رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه زبان فرساد و مشتاقان زبان انگلیسی

امروز برای شما رمان انگلیسی بلندی های بادگیر که یک رمان بسیار جالب آماده کردیم که واقعا ارزش خواندن را دارد

این رمان اثر امیلی برونته میباشد که متن اصلی به همراه ترجمه ی آن در زیر میتوانید دانلود کنید.

خلاصه داستان :رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

پدر و مادر “هیثکلیف” که کولی‌اند، او را رها کرده‌اند و آقای “ارنشاو”، مالک عمارت “وادرینگ هایتس” (در یورک شایر) در سفری که به “لیورپول” داشته او را با خود به روستا می آورد. آقای ارنشاو، هیثکلیف را بسیار دوست دارد و او را همچون فرزندان خویش بزرگ می‌کند.

پس از مرگ ارنشاو پیر، عمارت به پسرش “هیندلی” می رسد و او که شخصیتی پست و بلهوس است، هیثکلیف جوان را که همواره مورد تنفرش بوده است، رنج می‌دهد. در عوض، “کاترین”، دختر ارنشاو با او تفاهم دارد و هثیکلیف با همه شخصیت پرشور و خشن خود عاشق او می‌شود. اما روزی می‌شنود که کاترین می‌گوید هرگز خود را تا آن حد پایین نخواهد آورد که با آن کولی ازدواج کند.

هیثکلیف که غرور وحشی‌اش عمیقاً جریحه‌دار شده است، خانه را ترک می‌گوید و سه سال بعد، پس از اندوختن ثروت بازمی‌گردد. در غیاب او، کاترین با “ادگار لینتون”، پسر مالک  عمارت “تراش کراس گرینج” ازدواج کرده است. ( برای دانلود متن به زبان انگلیسی به انتهای مقاله بروید.)

برادرش، هیندلی که قمارباز و دائم الخمر شده، نیز ازدواج کرده است و اکنون با کمال میل از هیثکلیف ثروتمند استقبال می‌کند. اما هیثکلیف از این پس تنها برای انتقام زنده است. عشقی شدید و تلخ او را به کاترین پیوند می‌دهد که گویی افسون این عشق او را نیز منقلب کرده است و هنگامی که دختری به نام “کتی” به دنیا می‌آورد، خود از همان عشق می‌میرد.

در این میان،

هیثکلیف با “ایزابل”، خواهر ادگار لینتون، ازدواج می‌کند. ولی او را دوست ندارد و با بیرحمی با او رفتار می‌کند. هیثکلیف بر هیندلی و پسرش “هیرتون”  نیز تسلط دارد و برای اینکه از رفتار بد هیندلی با خود در آن زمان که کودک بود انتقام بگیرد، هیرتون را در شرایطی نگاه می‌دارد که مثل حیوانی وحشی و بیسواد بار آید.

رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

سپس، کتی را نزد خود می‌آورد و او را مجبور می‌کند تا با پسر عقب‌افتاده و نفرت‌انگیزش ازدواج کند. بدین ترتیب هیتکلیف صاحب دو عمارتِ “وادرینگ هایتس” و “تراش کراس گرینج” می شود؛ چون هم تنها وارث ادگار و کاترین یعنی کتی (کاترین جوان) و هم تنها وارث هیندلی یعنی هیرتن را در چنگ خود دارد …

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد رمان انگلیسی بلندی های بادگیر صحبت کردیم و اطلاعات مختصری در مورد نویسنده این رمان و همچنین اطلاعات کمی در مورد داستان را بازگو کردیم. هدف از انتشار این مقاله افزایش دایره لغات و یادگیری لغات جدید است. و در انتها لینک دانلود این رمان را برای شما قرار دادیم .

مقالات مرتبط:
  1. نامه ی انگیزشی یا MOTIVATION LETTER چیست ؟
  2. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟
  3. طریقه استفاده از فرهنگ لغت ( دیکشنری )
  4. یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان دارد ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *