چند ساعت مطالعه برای یادگیری انگلیسی time for English study

چند ساعت مطالعه برای یادگیری انگلیسی کافی است؟

چند ساعت مطالعه برای یادگیری انگلیسی کافی است؟

یکی از بهانه های اصلی افراد برای یادگیری زبان انگلیسی مسئله زمان است. من وقت ندارم! نمیشه در کنار کار و درس زبان هم یاد گرفت! کی پس درس بخونم! و ….

ریشه اصلی این بهانه جویی ها عدم برنامه ریزی درست است. اگر واقعا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، باید برای آن اهمیت قائل باشید و برای آن برنامه داشته باشید.

وقتی شما می‌خواهید برای خودتان برنامه ریزی کنید در مرحله اول باید بدانید چند ساعت مطالعه را برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر گرفته‌اید! چه میزان تایم لازم دارید تا به سطح مطلوب از مهارت های انگلیسی برسید!

ما در این نوشته دو مطلب را بیان میکینم:

  1. برای یاد گیری زبان چه میزان تایم لازم است؟
  2. برنامه زمانی در هر روز باید چگونه باشد؟

زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسیچند ساعت مطالعه برای یادگیری انگلیسی

شما میخواهید به چه سطحی برسید؟ میخواهید در کدام یک از مهارت های چهارگانه تسلط بیشتری داشته باشید؟ آیا برای قبولی در آزمون آیلتس برنامه دارید یا هدف شما فراگیری انگلیسی بعنوان یک زبان دوم است تا از آن برای اهدافی چون تجارت و سفر استفاده کنید؟ و …

این سؤالاتی است که شما باید در اول راه پاسخ آن را مشخص کنید و بر اساس آن تایم مورد نیازتان را تعیین کنید. با روزی 10 دقیقه شروع کنید. این ۱۰ دقیقه را به مهارت شنیداری اختصاص دهید. سنگ بزرگ نشانه نزدن است پس واقع گرا باشید تا نتایج واقعی بگیرید.

به طور متوسط برای اینکه به سطح قابل قبولی از یادگیری برسید باید روزانه حدود یک ساعت تایم بگذارید. اینکه چه مدتی طول بکشد تا به مهارت قابل قبولی برسید بستگی به روش شما دارد. خیلی ها فکر می‌کنند برای یادگیری زبان باید واژه بخوانند، غافل از اینکه یادگیری واژگان بصورت مجزا و منفرد زبان نیست. چنین تصور کنید که یک انگلیسی زبان می‌خواهد فارسی یاد بگیرد. او به سراغ یادگیری واژگان می رود و برای شروع ترجمه کتابی مثل ۵۰۴ را انتخاب می‌کند چون بعضی‌ها به او گفته‌اند این کتاب حاوی واژگان ضروری زبان است که هر کسی به آنها احتیاج دارد. پس از خواندن ۱۰ درس، او چقدر توانایی صحبت کردن خواهد داشت؟ قطعا هیچی.

دلیلش مشخص است چون واژگان، زبان نیستند. زبان باید دارای مفهوم، لحن و هدف باشد. حال آنکه واژگان از هم گسیخته و جدا از هم هیچ مفهومی ندارند. پس روش صحیح گام دومی است که در پیش روی شماست. اینکه باید بدانید این زمان را روی چه چیزی و چگونه می‌خواهید خرج کنید. پس حالا باید دید روش صحیح یادگیری کدام است؟!

مطالعه روزانه یک ساعت

توصیه ما این است که به صورت روزانه حداقل یک ساعت را برای یادگیری انگلیسی در نظر بگیرید، عجله نکنید، به خودتان هم سخت نگیرید، ولی عزمتان را جزم کنید.

البته اگر میخواهید در کوتاه مدت به نتیجه بهتری برسید بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید بگیرید باید این تایم را تغییر داده، بیشتر کنید. شاید برای برهه‌ای از زمان مجبور باشید روزانه بیش از 4 ساعت هم تایم بگذارید.

پیشنهاد ما این است پس از اینکه هدفتان را مشخص کرده اید، کار را به تعویق نیندازید. اجازه دهید شما مدیریت زمان را بر عهده داشته باشید، نه اینکه زمان شما را مدیریت کند.  کار را زودتر شروع کنید و به صورت مستمر در این زمینه اقدام کنید.

برنامه روزانه برای یادگیری انگلیسی

چنان که توضیح داده شد، اینکه از چه روشی اقدام به یادگیری کرده‌اید مهم است. عده ای ممکن است بخواهند به صورت خودآموز انگلیسی یادبگیرند، خب در این صورت حتما باید تایم بیشتری را در روز وقت بگذارند. هم باید بخوانند، هم باید صوت گوش بدهند و هم باید تمرین کنند و بنویسند.

عده ای هم علاوه بر مطالعه شخصی در کلاس های تخصصی زبان شرکت می‌کنند. این افراد باید اولویت را به برنامه‌ای بدهند که استاد مشخص می‌کند و مطالعه خودشان نیز باید در جهت اجرای همان برنامه باشد. اینکه چه میزان زمان بگذارند بیشتر بستگی به برنامه‌ای دارد که با توجه به هدف آنها توسط یک متخصص آموزش زبان تنظیم شده است. توصیه می‌شود پس از تعیین هدف، از یک متخصص آموزش زبان انگلیسی مشاره بگیرید.چند ساعت مطالعه برای یادگیری انگلیسی

گاهی نیز لازم است به بیش از یک متخصص رجوع کرد تا به بهترین دیدگاه و برنامه رسید. آنهایی که برنامه آموزشی خود را تضمین می‌کنند تا حدودی نگرانی ما را نسبت به اثربخشی روش آموزش از بین می‌برند. هیچ برنامه‌ای صددرصد کامل نیست. بنابراین در طول مسیر استاد از شما شناخت بهتر و بیشتری پیدا خواهد کرد و نیاز خواهد داشت تا برنامه را کامل‌تر و دقیق‌تر کند. بنابراین برنامه را در طول مسیر با استاد و یا مشاور خود چک کنید. او سطح پیشرفت شما را می‌سنجد و در صورت نیاز برنامه را اصلاح می‌کند. یادگیری زبان یک فرآیند است و شما همواره باید با استاد خود در ارتباط باشید.

بنابراین به صورت کلی علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی باید به صورت روزانه تایمی را برای این کار اختصاص دهند، اما این تایم بسته به نوع هدف، مسیر و برنامه، راهی متفاوت خواهد بود.

آنچه در این مقاله گفتیم:

۱- تعیین هدف

۲- گرفتن مشاوره

۳- تعیین برنامه متناسب با زمان و هدف

۴- پایبندی به برنامه

۵- چک کردن مجدد با استاد و بازنگری و اصلاح آن در صورت نیاز

مقالات مرتبط:

۱- راه های جلوگیری از ترجمه ذهنی زبان انگلیسی

۲- چالش ها و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی

۳- چرا نباید در یادگیری زبان انگلیسی کمال گرا باشیم؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *