نکات مهم املا در زبان انگلیسی

نکات مهم املا در زبان انگلیسی

نکات مهم املا در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث نکات مهم املا در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم املا در زبان انگلیسیDessert و Desert

در زبان انگلیسی دو کلمه داریم که بسیار شبیه به هم هستند. یکی از آن ها Dessert که به معنی یک خوراکی است و اغلب بعد از غذا خورده می‌شود. و کلمه بعدی Desert است که به معنی زمینی خشک، با آب و هوایی گرم که پر از شن است. شماب می ‌توانید بگویید چون کلمه Dessert دو تا s دارد، و کلمه sweet هم با s شروع می شود پس به معنای یک خوراکی شیرین است.

برای خواندن مقاله اعداد در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

consonant + حرف y

فرم جمع کلماتی که به یک حرف بی صدا ختم می شوند یا consonant + حرف y مانند فعل carry با تبدیل y به i و اضافه نمودن es نوشته می شود.

به عنوان مثال حالت جمع کلمه country به شکل countries نوشته می شود، نکته قابل توجه این است که در کلماتی که حرف قبل از y یکی از حرف صدادار یا به عبارتی vowel باشد یعنی (حروف صدار: a، e، i، o، u)، برای تبدیل اسم به حالت جمع نیازی به تغییر دادن حرف y به حرف i نخواهد بود، مانند: Keys

نکته:

در زبان انگلیسی چیزی با عنوان تشدید نداریم و با تکرار یک صامت در املای کلمات، آن را همراه با تشدید تلفظ نمی‌کنیم.

توجه داشته باشید که این تکرار تغییری در تلفظ آن کلمه ایجاد نمی ‌کند. تلفظ t و tt به یک صورت می باشد. دلیل اینکه این صامت تکرار شده، کمک به ما است تا بدانیم که قبل از این دو صامت، یک مصوت کوتاه آمده است.

برای خواندن مقاله کلمات مشابه در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

نکات مهم املا در زبان انگلیسیکلمه Principal

در زبان انگلیسی کلمه Principal یک حقیقت بنیادی است. همچنین می ‌تواند به معنی اصلی یا همان main هم باشد، نکته قابل توجه این است که تلفظ آن هم شبیه کلمه مشابه است که معنی آن مدیر مدرسه است. با توجه به این که کلمه دوم اشاره به یک انسان دارد و یک مدیر مدرسه خوب می‌ تواند رفتاری دوستانه داشته باشد، سعی می‌کنم هنگام نوشتن این مسئله را به خاطر بسپارم که یک مدیر مدرسه دوست من یا pal است.

Affect و Effect

دقت کنید که کلمه Affect یک عمل را توصیف می‌کند، ولی کلمه Effect نتیجه نهایی یک عمل را توصیف می ‌کند. این دو کلمه که بسیار به هم شبیه و نزدیک هستند، به راحتی شما را در دام اشتباه می اندازند، و تعداد زیادی از زبان آموزان آن ‌ها را به اشنباه و به جای هم بکار می برند. بنابراین برای اینکه این دو کلمه را به درستی بنویسید توجه داشته باشید که affect یک عمل است و برای effect به نتیجه پایانی توجه می کند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به بررسی نکات مهم املا در زبان انگلیسی پرداختیم و چند نکته برای بهتر شدن مهارت رایتینگ را بیان کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. علامت گذاری در زبان انگلیسی
  2. علامت گذاری در زبان انگلیسی (قسمت دوم)
  3. ضمایر ملکی، انعکاسی و تاکیدی
  4. انواع جمله در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *