Task Achievement آموزشگاه فرساد موسسه یادگیری زبان انگلیسی دوره آزمون آیلتس IELTS مکالمه

چگونه میتوانیم نمره Task Achievement را در آزمون آیلتس کسب کنیم؟

چگونه میتوانیم نمره Task Achievement را در آزمون آیلتس کسب کنیم؟

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم تا در مورد Task Achievement در آزمون آیلتس صحبت کنیم.

یکی از معیارهای نمره دهی در قسمت اول از بخش رایتینگ آزمون آیلتس Task Achievement است.

وقتی شما در حال نوشتن قسمت اول امتحان رایتینگ آیلتس هستید، باید حواستان باشد که نکات اصلی در هر سوال را به طور کامل پوشش دهید.

Task Achievement در آزمون جنرالTask Achievement

در آزمون جنرال آیلتس و در تسک یک از قسمت رایتینگ شما باید یک نامه بنویسید. نامه ای که از شما درخواست میشود یا رسمی است، یا غیر رسمی ویا نیمه رسمی.

بنابراین سبک نوشتن شما در این بخش میتواند متفاوت باشد. در واقع اینکه شما از چه کلماتی داخل رایتینگ استفاده کنید بستگی به نوع نامه ای دارد که از شما خواسته میشود.

راهکارهایی برای گرفتن نمره Task Achievement در آزمون جنرال

  1. موضوع نامه را تشخیص دهید

وقتی موضوع نامه به شما داده میشود خودتان باید تشخیص دهید که چه نوع نامه ای بنویسید. بنابراین اگر متوجه نوع نامه نشوید نمره این بخش را کسب نخواهید کرد.

به‏عنوان مثال اگر از شما خواسته شود که برای یکی از دوستان قدیمی خودتان نامه بنویسید قطعاً نوشته شما باید در قالب نامه غیر رسمی باشد.

  1. رعایت قواعد شکلی و ظاهری

اینکه شروع و انتهای نامه به چه شکلی باشد، آدرس ها چگونه نوشته شود، امضا چگونه باشد. اینها مواردی است که با توجه به نوع نامه باید رعایت شود.

  1. مشخص کردن دلیل و هدف نوشتن نامه

یکی از قسمت های مهمی که برای نمره Task Achievement باید رعایت شود: شفاف بودن دلیل و هدف نوشتن نامه برای ممتحن است.

  1. پرهیز از بحث های حاشیه ای

شما باید بر اساس موضوعی که در اختیار دارید یک نامه در حد 150 کلمه بنویسید. حواستان باشد که متن را با استفاده از عبارات حاشیه ای پر نکنید. این کار نمره شما را کاهش میدهد.

 

Task Achievement در آزمون آکادمیک

در آزمون آکادمیک برای نوشتن یک متن 150 کلمه ای باید تصویر یا نمودار را به طور کامل درک کنید. بهترین نوشته هم اگر در مورد موضوع اشتباه نوشته شده باشد، امتیاز Task Achievement را نخواهد گرفت.

 

Task Achievementراهکارهایی برای گرفتن نمره Task Achievement در آزمون آکادمیک

  1. دقت در نمودار یا شکل

اولین توصیه این است که قبل از نوشتن، به شکل یا نموداری که به شما داده شده با دقت فراوان نگاه کنید. روی آن وقت بگذارید و سعی کنید کاملا متوجه پیام آن شوید.

  1. تشخیص موضوعات کلیدی

هر نمودار یا شکلی دارای موضوعاتی است که در تحلیل شما از متن بسیار مؤثر است. بنابراین موضوعات کلیدی یا Key Feature ها را از شکل بیرون بکشید و هنگام نوشتن به آنها توجه کنید.

  1. دقت به داده های آماری

باید در متن از داده هایی که در اختیار شما قرار دارد بهره ببرید. سعی کنید به جزئیات دقت کنید. برای مثل در نموداری که به شما اطلاعات آماری ارائه می‌کند به بالا و پایین رفتن‌ها، نوسان‌ها و روند کلی تغییرات توجه داشته باشید.

  1. تقسیم بندی مطالب

یکی از کارهای اصلی هم این است که شما مطلبتان را پاراگراف بندی کنید. انسجام مطالب را در پاراگراف های مختلف رعایت کنید. سعی کنید قبل از شروع مشخص کنید که هر پاراگراف به چه مطلبی اختصاص دارد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد موضوع Task Achievement در آزمون بین المللی آیلتس صحبت کردیم و اطلاعاتی را در این مورد بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. معرفی مراسم هالووین
  2. نحوه شروع یک زبان جدید
  3. در آرایشگاه
  4. تولیمو چیست ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *