کتاب Active Reading

کتاب Active Reading چقدر مفید است؟

کتاب Active Reading

اگر شما یک زبان آموز خوب باشید حتما اهمیت مهارت Reading را می‌دانید. برای تمرین و تقویت این مهارت زبانی باید منابع و کتاب ‌های مطمئن را مطالعه کنید. یکی از فواید تقویت مهارت Reading افزایش فوق العاده دایره لغات است. شما هر لغت را در جمله یاد خواهید گرفت که بهترین روش یادگیری واژگان است. در این مقاله یکی از بهترین منابع تمرین خواندن به نام کتاب Active Reading را با هم بررسی می‌کنیم.

مشخصات کتاب

درواقع نام اصلی این کتاب Active Skills for Reading است که در ایران به نام کتاب اکتیو یا Active Reading معروف شده. این مجموعه دارای 5 جلد کتاب در سطوح مختلف است. در این ممقاله ما کتاب Active Reading را بررسی خواهیم کرد. برای دانلود این کتاب به انتهای مقاله مراجعه کنید.

ویرایش‌های جدید این کتاب با همکاری مجموعه بزرگ National Geographic Learning تولید شده است. به همین دلیل موضوعات مربوط به فعالیت‌های جئوگرافیک در این کتاب به وضوح مشاهده می‌شود. در این ویرایش متن‌های جدید با طراحی گرافیکی بهتر منتشر شده است. با این کار انگیزه و علاقه زبان آموزان را بیشتر می‌کنند. همینطور وجود دیسک آموزشی برای تلفظ بهتر کلمات کمک بسزایی در یادگیری مهارت زبانی می‌کند.

با یک نگاه ظاهری شاید فکر کنید کلمه Active بدون دلیل است. اما در اصل نویسنده کتاب Neil Anderson اسم کتاب را یدقت انتخاب کرده و کلمه Active به این موضوعات اشاره دارد:

A= active prior knowledge

C= cultivate vocabulary

T= think about meaning

I= increase reading fluency

V= verify strategies

E= evaluate progress

 ساختار داخلی کتاب Active Reading

هر فصل کتاب دارای دو درس و دو متن است. قبل از هر فصل برای شما سوالاتی در نظر گرفته شده است تا با موضوعات آن فصل آشنایی پیدا کنید. این کار باعث تفهیم بهتر موضوعات می‌شود. هر درس ازکتاب دارای 5 بخش است که به صورت زیر هستند:

  1. بخش اول Before you reading نام دارد که چند سوال از موضوع درس را بازگو می‌کند تا اطلاعات عمومی شما را بسنجد. همچنین موضوع مهارت زبانیدرس را بهتر درک می‌کنید.
  2. بخش بعدی کتاب یک نکته کاربردی برای مهارت Reading گفته است که در یک باکس قرار دارد و نام آن Reading Skill است. در این بخش چند سوال از متن گفته شده که با انجام آن‌ها این نکته را به خوبی متوجه خواهید شد.پس از آن متن درس را می‌خوانید.
  3. بعد از خواندن متن جذاب درس به مهمترین بخش می‌رسیم. Reading Comprehension بخشی است که درک شما از موضوع متن را می‌سنجد. با جواب دادن این سوالات درک مطلب شما بسیار پیشرفت خواهد کرد. همینطور برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس از بخش Reading حتما این تمرینات را انجام دهید.
  4. بخش چهارم و بسیار مفید کتاب Active Reading تمام لغات جدید متن را با تمرینات متنوع به شما یاد خواهد داد تا به خوبی در ذهن شما بچسبند. بخش Vocabulary Comprehension به شما کمک می‌کند به محتوای درس به تسلط کامل برسید.
  5. آخرین بخش کتاب Vocabulary Skill نام دارد. در این بخش شما یک تکنیک واژه سازی یاد خواهید گرفت. با یادگیری این تکنیک‌ها شما می‌توانید بدون مراجعه به دیکشینری معنی اغلب لغات جدید انگلیسی را حدس بزنید. همینطور این مهارت‌ها و تکنیک‌ها شما را برای انتخاب بهترین لغت در موقعیتی که دارید راهنمایی می‌کنند.

خلاصه

کتاب Active Reading از بهترین منابع آزمون آیلتس و یادگیری مهارت Reading است. با یادگیری کامل تمام مجموعه این کتاب دیگر لازم نیست نگران مهارت زبانی خواندن باشید. همینطور کتاب Select Reading یکی دیگر از منابع مهم آزمون آیلتس برای مهارت خواندن است. امیدوارین این مقاله برای شما مفید باشد.

مقالات مفید

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *