل. وقتی در طبقه دوم خونت ایستادی می‌تونی منظره زیبای دریاچه رو ببینی. قوها و مرغابی‌هایی که دارن روی دریاچه پرواز می کنن. جوجه مرغابی‌هایی که پشت مادرشون شنا میکنن و سعی میکنن از مادر عقب نیفتن. نسیمی از روی آب دریاچه میاد واقعا فرح بخشه و روح رو جلا میده. صدای آب و امواج ترانه طبیعته که برای صاحب این خونه البته بعد از تموم شدنش قراره نواخته شه. صحنه‌ّای زیبا و جذاب این فیلم اونو دیدنی‌تر می‌کنه.

خونه (وقتی ساخته بشه) از طرف دیگه مشرف به جنگله. جنگلی از انبوه از درختان تنومند سکویا، کاج، بلوط و … . برج‌های خدادای سربه آسمون کشیده. نه ترافیکی و نه بوقی، بلکه آواز پرندگانی که توی این درختا لونه کردن. یکی از این پرنده‌ها وودی ، دارکوب Woody Woodpecker خودمونه. حالا باید این درختا قطع بشن تا جایی برای ساخت خونه درست بشه. لونه وودی باید خراب بشه. شروع یک زندگی خانوادگی به قیمت خراب کردن خانواده دیگران. شاید چون فکر می‌کنیم چون آدم خلق شدیم هر کاری می‌تونیم بکنیم. خونه‌مونو بسازیم، بذار به قیمت از بین رفتن خونه پرندگان و حیوانات باشه. اما ما وودی ، قهرمان جذاب فیلم رو داریم. وودی نمی‌ذاره جنگل خراب بشه. اون دوستاش و  از خودش در مقابل خودخواهی پدر و نامادری تامی دفاع میکنه. اون از جنگل دفاع میکنه.

اما مگه میشه یه پرنده فسقلی در مقابل ماشین های قدرتمند ساخت دست بشر مقاومت کنه؟! بله، میشه اگر مثل وودی باهوش باشی میشه. هوش مهمتره از زوره! بهتره دیگه این فیلم جذاب  رو خانوادگی ببینین و حالشو ببرین. هم سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی. بهتر از این نمیشه!

زبان فیلم

زبان این فیلم جذاب ، انگلیسی آمریکایی است که البته با طنز و شوخی آمیخته شده. شخصیت‌های فیلم ترکیبی از به اصطلاح آدم بزرگ‌ها، بچه‌ها و دارکوبه. بخاطر ژانر خانوادگی ، فیلم زبان انگلیسی بسیار نرم و دوست‌داشتنی داره. دیاکوگ‌های فیلم طوری نوشته شدن که برای بچه‌ها تند، خشن و بی‌ادبانه نباشه. جملات شمرده شمرده بیان میشن و با توجه با ژانر فیلم، از اصطلاحات رایج از در دیالوگ‌ها استفاده شده و از اصطلاحات تخصصی یک رشته و یا خاص یک حرفه استفاده نشده. امیدورم شما هم علاوه بر لذت بردن از فیلم و داشتن یه سرگرمی خوب، از زبان انگلیسی این فیلم هم چیزهای زیادی یاد بگیرین.

 

درباره یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا بصورت خانوادگی ببینین و لذت و سرگرمی رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی تجربه کنین. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان فیلم می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌ تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم. هم یادگیری زبان انگلیسی ، هم سرگرمی و هم حالشو ببریم. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم وودی دارکوب Woody Woodpecker دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- زمان آینده در زبان انگلیسی

۲- تفاوت نامه رسمی با نامه غیر رسمی در زبان انگلیسی چیست؟

۳- علائم و نشانه های یک نامه غیر رسمی

در کامنت‌ها بحث، مرور، تمرین و تکرار

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *