مراحل نوشتن یک رزومه خوب

مراحل نوشتن یک رزومه خوب

مراحل نوشتن یک رزومه خوب

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم مراحل نوشتن یک رزومه خوب را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نام و نام خانوادگی، عنوان شغلی، راه های ارتباط در رزومهمراحل نوشتن یک رزومه خوب

در ابتدای صفحه نام و نام خانوادگی، عنوان شغلی و راه های ارتباط نوشته می­شود. دقت کنید که در بالای صفحه­‌ رزومه، نوشتن نام کافی است و در هیچ شرایطی نباید از عنوان رزومه استفاده شود.
نوشتن ایمیل و شماره تلفن در قسمت راه های ارتباطی ضروری است. زمانی مرسوم بود که آدرس کامل آورده شود اما اکنون نام شهر و کشور کافی است.
در قدیم به­‌ دلایل جنسیتی یا نژادی، از اضافه کردن عکس به رزومه خودداری می­شد. اما امروزه در آمریکا و انگلیس معمولا از عکس در رزومه استفاده نمی­شود، اما در کشورهایی مانند آلمان، بلژیک و فرانسه مشکلی از این نظر وجود ندارد و عکس اضافه می شود.

اطلاعات مربوط به هویت شما

یکی از مهم­ترین قسمت های یک رزومه به­‌شمار می آید، این قسمت پاراگراف کوتاهی است که بلافاصله بعد از نام و راه های ارتباطی آورده می­شود و به کارفرما یک نگاه کلی از شما و قابلیت های شما می­دهد.
در این بخش شما باید توانایی­ هایی خود را که متناسب با مورد درخواستی است برجسته کند. به ­عبارتی دیگر باید وضعیت کنونی شما را با چند جمله کوتاه و روشن بیان کند. در این بخش پاسخ پرسشهای زیر می­بایست پاسخ داده شود:

شما چگونه شخصیتی دارید؟، شما چه دستاوردی برای کارفرما خواهید داشت؟، هدف شما از این درخواست چیست؟

تجربیات و سابقه شغلی

این قسمت از رزومه ، این امکان را به شما می­دهد که تجرببات شغلی و حرفه‌­ای قبلی خود را توضیح دهید. فهرست کردن این موارد باید به ترتیب زمانی از جدید به قدیم باشد. برای هر تجربه حرفه­ای، عنوان شغلی، وظایف، تاریخ فعالیت، مکان فعالیت، و آدرس و مشخصات کارفرما نوشته می ­شود. وظایف و مهارت­ های کلیدی خود را نام ببرید و پروژه­‌های انجام ­شده، دستاوردها، و تاثیراتی که بر محل کار خود گذاشته ­‌اید را توضبح دهید. به طور معمول ارجاع تحصیلی و ارجاع شغلی نیز در این قسمت آورده می شود.

مراحل نوشتن یک رزومه خوبمدرک تحصیلی و توانایی ها

اطلاعات تحصیلی و یا دوره ­‌هایی که گذرانده ­‌اید نیز همانند سابقه شغلی، باید با ترتیب زمانی از جدید به قدیم لیست شده باشد. اطلاعات تحصیلی به ترتیب شامل نام موسسه یا دانشگاه، تاریخ اشتغال به تحصیل و مدارک و درجات علمی کسب شده می باشد.

اگر اخیرا فارغ التحصیل شده اید، معدل یا ارزشیابی تحصیلی و نیز مدارک دوره ­‌های آموزشی، نمونه کاری که انجام داده­‌ اید ارائه کنید.

مهارت­هایی مانند تسلط به زبان خارجی، توانایی کار با نرم افزارهای مختلف و ابزارهای آنلاین مرتبط با مهارت­های شما بسیار مهم هستند.

دیگر مواردی که مورد توجه کارفرما قرار می­گیرد شامل نوع علایق و سرگرمی­ ها و فعالیت ­های گروهی شما است که به عنوان یک ویژگی در زمینه توانایی ارتباط با دیگران شناخته می شود.

خلاصه مقاله:

در این مقاله مراحل نوشتن یک رزومه خوب را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. سوالات غیر مستقیم در زبان انگلیسی
  2. بهترین روش یادگیری زبان در منزل
  3. چگونه کلمات زبان انگلیسی را حفظ کنیم ؟
  4. سه مشکل اصلی پیش روی یک زبان آموز

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *