فیلم آخر شب Late Night Film سرگرمی یادگیری زبان انگلیسی هدف ما فیلم خانوادگی

فیلم آخر شب Late Night Film

فیلم آخر شب Late Night Film

فیلم آخر شب یا Late Night Film یک کمدی – درام جذابه که افتخار اضافه شدن به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی را بدست آورد. این فیلم با ویژگی‌های زبان شناسی ، زبان – فیلمی و دیالوگ نویسی خود یکی از بهترین های سال ۲۰۱۹ است که میتونی براحتی بیش از ۲ بار اونو تماشا کنی و از اون به اندازه بار اول لذت ببری. از شما چه پنهون همین کار رو خیال دارم انجام بدم. از این فیلم می‌تونین زیاد یاد بگیرین چراکه از نکات خاص اون چند لهجه‌ای بودنشه. شاید اگر بگیم ستاره فیلم فقط کاترین (مجری شو آخر شبه) در حق مالی (نویسنده بی‌تجربه و تازه‌کارش) اجحاف کرده باشیم. هم از این فیلم خانوادگی لذت ببریم و هم زبان انگلیسی بیاموزیم.

وقتی هیچکی قبولت نداره و داری تحقیر میشی. اما خودت، خودتو باور داری، عاشق کاری هستی که داری می‌کنی و نترس و جسور اهدافتو دنبال می‌کنی، اشتباهاتتو می‌پذیری و به سوی هدف گام برمی‌داری. سرشار از زیبایی. فیلم بسیار زیبایی بود. اما یادتون نره هدف ما هم سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، هر دو در کنار هم!  فیلم‌‌ های بیشتر را می‌تونین در مجموعه  جذاب و خانوادگی سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی دنبال کنین.

داستان فیلم آخر شب Late Night Film

همه علیه‌ش هستن. حتی کارگردان فیلم Film director و عوامل پشت صحنه (شوخی)، هم وضعیت خانوادگی و هم کاری تو تهدید می‌کنن. فکر می‌کنن دیگه جذابیت اجرای شو « آخر شب Late Night » رو از دست داده و باید جایگزین بشه. یه وقت فکر نکنین «عادل فردوسی‌پور عزیر» رو میگم نه، منظورم کاترین مجری برنامه ‌است. کاترین مجری یکی از شو‌های آخر شب طنز هستش. شویی که سال‌های طولانی از عمرش رو روی اون گذاشته و برنامه‌ای که یه روز وجود خارجی نداشته رو هویت داده، برند کرده و حالا همه این شو رو به او یعنی کاترین میشناسن. حقش هم هست. برنده جایزه گلدن گلوب و صدها جایزه بین‌المللی و ارزشمند دیگه. اما همیشه توی اوج نمیمونی. اتفاقاتی میوفته که همه چیو تغییر میده. شهرتت رو تهدید میکنه. حتی تا جایی که آبروت هم در خطر میوفته.

فاجعه رخ می‌دهد!

یکی از این اتفاقات غروره. فراموش میکنی که برای برنده شدن باید ببازی. برای آموزگار بودن باید آموزش ببینی. برای جوانه زدن باید خاکی بشی. باید خاکی باشی. باید بری زیر خاک. غرور اونقدر بادت میکنه که دیگه کسی نمی‌تونه اطرافت بمونه. رفتارتو تغییر میده طوری که دیگه کسی جرات نداره بهت انتقاد کنه. اونا ازت انتقاد نمی‌کنن، نه برای اینکه ازت می‌ترسن. برای اینکه براشون عادی میشی. برای اینکه حوصله تو ندارن. حوصله نق زدن و غرولند کردنتو.

اما فاجعه. فاجعه زمانی اتفاق میوفته که دورت رو آدمایی می‌گیرن که برای به خطر نیافتادن منافع‌شون سکوت می‌کنن و یا بخاطر بیشتر سواری گرفتن چاخانت میکنن. «به‌به چه سری، چه دمی، عجب پایی!» زیاد حرف میزنی و کم گوش میدی. همه هم میگن درسته، بله. مگه میشه شما استباه کنید. اینجاست که کم‌کم خوبا، افراد با استعداد، ازت متنفر میشن و چون نمی‌تونن با تو کار کنن علیه‌ت کار می‌کنن. ازت انتقاد میکنن. بشدت از کاترین انتقاد می‌کردن. با وجودی که کاترین زن بود، او رو به اینکه از زن‌ها متنفره متهم کردن!

انتقادات ادامه داره. تا جایی که دیگه می‌بینی تو هچل افتادی و اگر کاری نکنی، توی چاهی که خودت برای خودت کندی دفن میشی. کار به جایی می‌رسه که کاری که سال‌ها براش زحمت کشیدی رو می خوان ازت بگیرن. دارن دفنت می کنن.

 بدنبال راه‌حل

مفهمی که باید کاری کنی. کاترین خطر رو احساس کرده بود. داشت انتقادها رو میشنید. هر چند نمیدونست دقیقا باید چکار کنه اما فهمیده بود داره دفن میشه. پس شروع کرد به مرورشون. او تیمشو جمع میکنه و مشکل رو با اونا در میون میذاره. اما مگه کسی می‌تونه با کاترین دو کلام حرف حساب بزنه؟! زود نارحت میشه، تحقیرت میکنه. تهدیدت میکنه و اخراج. راه‌حل‌ها پیش‌پا افتاده و موضعی هستن نه دقیق و حساب شده. مگر فقط شانس بیاری یکی شون اثر کنه!

کاترین شانس آورد!

مالی سر راهش قرار گرفت. کاترین باید یه جورایی خودشو از اون همه اتهام و انتقاد نجات می‌داد. پس چی بهتر از اینکه فورا یه زن استخدام کنی تا به همه ثابت کنی که نه تو ضد زن نیستی. مالی استخدام میشه. اما چقدر تجربه داره؟ هیچی. مالی صرفا به این کار علاقه داره. اون طور که میگن مالی توی کارخونه مواد شیمیایی یا یه چیزی توی همین مایه‌ها کار می‌کرده. تا حالا توی تلویزیون نبوده … . این فیلم جذاب رو بصورت خانوادگی و دروهم نگاه کنین. ازش لذت ببرین و به یادگیری زبان انگلیسی تون کمک کنین. تماشای این فیلم به ما کمک میکنه گامی به سوی هدف مون برداریم. در مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی ما میتونین ژانرها، انیمیشن ها و فیلم های مختلف رو انتخاب کنین.

زبان فیلم

زبان فیلم آخر شب Late Night Film ، زبانی طنز و عمومی است. به اصطلاح Everyday English. شخصیت‌های فیلم از یک طرف با هم دوستن و در دورهمی هاشون زبان انگلیسی غیررسمی رو استفاده میکنن. از طرف دیگه در یک محیط کاری و رسمی حضور دارن که باید از انگلیسی رسمی استفاده کنن. شاید نقطه عطف زبان شناسی فیلم ، وجود هر دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی است. شاید کارگردان با انتخاب کاترین که با لهجه بریتانیایی صحبت میکنه می‌خواسته او رو از دیگران متمایز نشون بده. همکاران کاترین لهجه آمریکایی دارن.

این شخصیت‌ها گاهی دورهمی دارن و گاهی جلسات رسمی. این باعث شده تنوعی از اصطلاحات و عبارات رو بشنویم. دیالوگ‌ها برای یک برنامه طنز نوشته شدن که همون شوی آخر شب با اجرای کاترینه، و از سوی دیگه حوادث دراماتیک لابلای فیلم جنس حرف‌ها و گفتگوها رو تغییر میده. این مجموعه خانوادگی را به اتفاق یکدیگر تماشا کنید و سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی را در کنار هم تجربه کنید. فراموش نکنید ما و شما چه هدف و برنامه‌ای داریم.

سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا بصورت خانوادگی ببینین و با تماشای فیلم آخر شب Late Night Film ، سرگرمی رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی با هم داشته باشین که البته هدف ما و شماست. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان فیلم می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌ تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم.

مجموعه ای از هیجان و سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، حالشو ببریم. این دقیقا هدف ما و شماست. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم آخر شب Late Night Film دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌ تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- فیلم و انیمیشن علاءالدین Aladdin film and animation

۲- انیمیشن داستانی چهار دوست

۳- مهارت گفتاری Speaking در آزمون آیلتس

۴- گرامر سببی

در کامنت‌ها بحث، مرور، تمرین و تکرار

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *