نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتس 5 Tips on IELTS Speaking

نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتس

نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتس

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبا انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتس را بیان کنیم که باید آن ها را در نظر داشته باشید.

فرمت کلی آزمون اسپیکینگ

این بخش شامل بازه زمانی 11 الی 14 دقیقه می باشد.

آزمون اسپیکینگ مانند هر دو نوع آیلتس (جنرال و آکادمیک) می‌باشد و در این آزمون سه بخش وجود دارد.

نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتسبخش اول : شامل مقدمه و مصاحبه :

این بخش حدودا بین 4 الی 5 دقیقه می باشد و مصحح خودش را معرفی می کند و از شما می خواهد خودتان را معرفی کنید و هویتتان را بررسی می کند در ادامه مصحح از شما سوالات عمومی با موضوعات آشنا نظیرخانواده، کار، تحصیلات و علایق تان خواهد پرسید که باید به آن ها پاسخ دهید.

بخش دوم : شامل گفتگوی طولانی یک طرفه

این بخش حدودا 3 الی 4 دقیقه آزمون آیلتس می باشد و مصحح به شما کارتی می دهد تا درباره ی موضوع خاصی صحبت کنید و شامل نکاتی می شود که شما می توانید در صحبت هایتان آن ها را پوشش دهید و همچنین یک دقیقه به شما زمان داده می شود تا خودتان را برای صحبت آماده کنید و به شما قلم و کاغذی داده می شود تا یادداشت بردارید علاوه بر این شما بمدت یک الی دو دقیقه درباره ی موضوع صحبت می کنید و مصحح از شما یک الی دو سوال درباره ی همان موضوع خواهد پرسید و شما باید در زمان مشخص شده پاسخ دهید.

بخش سوم : شامل گفتگوی دو طرفه

این بخش حدودا 4 الی 5 دقیقه می باشد و مصحح از شما سوالات بیشتری خواهد پرسید سوالاتی که با موضوع بخش 2 مرتبط است. این سوالات به شما فرصت بیشتری خواهد داد تا در رابطه با مسائل و ایده های عمومی بیشتری صحبت کنید و نمره بهتری بگیرید.

نکات قابل توجه در اسپیکینگ آیلتس

تصور کنید که با دوستتان صحبت می کنید و این کار به شما کمک می کند که آرامش تان را حفظ کنید و استرس نگیرید و بخاطر داشته باشید که نظرات و ایده هایتان مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت بلکه آن چیزی که برای مصحح قابل ارزیابی است نحوه‌ی استفاده ی شما از زبان انگلیسی می باشد.

سعی کنید از تکرار کلماتی که مصحح در سوالات آیلتس استفاده می کند جلوگیری کنید.از کلمات خودتان استفاده کنید.این کار توانایی کامل تان را در زبان انگلیسی نشان می دهد و نمره بهتری را کسب کنید.نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتس

به وضوح و با سرعت طبیعی صحبت کنید و از عجله کردن بپرهیزید اگر خیلی سریع صحبت کنید ممکن است اشتباه کنید یا کلمات را اشتباه تلفظ کنید و بر ترس خود از اسپیکینگ غلبه کنید.

تا می توانید با جزئیات بیشتری به سوال پاسخ دهید و با بله و خیر به سوالات پاسخ ندهید. سعی کنید پاسخ تان به هر سوال را گسترده کنید.در پاسخگویی به سوال از تجربیات خودتان استفاده کنید یا مثال ارائه دهید. مصحح می خواهد بشنود که آیا شما می توانید در رابطه با طیفی از موضوعات به مدت طولانی تری صحبت کنید و توانایی استفاده از گرامر های متفاوت را دارید یا نه.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با نکاتی در مورد اسپیکینگ آیلتس صحبت کردیم و بخش اسپیکینگ را بررسی کردیم.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *