ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی

ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی

ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم تا در مورد ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی صحبت کنیم و بخش های این آزمون را بررسی کنیم.

آزمون TOEFL از چهار بخش تشکیل شده است که به ترتیب عبارت است از: Reading – Listening – Speaking – Writing

شرکت­‌کنندگان در آزمون تافل پس از گذراندن دو بخش اول و پس از یک استراحت به مدت ده دقیقه­‌ برای دو بخش بعدی آزمون آماده می­‌شوند.

بخش اول: TOEFL Reading – بخش ریدینگ

ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی

در بخش آزمون Reading  یا همان مهارت خواندن شما با تقریبا ده سبک سوالی روبرو خواهید بود که در صورت شناخت کافی از انواع سوالات این بخش می‌­توانید با آمادگی بیشتری برای کسب نمره­‌ی مورد نظرتان اقدام نمایید.

در این بخش آزمون تافل شما بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه فرصت خواهید داشت که در این زمان باید پس از مطالعه سه یا چهار متن به سوالات مشخصی پاسخ دهید، تعداد این سوالات از ۳۶ تا ۵۴ سوال متغیر است و بسته به محتوای متن­‌ها کم یا زیاد می­‌شود و شما باید با تسلط کامل به این سوالات پاسخ دهید.

بخش دوم: TOEFL Listening – بخش لیسنینگ تافل

بخش Listening  همان بخش شنیداری آزمون تافل است که در برگیرنده زمانی معادل ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از امتحان را شامل می­‌شود.

در این زمان شما ۶- ۹ فایل صوتی را خواهید شنید و با توجه به شنیده­‌های خود به ۳۴ تا ۵۱ سوال پاسخ خواهید داد.

در تمرینات خود تنها تمرکز خود را روی یک لهجه نگذارید،اکثر مردم این تصور را دارند که امتحان تافل امتحانی با لهجه­ آمریکایی است اما در مواردی مشاهده شده است که در بخش شنیداری آزمون شنونده­‌ی سایر لهجه­‌ها هم بوده­‌ایم.

 

پس از اتمام دو بخش اول آزمون تافل به مدت ۱۰ دقیقه استراحت خواهید کرد و همچنین برای بخش های دیگر آزمون تافل آماده خواهید شد.

 

بخش سوم: TOEFL Speaking – بخش اسپیکینگ

بخش مکالمه­‌ی آزمون تافل شامل ۲۰ دقیقه از زمان آزمون میشود، در این بخش شرکت‌کنندگان در آزمون باید به شش سوال پاسخ دهند که دو سوال اول سوال­‌های مستقل (Independent)  و چهار سوال بعدی سوال­‌های تلفیقی (Integrated) هستند،

اما منظور از سوال‌های تلفیقی چیست؟ سوالات تلفیقی چهار سوالی هستند که شرکت‌کننده با توجه به دو بخش پیشین یعنی Listening  و Reading  به آنها پاسخ خواهد داد به همین سبب پیشنهاد می­‌شود مطالب بخش اول و دوم آزمون را در نطر داشته باشید.

بخش چهارم: TOEFL Writing  – بخش رایتینگ

ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی

در بخش رایتینگ آزمون تافل شما با دو سوال روبرو هستند که دسته‌بندی آنها همانند سوالات بخش اسپیکینگ است، یعنی دو نوع Independent و Integrated یا همان مستقل و تلفیقی است.

سوال اول معمولا سوال تلفیقی است که این سوال سه مهارت لیسینینگ، ریدینگ و رایتینگ شما را مورد آزمایش قرار میگیرد.

شما با متنی چهار پاراگرافی روبه رو خواهید بود و پس از آن شنونده­‌ی صحبت‌های یک استاد درباره‌ی همان متن خواهید بود و پس از آن باید در بیست دقیقه  نظر استاد درباره ‌ی متن را بنویسید و دلایل استاد برای قبول و یا رد متن چه بوده است.

سوال دوم در بخش رایتینگ سوال مستقل است­، در این بخش از شما خواسته می‌­شود با توجه به موضوع درخواستی انشایی درباره­‌ی آن بنویسید.

نکته مهم این است که باید متن را تایپ کنید و مدت زمان این بخش ۲۰ دقیقه است.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با ساختار کلی آزمون تافل زبان انگلیسی صحبت کردیم و بخش های این آزمون را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. چگونه یک رمان انگلیسی بخوانیم ؟
  2. رمان انگلیسی بلندی های بادگیر
  3. نحوه شروع یک زبان جدید
  4. قواعد حال استمراری در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *