زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم ؟

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم ؟

این سوالی است که بسیاری از زبان آموزان از ما و از خودشان می پرسند.

برای بررسی این سوال و تحلیل دلایل باید به روش های یادگیری زبان انگلیسی اشاره داشته باشیم . از آنجایی که روشهای اشتباه بسیار زیادی وجود دارد ، لذا در این فرصت کم ما روش های اصولی یادگیری را تحلیل خواهیم کرد .

من زبان آموزان بسیاری را دیده ام که در پروسه زبان آموزی به سطح و لول کلاس و ترم خود حساس هستند که این حساسیت دشمن یادگیری اصولی شما خواهد بود . اینجا مدرسه یا دانشگاه نیست که ما به روش مدرک گرایی و یا نمره گرایی زبان انگلیسی را یاد بگیریم . چرا که شما اگر بهترین نمره را کسب کنید و یا اینکه در کلاس های ترم بالای آموزشگاه زبان ، انگلیسی را بخوانید اما دانش زبانی شما کم باشد و سطح ترم از سطح شما بالاتر باشد ، این برای شما بی فایده است و راه را اشتباه می روید .

 قدم اولزبان انگلیسی را یاد نمی گیرم

با خود صادق باشید و با یک امتحان تعیین سطح دانش زبانی خود را شناسایی کنید . پس تا اینجا یکی از دلایلی که برای یادگیری زبان انگلیسی مانع ایجاد کرد را بیان کردیم که این بود :

حضور در ترم های بالا و پیشرفته با دانش کم برای شما خطر جدی در فرایند آموزش زبان انگلیسی به همراه دارد .

استادی برای یادگیری زبان انگلیسی مثال جالبی زد ، او می گفت یادگیری زبان مانند درست کردن غذای فست فود مثل ساندویچ و یا همبرگر نیست که در زمان کوتاهی به دست آید ، بلکه یادگیری زبان انگلیسی مثل درست کردن قورمه سبزی است که برای جا افتادن آن گذر زمان نیاز است . با این حساب از فکر اینکه ضربتی زبان بیاموزید بیرون بیایید و بدانید حالا حالاها مهمان این راه هستیم.

به شما پیشنهاد می کنم اولین هدف خود را این قرار دهید که به جایی برسید که یادگیری زبان انگلیسی یک بخش دائمی از زندگی شما شود مثل غذا خوردن یا خوابیدن .

لازم به ذکر است که یادگیری زبان انگلیسی تنها رفتن به آموزشگاه های زبان نیست چرا که زبان آموزانی را داریم که چهار و یا حتی پنج سالی کلاس زبان می آیند اما هنوز دانش کافی را کسب نکرده اند چرا که نه تنها هدف مشخصی ندارند بلکه وقتی که برای یادگیری اختصاص می دهند همان جا و در کلاس است پس:

اولین کار برای قرار گرفتن در مسیر صحیح عادت به مطالعه زبان است آن هم با اشتیاق و روتین مثل غذا خوردن .

بعد از آنکه در این مسیر صحیح ثابت قدم شدید…

دیگر با مشکل عدم پشتکار در یادگیری زبان انگلیسی مواجه نخواهید شد و بر آن غلبه خواهید کرد و حتی به جرات به شما اطمینان می دهم که این خود نیمی از موفقیت شما خواهد شد .

پس از قدم گذاشتن در این راه می بایست اولویت ها را خوب بشناسید و انتظار بی جا از خودتان نداشته باشید . اساسی ترین و پایه ای ترین جزیی که شما نیازمند آن هستید لغت است .

تا زمانی که شما لغت بلد نباشید همانند کودکی هستید که هنوز زبان باز نکرده است پس در مراحل شروع یادگیری زبان می بایست دامنه لغات خود را افزایش دهید که این دامنه لغات خود به دو بخش اصلی تقسیم می شوند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید .

مرحله تمرکز بر یادگیری لغات انگلیسیزبان انگلیسی را یاد نمی گیرم

یک هفته یا دو هفته ای نیست این مرحله خود چند ماه طول خواهد کشید پس از خود مایوس نشوید و به راهتان با اشتیاق ادامه دهید . برای یادگیری لغات انگلیسی منابع بسیار خوبی وجود دارد که پیشنهاد من به شما کتاب های oxford word skills است .

وقتی به لغات این کتاب اشراف پیدا کردید تازه از خود انتظار داشته باشید که بتوانید جملاتی را بیان کنید که منظورتان را بفهمانید .( همچون کودکی که تازه زبان گشوده و تنها قادر به بیان درخواست خود با جملات کوتاه و گاهی دست و پا شکسته است ) پس حواستان باشد دوباره پس از خواندن این کتابها از خود توقع بالایی نداشته باشید .

از این جا به بعد بسته به اهدافتان از یادگیری زبان انگلیسی ، می بایست برای هر چهار مهارت شنیداری ، گفتاری ، نوشتاری و خواندن روش های خاص خود را انتخاب کنید .

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد این که چرا زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم ؟ صحبت کردیم و دلایل آنرا بررسی کردیم

مقالات مرتبط:
  1. چگونه سوالات درک مطلب را پاسخ دهیم؟
  2. چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم؟
  3. موفقیت در آزمون تافل
  4. شش راه برای تمرین مکالمه

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *