اهمیت intonation

اهمیت intonation و تاثیر آن بر speaking

اهمیت intonation و تاثیر آن بر speaking

بسیاری از زبان آموزان و حتی معلمان زبان اهمیت intonation را نادیده می‌گیرند. در حالی که intonation یا زیر و بم صدا یکی از مهمترین مشخصه‌ها در مکالمات انگلیسی است. شاید به این دلیل اهمیتی قائل نمی‌شوند که یادگیری آن کار سختی است. خیلی از معلمان زبان این بخش را تدریس نمی‌کنند زیرا خودشان هم به خوبی آن را نیاموخته‌اند. خب قبل از هر چیزی اول باید بدانیم که intonation چیست؟

intonation چیست؟زیر و بم صدا

در واقع intonation به معنی و مفهوم کلمات کار ندارد بلکه نحوه بیان آن‌ها مورد توجه است. وقتی که ما کلمات و اصطلاحات را خوب بیان نکنیم مفهوم آن نیز به خوبی منتقل نمی‌شود. برای فهمیدن intonation یا زیر و بم صداباید به حرف‌های افراد گوش دهید بدون در نظر گرفتن مفهوم. همان آهنگ و بالا و پایین آمدن صدا intonation است. رعایت زیر و بم صدا در برقراری ارتباط کمک بسیار زیادی می‌کند. بعد از یادگیری intonation شما قادر خواهید بود تا شبیه به بومی‌های انگلیسی زبان حرف بزنید. اما برای یادگیری راه سختی در پیش دارید.

اهمیت intonation

چرا می‌گوییم که intonation اهمیت زیادی دارد؟ زیرا با یادگیری زیر و بم صدا شما علاوه بر اینکه می‌توانید مثل بومی‌ها صحبت کنید؛ همچنین قادر خواهید بود تا معنای عمیق تر و پنهانی جملات را نیز بفهمید. intonation رابطه‌ی مستقیم با احساسات افراد دارد. یعنی وقتی یک فرد جمله‌ای را بازگو می‌کند علاوه بر معنی جمله با توجه کردن به زیر و بم صدا می‌توان احساسات فرد را تشخیص داد. زمانی که شما می‌خواهید به یک کلمه در جمله تاکید بیشتری کنید صدای خود را بالاتر می‌برید. برای بهتر متوجه شدن اهمیت intonation مثال زیر را با هم کار می‌کنیم.

برای مثال جمله “it’s snowing” را در نظر بگیرید. حالا این جمله را با آهنگی تکرار کنید که معنای آن تغییر کند. مثلا با لحنی متعجب بیان کنید. یا لحنی که انگار برای شما آزار دهنده است.

اهمیت intonation به قدری است که اگر آن را اشتباه یادبگیریم و بیان کنیم منجر به سو تفاهم و نگرانی می‌شود.

چگونه intonation را یاد بگیریم؟مکالمات انگلیسی

زبان آموزان برای یادگیری زبان به قدری به حفظ و یادگیری لغات اهمیت می‌دهند که اهمیت intonation را از یاد می‌برند. با این حال یادگیری زیر و بم صدا می‌تواند به اندازه انتخاب واژگان اهمیت داشته باشد. اما یادگیری intonation کار آسانی نیست و به تمرین زیاد نیاز دارد. بهترین راه یادگیری intonation و استفاده آن در مکالمات زبان شنیدن جملات افراد بومی است. یعنی expose شدن یا همان در معرض قرار گرفتن است.

همینطور شما می‌توانید با گوش دادن به فیلم‌ها و صوت‌های زبان زیر و بم صدا را یاد می‌گیریم. دیگر راه یادگیری توسط معلمان و اساتید زبان است که به این مبحث مسلط هستند و به مانند بومی‌ها صحبت می‌کنند.

خلاصه

در این مقاله مبحث intonation را بررسی کردیم و اهمیت آن را برای شما بازگو کردیم. شما با یادگیری صحیح و درست intonation و همینطور بکارگیری آن در مکالمات به مانند یک بومی انگلیسی زبان صحبت کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

مقالات مفید

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *