اسم های قابل و غیر قابل

اسم های قابل و غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی

اسم های قابل و غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم اسم های قابل و غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تشخیص اسامی قابل و غیر قابل شمارش در هر زبانی بسیار مهم است. زیرا معرف ها و فعل هایی که با هر یک از این اسامی به کار میروند متفاوت اند. در این مقاله قصد داریم تا با اسم قابل شمارش و غیر قابل شمارش آشنا شویم.

اسم قابل شمارش چیست؟اسم های قابل و غیر قابل

اسم قابل شمارش در انگلیسی به اسمی گفته میشود که میتوان با استفاده از اعداد آنها را شمرد. این اسامی به دو بخش مفرد و جمع تقسیم میشوند.

با اسامی قابل شمارش میتوان از حروف تعریف a و an و یا از کمیت سنج هایی مانند a few و many استفاده کرد.

.He has three pen in his bag

.My father has many photos in her album

اسم غیر قابل شمارش چیست؟

اسم غیر قابل شمارش در انگلیسی به اسمی گفته میشود که نمیتوان آن ها را شمرد. این اسامی همیشه به شکل مفرد به کار میروند، یعنی باید فعل مفرد با آنها به کار برد. با اسامی غیر قایل شمارش کمیت سنج هایی مانند a little و much و کلماتی مانند some و any به کار میرود. برای مثال “آب” غیر قابل شمارش است.

.Good information is necessary for using laptop

.There is a little water in the glass

مقایسه اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش

  • اسامی قابل شمارش افراد، اشیاء و مکانهایی هستند که به صورت اقلام مفرد می توان آنها را شمارش کرد. اسامی غیر قابل شمارش چیزهایی هستند که نمی توانیم آنها را بشماریم و یا به صورت اقلام مفرد آنها را در نظر بگیریم.
  • اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش از نظر معنایی به هم مرتبط اند. اسامی غیر قابل شمارش گاهی به طبقه یا دسته ای از اشیاء اشاره دارند، اما اسامی قابل شمارش به یک نمونه مشخص از یک چیز اشاره می کنند.

اسم های قابل و غیر قابلنکات مهم

  1. اسامی قابل شمارش  در صورت بیشتر از یک عدد بودن بصورت جمع بیان می شوند در حالیکه اسامی غیر قابل شمارش همیشه مفرد بیان می شوند.
  2. اسامی بی قاعده هم جزو اسامی قابل شمارش محسوب می شوند. اسامی بی قاعده : به اسامی گفته می شود که s یا es  جمع بسته نمی شوند. مانند : man     woman   police  mouse  child
  3.  اسامی غیر قابل شمارش می توانند همراه با یک واحد شمارش و یا یک وسیله بصورت شمارشی بیان شوند. در این صورت این واحدهای شمارش هستند که جمع بسته می شوند. مانند :   They want a glass of milk
  4. اسم people قابل شمارش است. در واقع people جمع person می باشد.
  5. نوشیدنی ها مثل قهوه، آب، چای، آب پرتقال و … اسامی غیرقابل شمارش هستند. ولی زمانی که به عنوان مثال در رستوران سفارش داده می شوند به صورت اسامی قابل شمارش بیان می شوند.
خلاصه مقاله:

در این مقاله اسم های قابل و غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی را بررسی کردیم و نکات مفیدی را ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. داستان کوتاه یک تکه طلا
  2. اصطلاحاتی برای ابراز هیجان
  3. آموزش آدرس دادن در انگلیسی
  4. نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *