گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسی

گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسی

گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

گذشته غیر واقعی:

گاهی اوقات فعل گذشته برای اشاره به گذشته غیر واقعی استفاده می‌ شود. در این شکل، اگر چه زمان فعل، گذشته است اما در واقع درباره چیزی که اتفاق نیفتاده است صحبت می‌کنیم.

این مورد بیشتر در جملات شرطی وجود دارد زمانیکه درباره یک موقعیت فرضی صحبت می‌کنیم که ممکن است در زمان حال یا هر زمان دیگری اتفاق بیفتد. این کاربرد از زمان گذشته، گذشته غیر واقعی نامیده می ‌شود.

گذشته غیر واقعی بعد از کلمات و اصطلاحات شرطی از قبیل if, supposing, if only, what if و بعد از فعل wish و بعد از عبارات ترجیحی مانند  I’d rather و it’s time استفاده می‌شود.

برای خواندن مقاله معرف ها در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

کاربرد Wish:گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسی

فعل wish با گذشته غیر واقعی استفاده می ‌شود. زمانیکه در مورد شرایطی در زمان حال صحبت می‌کنیم که از آن راضی نیستیم ولی نمی ‌توانیم آن را تغییر دهیم از این کلمه استفاده می کنیم.

.I wish I could come to your party

نکته:

وقتی قصد داریم درباره شرایطی در گذشته صحبت کنیم که از آن راضی نیستیم یا اعمالی که نسبت به آن تاسف می‌خوریم، در این حالت از فعل با زمان گذشته کامل استفاده می‌ کنیم.

.He wishes he hadn’t bought the car

وقتی که از وضعیت راضی نیستیم و می‌ خواهیم شخص دیگری آن را تغییر دهد بعد از wish از ساختار مصدر بدون would + to استفاده می ‌کنیم.

برای یادگیری بهتر مطالب گفته شده پیشنهاد می کنیم مقاله جملات شرطی را مطالعه کنید.

کاربرد Hope:

فعل Hope برای مشخص کردن یک نتیجه دلخواه استفاده می شود. برای امید های آینده احتمالات باقی می ماند اما برای امید های گذشته نتیجه از قبل مشخص شده است.

.I hope to get an A on the exam

عبارات ترجیحی:

I’d rather و it’s time دو عبارت ترجیحی هستند که با گذشته غیر واقعی همراه می ‌شوند. زمان فعل در این نوع جملات گذشته است اما شرایط در زمان حال اتفاق می افتد.

کاربرد it’s time:

زمانیکه می‌ خواهیم بگوییم در حال حاضر شرایط مناسب برای انجام از طرف ما یا دیگران است از ساختار زمان گذشته + it’s time استفاده می‌کنیم. مانند:

.It’s time you paid that bill

گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسیبرای خواندن مقاله اسم های قابل شمارش و غیر قابل شمارش اینجا کلیک کنید.

کاربرد I’d rather:

وقتی درباره عملی صحبت می‌ کنیم که ترجیح می ‌دهیم شخص دیگری آن را انجام دهد از ساختار زمان گذشته + I’d rather استفاده می‌کنیم.

.I‘d rather you didn’t hunt elephants

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به بررسی گذشته غیر واقعی پرداختیم و نکات مهمی در این رابطه توضیح داده و مثال های مفیدی را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. زمان گذشته ساده در زبان انگلیسی
  2. زمان گذشته استمراری در زبان انگلیسی
  3. زمان گذشته کامل در زبان انگلیسی
  4. زمان حال کامل استمراری در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *