نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسی

نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسی

نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

در مقاله اعداد در زبان انگلیسی، اعداد اصلی و اعداد ترتیبی را بررسی کردیم.امروز می خواهیم نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسیخواندن اعداد کسری

برای خواندن اعداد کسری در زبان انگلیسی، در صورت کسر از اعداد اصلی یا همان شمارشی و در مخرج کسر از اعداد ترتیبی استفاده می‌کنیم. در حالتی که صورت کسر بزرگتر از عدد یک بود، به انتهای عدد ترتیبی در مخرج یک S جمع اضافه می‌ کنیم.

نکته مهم:

ساختاری که در قسمت بالا بیان شد برای همه اعداد بجز عدد 2 در مخرج کسر قابل استفاده است. اگر مخرج کسر عدد 2 و صورت کسر عدد 1 بود از Half استفاده می ‌کنیم و در صورتی  که مخرج کسر عدد 2 و صورت کسر عددی بیشتر از 1 بود از شکل جمع کلمه Half یعنی Halves استفاده می‌کنیم.

برای خواندن مقاله اسم مصدر در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

خواندن مقدار پول

یکی از قسمت های مهم خواندن اعداد انگلیسی مبحث پول است. برای خواندن مقدار مبالغ پول، ابتدا باید کل عدد را بخوانید و سپس به آن واحد پول آن منطقه یا کشور را اضافه کنید.

نکته:

چنانچه مبالغ پولی بصورت اعشار باشند، ابتدا عدد قبل از اعشار را خوانده و به آن واحد پول بزرگتر را اضافه می‌کنیم، سپس عدد بعد از اعشار را می خوانیم و واحد پول کوچکتر را به آن اضافه می‌کنیم. توجه داشته باشید که این ساختار از اعداد اعشاری فقط در مبالغ پولی کاربرد دارد.

خواندن اعداد اعشاری

اعشار در زبان انگلیسی با نقطه نشان داده می شود (.) و آن را point می خوانیم.

خواندن درصد

خواندن درصد در زبان انگلیسی بسیار ساده است و تنها باید عدد را بخوانید و به انتهای آن کلمه percent را اضافه کنید.

برای خواندن مقاله انواع جمله در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

خواندن سال

نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسیدر این قسمت از خواندن اعداد انگلیسی به مبحث خواندن تاریخ سال‌ در زبان انگلیسی می پردازیم که مقداری پیچیده است. دقت کنید که اگر عدد سال چهار رقم باشد، ابتدا دو عدد اول را باهم می خوانیم و سپس دو عدد دیگر را با هم می خوانیم. برای سال‌ هایی که سه رقمی هستند به دو روش می توان عمل کرد:

روش اول این است هر سه رقم را با هم بخوانیم و روش دوم این است که ابتدا رقم اول را بخوانیم و سپس دو رقم دیگر را باهم بخوانیم.

در مورد سال ‌هایی که دو رقمی هستند باید توجه داشته باشید که بصورت کامل خوانده می شوند.

و سال ‌های قبل از میلاد به عبارت BC ختم می ‌شوند که به همان صورت بی سی تلفظ می ‌شود.

نکته:

قبل از تمامی سال ‌ها از کلمه The year را استفاده می کنیم، دقت کنید که این ساختار بیشتر برای سال ‌هایی که دو رقمی یا سه رقمی هستند، استفاده می شود.

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به بررسی نحوه خواندن اعداد در زبان انگلیسی پرداختیم و نکات کاربردی و مهم را بیان کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. صفت ها در زبان انگلیسی
  2. اسم های قابل و غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی
  3. ضمایر ملکی، انعکاسی و تاکیدی
  4. زمان آینده ساده در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *