ielts grade

نمره آیلتس IELTS

نمره آیلتس IELTS برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج

برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارج کشور شرکت در آزمون آیلتس IELTS و داشتن نمره آیلتس IELTS یکی از مهمترین کارهایی است که هر زبان‌ آموز می‌بایست انجام دهد. اگر حداقل نمره موردنیاز برای دانشگاه منتخب را نداشته باشید درخواست اپلای شما رد خواهد شد. برای گرفتن این نمره شما می بایست در یکی از ازمون های ایلتس و تافل شرکت کنید . این ازمون ها برای سنجش زبان انگلیسی افراد متقاضی تحصیل در دانشگاههای خارج کشور است. نمره کسب شده در این ازمون ها بستگی به دانشگاه انتخابی دارد‌. شما با مراجعه به سایت دانشگاه می توانید از حداقل نمره مورد نیاز برای ان دانشگاه اگاه شوید.

کسب نمره مطلوب در یکی از آزمون های بین المللی مانند ایلتس IELTS و تافل برای افراد فارسی زبان کاری دشوار می باشد .بطوری که برای شرکت در این ازمون ها می بایست هزینه های هنگفتی پرداخت کنید.

این ازمون در ایران همه ساله برگزار شده و دارای چهار مهارت می باشد . زبان اموزان با مراجعه به سایت و پرداخت هزینه می‌توانند در این ازمون شرکت کنند . زمان برگزاری این ازمون 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد . ازمون ایلتس شامل دو نوع جنرال و اکادمیک می باشد .ازمون ایلتس دارای چهار مهارت است که سه مهارت گوش دادن ،خواندن، نوشتن بصورت کتبی و مهارت صحبت کردن به صورت شفاهی برگزار می شود .

GRADE-IELTS

حال سوالی که برای متقاضیان پیش می‌آید این است که چه سطح نمره ای از زبان برای پذیرش تحصیلی مورد نیاز می باشد ؟

شما باتوجه به نمره مورد نیاز هر کشوری که قصد مهاجرت دارید می بایست حداقل نمره مورد نیاز در آن دانشگاه را کسب کنید . به طور کلی اگر شما بتوانید نمرات بالاتری را در این آزمون ها کسب کنید شانس پذیرش شما بالاتر خواهد بود‌. علاوه بر نمره زبان سایر عوامل از قبیل داشتن مقاله، دارا بودن معدل بالا ، داشتن توصیه نامه جهت پذیرش تحصیلی مهم می باشد .

زبان‌ آموزانی که نمره 6 یا پایین تر را در ایلتس گرفته اند این سطح نمره نامناسب می باشد . شاید این نمره برای اپلای کردن مناسب باشد اما در شرایطی که با سایر افراد رقابت می کنید ممکن است کم باشد . این نمره برای دانشگاههای سطوح بالا نمره مناسبی نمیباشد .

حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون آیلتس IELTS

با توجه به دانشگاه های مختلف نمره  این ازمون متفاوت می باشد . اما بطور کلی میتوان گفت برای این آزمون می‌بایست حداقل نمره مورد نیاز بین 6.5 تا 7 باشد . قابل ذکر هست که این نمره ،نمره کلی موردنیازبرای ازمون ایلتس می باشد .

شما می بایست نیز در هر مهارت ازمون ایلتس حداقل نمره را بیاورید . در صورتی که دانشگاه موردنظرتان حداقل نمره 6.5 را پذیرش کنند شما نیز می بایست در هر مهارت هم نمره ۶ را گرفته باشید .اگر در هر کدام از مهارت های ازمون ایلتس حداقل نمره بدست نیاورید میتوانید پذیرش مشروط بگیرید . شما میتوانید نمره مورد نظر را تا یک تاریخ مشخص اخذ کنید .

در نهایت امیدواریم با داشتن این اطلاعات شما از زبان‌ پژوهانی باشید که بتوانید نمره قابل قبولی در ازمون ایلتس کسب کنید و در این ازمون موفق شوید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *