ویتهلد شدن WITHHELD نمرات آیلتس IELTS

ویتهلد شدن WITHHELD نمرات آیلتس IELTS

ویتهلد شدن withheld نمرات آیلتس IELTS

ویتهلد شدن withheld نمرات آیلتس IELTS به چه معنی است و چطور ممکن است نمرات آیلتس IELTS ما ویتهلد withheld شود؟ داوطلبان آزمون آیلتس IELTS ، هنگامی که برگه چند صفحه‌ای با فونت بسیار ریز درخواست ثبت‌نام آیلتس IELTS را پر و امضا می‌کنیم، با برخی شرایط موافقت کرده‌ایم که گاهی عجیب به نظر می‌رسند!
طبق چند بند از این قرارداد، آیلتس IELTS می‌تواند نمره‌های ما و طبعاً کارنامه آزمون آیلتس ما را پس از سیزده روز که قول داده، به ما تحویل ندهد و نگه دارد. به اصطلاح withholding the results و بعبارت دیگر نتایج آزمون آیلتس ما withheld می‌شود.

در چه صورتی ممکن است ویتهلد اتفاق بیافتد؟

  1.  موردی و فردی باشد.
  2. جمعی و کلی برای یک یا چند سنتر آزمون آیلتس اتفاق بیافتد.

توضیح برای دانشجویان آموزش زبان انگلیسی : ممکن است در موارد پایین اتفاق بیافتد و نمره هم withheld نشود. همه موارد زیر “احتمالی” هستند!

موارد فردی

از عمده موارد فردی موثر در ویتهلد شدن withheld نمرات آیلتس IELTS می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  1. اگر در فاصله کوتاهی نمره ما در آزمون آیلتس شدیداً افزایش داشته باشد. مثلاً در فاصله دو هفته یا یک ماه “دو یا سه” نمره افزایش داشته باشیم. در این صورت، سازمان مرکزی IELTS با کنترل دوباره، امکان دارد از ما بخواهد مجدداً هر چهار اسکیل یا یکی از آنها را در آزمون آیلتس امتحان بدهیم. یا اینکه از ما میخواهد با خط خودتان توضیح دهید که در این فاصله کوتاه چه اتفاقی افتاده است. پس از این، احتمالاً نمره ما در آزمون آیلتس IELTS بدون تغییر آزاد می‌شود. مگر اینکه IELTS اقناع نشود. در این صورت امکان دارد در آزمون آیلتس، هیچ نمره‌ای به ما داده نشود.
  2. تفاوت دست خط در اسکیل های سه گانه آزمون آیلتس (ریدینگ Reading ، لیسینینگ Listening و رایتینگ Writing ) که باعث شود آیلتس به ما مشکوک شود که شاید تقلب کرده‌ایم.

متفاوت بودن نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد در اوراق ثبت نام با مدارک ارائه شده در آزمون آیلتس .

موارد جمعی و کلی

ویتهلد شدن WITHHELD نمرات آیلتس IELTS

چهار دلیل کلی ویتهلد شدن withheld نمرات آیلتس IELTS شامل نکات زیر هستند:

  1. شائبه تقلب یا لو رفتن سوالات به صورت کلی و عمومی در آزمون آیلتس از سوی مسئولان یک مرکز آیلتس IELTS
  2. تعداد “نامعقول و بسیار زیاد” افرادی که در اسکیل های دریافتی (ریدینگ Reading و لیسنینگ Listening ) آزمون آیلتس که ۲ نمره یا بیشتر با اسکیل های تولیدی (اسپیکینگ speaking و رایتینگ Writing ) فاصله دارند.
  3. دریافت گزارش در مورد تخلف، رشوه… از سوی نهاد های خاص نظارتی (سازمان بازرسی کل کشور، سازمان سنجش…) در مورد یک مرکز برگزار کننده آیلتس
  4. نظارت سالانه دوره‌ای و “ Random ” برای بالا بردن کیفیت از سوی سازمان مرکزی IELTS

توضیح اینکه ممکن است تمام موارد بالا در آزمون آیلتس اتفاق بیافتند، اما نمرات withheld نشوند. اصولاً شاید سالی یک یا دو بار در هر مرکز آزمون آیلتس چنین اتفاقی بیافتد. این اتفاق معمولاً بخاطر مورد آخر یعنی نظارت رخ می دهد. به نظر می رسد، موارد گزارش شده اخیر در کشور ایران، در گروه چهارم قرار گیرد و مختص ایران هم نباشد. یک بازرسی audit دوره‌ای کلی و عمومی در چند کشور (من جمله ایران) برای بالا بردن کیفیت.

چکاری ما میتوانیم انجام دهیم:

  1. صبر کردن برای آزاد شدن نمره ها. یعنی گاهی اوقات چاره‌ای جز صبر کردن نیست.
  2. آزمون آیلتس IELTS را مجدد تکرار کنیم! در صورت آزاد شدن نمره ها، ما می‌توانیم نمرات بالاتر را ارائه نمایید. البته بخاطر قیمت بالای آزمون امروز در ایران که چیزی بیش از سه میلیون تومان است، شاید اینکار آنچنان به صرفه نباشد.

معمولا پس از چند هفته نمره ها بدون تغییر آزاد می شوند و ما می توانیم کارنامه خود را تحویل بگیریم. در این فاصله، اگر عجله یا دلایل خاصی وجود دارد، میتوانیم از مرکز آزمون آیلتس خود بخواهیم ایمیلی به ما مبنی بر ویتهلد withheld شدن بدهد. ما این ایمیل را به دانشگاه یا وزارت مهاجرت کشور مورد نظر خود ارسال کرده و دلیل تاخیر را برای انها توضیح می‌دهیم. معمولاً همیشه این سازمانها قضیه را درک و همکاری می‌کنند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *