تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی

با سلام خدمت همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم راهکارهایی برای تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی را آموزش بدهیم.  همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

مهارت ریدینگ یکی از مهارت های چهار گانه و مهم زبان انگلیسی است که باید به آن توجه زیادی بشود به این منظور راهکارهایی را برای تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی در زیر ارائه می کنیم.

 هر روز انگلیسی بخوانید.

یادگیری زبان انگلیسی در همه ی زمینه ها زمان بر است بنابراین سعی کنید هر روز وقت مشخصی را به تقویت مهارت ریدینگ خودتان بپردازید. مکان ساکت و آرامی را انتخاب کنید .تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی

یک فرهنگ لغت آماده داشته باشید تا اگر کلمه ای رو نمیفهمیدید بتوانید به راحتی آن لغت را جستجو کنید . مطمئن باشید که اتاق روشن باشد و بتوانید به خوبی نوشته هارو بخوانید. میتوانید از اصطلاحات نظر دادن به زبان انگلیسی شروع کنید.

یک دفتر کنار خود داشته باشید .

هنگام مطالعه یک دفتر و خودکار نزدیک خود داشته باشید تا بتوانید در حین مطالعه نکات جدید را برای خود یادداشت کنید تا در هنگام نیاز از آن مطالب استفاده کنید.

به انگلیسی صحبت کنید

در آخر بعد از خواندن متن سعی کنید که در مورد متن و برداشت خود از آن با شخص دیگر یا با یک دوست خیالی صحبت کنید . این کار به درک درست و بهتر شما از متن کمک بسیاری می کند و همچنین یک تمرین خوب برای مهارت اسپیکینگ است.

سریع مرور کنید و تند خوان باشید

با این کار پس از مدتی چشم شما به متن انگلیسی عادت میکند و خواندن شما روان تر میشود. معمولا افراد سعی می کنند که با کمترین تلاش و بیشترین سرعت متن را بخوانند ، معمولا در تند خوانی توجهی به حروف اضافه و حروف تعریف نمی شود و چشم تنها بر روی کلماتی از قبیل اسم ها ، صفات ، فعل ها و قید های اصلی توقف می کند. و به املای دقیق کلمه دقت نمی شود. همچنین برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم مراجعه کنید.

اگر جایی در متن را متوجه نشدید ، صبر کنید

تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسیبله ، صبر کنید ! خواندن را متوقف کنید و از خود بپرسید که تا اینجایی که خواندید  متن در مورد چه بود و سعی کنید یه جمع بندی کلی تا جایی که خوانده اید داشته باشید تا مطالب در ذهن شما پراکنده نشود.

اگر یک کلمه ی خاص و یا جمله ای را درک نکردید ، آن را دوباره بخونید. از فرهنگ لغت و یا از یک دوست کمک بگیرید. و آنقدر تمرین کنید و بخونید تا در خواندن روان شوید. دوباره خواندن مغز شما را با الگو های جملات انگلیسی آشنا تر میکند .بنابراین فرایند تقویت مهارت ریدینگ بسیار سریع میشود و شما را قادر می سازد که متن هایی انگلیسی را سریع بخوانید

دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهید

برای این که شما متوجه متنی شوید باید لغات و اصطلاحات مرتبط با اون متن و موضوع را بلد باشید. در این صورت هم سرعت در خواندن متن بیشتر میشود و هم درک بهتری از متنی که خواهید داشت.

سعی کنید روزانه تعداد خاصی از لغات را یاد بگیرید و فراموش نکنید که مرور از هر امری بالا تر است و هر روز لغات جدید را مرور کنید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی صحبت کردیم و راهکار هایی را برای تقویت این مهارت بررسی کردیم.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *