یادگیری افعال بی قاعده در زبان

یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی

یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

Irregular Verb

یادگیری افعال بی قاعده در زبانجالب است که بدانید بیش از ۱۸۰ فعل در زبان انگلیسی وجود دارد که افعال بی ‌قاعده نامیده می ‌شوند، این افعال تمام قواعد مورد استفاده در دیگر افعال را رد می‌کنند.

برای خواندن مقاله گذشته غیر واقعی در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

افعال بی قاعده، از قانون اضافه کردن ed در آخر فعل پیروی نمی کنند و در خود کلمه تغییرات اعمال می‌ شود، که قانون خاصی برای این تغییر نیز وجود ندارد. پس تنها راهی که داریم حفظ کردن این افعال است که در دو شکل زمان گذشته فعل و قسمت سوم فعل که به اختصار  آن را P.P هم گفته می شود وجود دارند.

حفظ این افعال که بسیاری از آن ‌ها در طی روز بار ها و بار ها  تکرار می‌شوند، می‌تواند مشکل باشد. البته توجه داشته باشید که شرایط می ‌توانست بدتر هم باشد، چرا که در زبان انگلیسی قدیم دو برابر این تعداد، افعال بی ‌قاعده وجود داشته که در طی سال ‌های گذشته این کلمات و یا نحوه استفاده از آن‌ها تغییر کرده است.

به‌ طور کلی افعال با قاعده هنگام استفاده در بعضی جملات مانند جملات گذشته ساده و جملات گذشته کامل، به آخر آن ها حروف ed اضافه می ‌شود. اما در گروه افعال بی ‌قاعده، روش یا ساختار خاصی برای ساختن آن وجود ندارد و خود کلمات اصلی تغییر می ‌یابند و همچنین توجه داشته باشید که در برخی از آن ‌ها، افعال بدون تغییر باقی می ‌مانند.

برای خواندن مقاله نقل قول در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

گرامر زبان انگلیسیدر این مقاله با چند روش برای یادگیری بهتر افعال بی قاعده اشنا خواهید شد.

گروه ‌بندی افعال بی‌قاعده و حفظ کردن آنها

همان طور که در قسمت بالا گفتیم افعال بی ‌قاعده از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی ‌کنند اما می ‌توان با گروه‌ بندی آن ها به روشی که در  زیر می گوییم، آن‌ دسته هایی را که ساختار شبیه به هم دارند به ترتیب الفبا جدا کرده و چند گروه کوتاه ‌تر از آن ها ساخت.

این که چگونه باید افعال بی قاعده را گروه ‌بندی کرد به شیوه شما بستگی دارد ولی ما چند پیشنهاد برای شما داریم که در زیر بیان می کنیم:

  • فعل ‌هایی که در هر سه حالت یکسان هستند. به عنوان مثال: Cut
  • فعل‌ هایی که در دو حالت گذشته یکسان هستند و در حالت حال تفاوت دارند. به عنوان مثال: breed, bred
  • فعل‌ هایی که در آخر قسمت سوم، حروف en را دارند. به عنوان مثال:‌ speak, spoken

شما می توانید الگوی خود را کشف کنید و یا هر ساختاری که می‌ توانید کلمات را مشابه ببینید و آن ها را آسان تر حفظ کنید.

این مقاله ادامه دارد…

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به بررسی مبحث یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی پرداختیم و توضیحات مختصری را بیان کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. صفت ها در زبان انگلیسی
  2. ضمایر ملکی، انعکاسی و تاکیدی
  3. جمله واره های قیدی در زبان انگلیسی
  4. کلمات مشابه در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *