لهجه های مختلف در انگلیسی Different accents in English

لهجه های مختلف در انگلیسی

لهجه های مختلف در زبان انگلیسی

با سلام خدمت زبان آموزان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم لهجه های مختلف در زبان انگلیسی را بررسی کنیم.  همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

آیا تا به حال تفاوت در لهجه ها و گویش ها ذهنتان را مشغول کرده است؟ توجه کرده اید که هر استانی، هر شهرستانی و حتی بعضی از روستاها لهجه و گویش خاص خودشان را در ایران دارند؟

اگر الان برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کرده اید و یا علاقه دارید که این زبان را یاد بگیرید، دوست دارید چه لهجه ای داشته باشید؟

بله، درست است. همان گونه که در زبان فارسی با لهجه های مختلف مواجه هستیم، در مکالمه زبان انگلیسی هم اینگونه است.

در اینجا چند نمونه از این لهجه ها را معرفی می کنیم.

لهجه های مختلف در انگلیسی

از آنجایی که زبان انگلیسی در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار می‏گیرد و گسترش جغرافیایی بالایی دارد، در سطح جهان لهجه ها و گویش های مختلفی از زبان انگلیسی به وجود امده است و در روان صحبت کردن به زبان انگلیسی خلل وارد می کند.لهجه های مختلف در انگلیسی

لهجه اسکاتلندی

لهجه ای که در اسکاتلند رایج است و یکی از سخت ترین و غلیظ ترین لهجه های انگلیسی است. گاهی اوقات درک و فهم این لهجه برای افراد انگلیسی زبان نیز سخت است.

لهجه استرالیایی

لهجه ای با کشش های بیشتر در حروف صدادار. این لهجه با مهاجرت انگلیسی زبانان به استرالیا در حال گسترش است.

لهجه ایرلندی

این لهجه در ایرلند و مناطق شمال بریتانیا گویش میشود. از مشخصه های اصلی این زبان تلفظ متفاوت حرف th است.

لهجه نیوزلندی

یکی دیگر از لهجه های زبان انگلیسی که به لهجه بریتیش شباهت های زیادی دارد. شباهت های این دو لهجه این قدر است که معمولا افرادی که به لهجه نیوزلندی صحبت می کنند می‌توانند با کسانی که با لهجه بریتیش صحبت می کنند ارتباط برقرار کنند.

مشخصه این لهجه مانند دیگر لهجه ها این است که دارای کلمات و لغات مخصوص به خود است. لغاتی که شاید در خارج از منظقه اقیانوسیه مفهومی نداشته باشند.

لهجه سنگاپور

در کشور سنگاپور چهار زبان رسمی وجود دارد. زبان انگلیسی یکی از این چهار زبان است که بیشتر برای تجارت و کسب و کار و در محیط های بین المللی مورد استفاده قرار میگیرد.

لهجه سنگاپوری به لهجه انگلیسی سینگلیش هم معروف است. مشخصه آن این است که با واژگان بیگانه ای از زبان های دیگر ترکیب شده است و فهم آنرا برای انگلیسی زبان ها کمی سخت کرده است.

معروفترین لهجه های انگلیسی

در بین لهجه ها و گویش های زبان انگلیسی، دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی معروف و پر گویش ترین لهجه های انگلیسی هستند. داشتن لهجه یکی از دلایل ترس از مکالمه زبان انگلیسی می باشد.

لهجه امریکن گویش مردم امریکای شمالی (ایالات متحده امریکا و کانادا) است و لهجه بریتیش گویش استاندارد بریتانیا است.

اگر اهل فیلم باشید می بینید که اکثر فیلم های سینمایی، برنامه های تلویزیونی و حتی ویدئو‏های آموزشی به یکی از این دو لهجه تهیه و پخش می‏شوند. به همین دلیل است که اکثر زبان آموزان نیز به یادگیری این لهجه ها علاقه مند هستند.

لهجه های کاربردی در آزمون هالهجه های مختلف در انگلیسی

اگر خودتان را برای آزمون آیلتس و یا تافل آماده می کنید باید بدانید که لهجه و گویش شما در آزمون های بین المللی تاثیر زیادی ندارد اما خوب است به اهمیت صدا در مکالمه و نحوه گویش توجه کنیم. بنابراین توصیه میکنیم در این آزمون‏ها برای یادگیری لهجه و گویش خاصی وقت نگذارید، بلکه بیشتر برای تلفظ صحیح و نحوه بیان جملات و گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه وقت بگذارید.

هرچند بخش صوتی آزمون ایلتس با لهجه بریتیش و بخش صوتی آزمون تافل نیز با لهجه امریکایی ارائه می شود، ولی آنچه در این آزمون ها برای شما امتیازآور است تلفظ صحیح است.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با لهجه های مختلف در زبان انگلیسی صحبت کردیم و تمامی این لهجه ها را بررسی کردیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *