read a novel in English

چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم ؟

چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم ؟

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه فرساد امروز با شما هستیم تا به این سوال مهم که یکی از سوالات پرتکرار است پاسخ دهیم .حتما از خود پرسیده اید که چگونه یک رمان به زبان انگلیسی بخوانیم ؟ با ما همراه باشید.  همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم ؟

روشها و تکنیک‌های زیادی برای خواندن رمان با هدف یادگیری انگلیسی وجود دارد. از تکنیک سایه گرفته تا گوش کردن فعالانه. در این بخش ما ساده‌‌ترین روش را توضیح می‌دهیم و سایر تکنیک‌ها را به زمانی موکول می‌کنیم که به اندازه کافی در این مسیر جلو رفته باشید و به تقویت مهارت reading  خود بپردازیم.

روش پیشنهادی:چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم

تقویت شنیدن تلفظ جملات

به این ترتیب، در چند ساعت یا چند ده ساعت کتاب را تمام می‌کنیم و در این مدت، به صدای یک گوینده انگلیسی‌ زبان گوش می‌دهیم و هزاران کلمه و جمله را می‌خوانیم و می‌شنویم.

با اینکار هم مهارت شنیداری‌افزایش می‌یابد و هم تعدادی کلمه جدید به دایره لغات زبان انگلیسی ما افزوده می شود و هم ترس ما از کتاب‌های  زبان انگلیسی کمتر می‌شود. چون واقعیت این است که بسیاری از ما ممکن است به دلیل ترس، هرگز خواندن یک کتاب انگلیسی را شروع نکنیم.

توجه کنید که برای تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی، باید مواظب یادگیری درست دیگر اجزا همچون تلفظ نیز باشیم. مهم است بدانید کلمات در قالب جمله و به شکل متفاوتی تلفظ می‌شوند. به همین دلیل است که با اینکه در مراحل قبل که مرحله صداها، کلمه و جمله بود و روی تلفظ کلمات کار کردیم، اما باز هم ضروری است که روی مهارت شنیداری و تلفظ خود در جمله، به طور اختصاصی کار کنیم.

نکات مهم:

در این مطلب چند نکته گفته میشه که به خواندن و درک بهتر شما از یک رمان کمک بسیاری میکنه پس با ما همراه باشید

نکته اول انچه را که مطالعه می کنید سعی کنید به خوبی درک کنید. در محیطی قرار بگیرید که تمرکز خوبی داشته باشید.پس به طور کلی می توان گفت شرط اولیه و مهم برای خواندن رمان زبان انگلیسی تمرکز دقیق می باشد
اگر در حین مطالعه متوجه شدید که مطلبی را متوجه نشدید برا فهم بهتر موضوع به عقب بازگردید و مجدد مطالب را مرور بفرمایید. می توانید مقاله اصطلاحات نظر دادن به زبان انگلیسی را مطالعه کنید.

چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم

نکته ی دوم اینکه رمان نویسان به زبان انگلیسی معمولا خیلی به جزئیات می‌پردازند. وقتی مطلبی را تکرار میکنند حتما قصدی دارند. به این تکرار ها توجه کنید.

نکته ی سوم اینکه تم های اصلی داستان را بخاطر بسپارید.اگر تم ها را مهم در نظر نگیرید؛ یه داستان که موضوع مهمی را به زبان ساده بیان میکند را ممکن است ضعیف و سطح پایین بشمارید.

نکته ی چهارم اینکه به صورت اجمالی با عناصر ادبی اشنا شوید مانند استعاره ؛ شخصیت ها و…

نکته ی پنجم اینکه نقدهایی که به یک رمان وارد شده را بخوانید. اگر این نقدها را نخوانید ممکن است در تحلیل رمان دچار اشتباه شوید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد اینکه چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم ؟ صحبت کردیم و برای یادگیری بهتر روش و نکات مفیدی را ارائه دادیم.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *