30 دقیقه رایتینگ آزمون IELTS

چگونه در 30 دقیقه یک رایتینگ task 2 آزمون IELTS بنویسیم؟

چگونه در 30 دقیقه یک رایتینگ task 2 آزمون IELTS بنویسیم؟

یکی از دغدغه های داوطلبین IELTS مربوط به بخش writing است که باید در مدت 30 دقیقه دو متن بنویسند. یک نامه یا گزارش به طول حداقل ۱۵۰ کلمه‌ و یک مقاله essay بطول ۲۵۰ کلمه. بخش رایتینگ آزمون آیلتس شاید از پر‌استرس‌ترین بخش‌های آزمون یاشد چراکه داوطلب باید دو مهارت فوق العاده مهم داشته باشد. شاید بپرسید که چرا اینجا حرف از 30 دقیقه زده ایم. هدف این مقاله،‌ writing task 2 آزمون است جاییکه بطور متوسط حدود 30 دقیقه باید روی آن وقت بگذارید. ارزش نمره writing task 2 آزمون IELTS دو برابر ارزش task 1 است بنابراین صرف مدت زمان دو برابر روی آن منطقی بنظر می رسد. با مراجعه به مقاله «انواع سوالات نوشتاری Writing آیلتس IELTS آکادمیک» در مورد سوالات آیلتس بیشتر بخوانید. اما به دغدغه‌های این بخش از آزمون بپردازیم:

این دغدغه در آزمون آیلتس دو زمینه اصلی دارد:

1. یک متن خوب و دارای ساختار مناسب ارائه شود

2. زمان بندی آزمون حفظ شود

رعایت ساختار در متن

شما برای اینکه بتوانید نمره بخش writing آیلتس را بگیرید در مرحله اول باید ساختار صحیح متن را بشناسید. در writing باید ساختار نگارش متن را رعایت کنید؛ یعنی متن شما باید شامل مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری باشد. مقدمه شما باید یک پاراگراف را به خود اختصاص دهد. در متن اصلی دو يا سه پاراگراف داشه باشید و نتیجه گیری را هم در یک پاراگراف بنویسید. یکی ار معیارهایی که نوشته شما نسبت به‌ آن ارزیابی می شود cohesion و coherence است. مقاله «منظور از Coherence و Cohesion در مهارت writing آزمون IELTS چیست؟» ببینید.

رعایت زمان آزمون

زمان، اصلی ترین مطلبی است که باید در بخش writing آیلتس به آن توجه داشته باشید. شاید شما مطلب کاملی داشته باشید ولی باید طوری برنامه ریزی کنید که هر متن را صرفا در زمان مخصوص خودش بنویسید. به شما تایم اضافه داده نمی شود.

تکنیک‌هایی مدیریت زمان: در 30 دقیقه یک رایتینگ آزمون IELTS

الف: در هنگام تمرین زمان بندی کنید

اگر در حال حاضر خودتان را برای آزمون آیلتس آماده میکنید، از همین حالا زمان خود را مدیریت کنید. نمونه ای از موضوعات writing را انتخاب کنید و در مدت 30 دقیقه برای آن متنی را آماده کنید. شاید در اولین بار نتوانید این کار را انجام دهید. چند موضوع را امتحان کنید تا سرعتتان افزایش یابد. پیچ زمان خود بر روی 30 دقیقه تنظیم کنید.

ب: نمونه های تمرینی را ساختارمند بنویسید

گفتیم که اهمیت ارائه یک متن ساختارمند در آزمون آیلتس بسیار زیاد است. در هنگام تمرینات سعی کنید ساختارها را رعایت کنید. یاد بگیرید که چگونه با کمترین زمان ساختار مناسبی ارائه دهید. شاید در اولین متنی که بنویسید رعایت ساختارها و در واقع آنچه که معیار نمره‌دهی writing است برایتان مشکل باشد. یا تعداد کلمات متن شما کافی نباشد و یا اینکه زمان بیشتری لازم داشته باشید، اما بعد از مدتی تمرین متوجه خواهید شد که حتی در مدتی کمتر از 30 دقیقه ‏می‏توان با استفاه از جملات و عبارات مناسب یک متن دارای ساختار ارائه داد.

 ج: استفاده از کلمات مفهومی و تخصصی

یکی از راه هایی که میتواند زمان شما را کاهش دهد استفاده از کلمات تخصصی مربوط به موضوع writing است. موضوعات متنوعی در آزمون آیلتس مورد سوال قرار می گیرند. اگرچه این موضوعات ممکن است دامنه‌ای حدود ۲۰ موضوع اصلی را تشکیل دهند اما با توجه به مشخص بودن این موضوعات فراگیری واژگان مرتبط به آنها کار سختی نیست. وقتی دایره لغات شما در حیطه موضوعات مختلف زیاد باشد میتوانید با استفاده از یک کلمه یک مفهوم را برسانید. اگر از کلمات تخصصی استفاده نکنید ناچار خواهید شد یک مفهوم جزئی را با استفاده از عبارات طولانی منتقل کنید. این کار نه تنها زمان نوشتن شما را افزایش میدهد، بلکه ممکن است ساختار متن را هم تغییر دهد.

د: برنامه ریزی برای هر بخش از ساختار متن

یکی از کارهایی که باعث میشود زمان نوشتن شما کاهش یابد این است که قبل از شروع به نوشتن، مشخص کنید در هر بخش می‌خواهید چه مطلبی بنویسید. به اصلاح برای writing خود پلن مشخص بریزید. بقول رابرت کیوساکی «امروز دیگر برای ساختن یک لانه سگ نیز نیاز به برنامه‌ریزی داریم …» شما پدارید برای ازمون آیلتس آماده می‌شوید پس خود را نخواهید بخشید اگر پلن مشخصی نداشته باشید.

بعنوان مثال:

1-  مشخص کنید که در جملات مقدمه میخواهید چه بگویید. حتی واژگان مختص به مقدمه را یادداشت کنید.

2- در متن اصلی میخواهید از چه کلماتی استفاده کنید و ابتدا و پایان مطلبتان چگونه خواهد بود.

3- در پاراگراف نتیجه گیری از چه لغاتی استفاده کنید که پیوستگی متن رعایت شود.

یکی از اصلی ترین فواید این کار این است که شما در هنگام نوشتن تمرکز بیشتری خواهید داشت و از کلمات تکراری و خسته کننده استفاده نخواهید کرد.همچنین باعث میشود بتوانید محدوده تعداد کلمات را رعایت کنید. همچنین می توانید برای مطالعه بیشتر به سایت ielts.org مراجعه نمایید.

آنچه در مقاله گفتیم:

۱- مختصری درباره انواع سوالات writing آیلتس

۲- اهمیت ساختار متن

۳- ۴ تکنیک مدیریت زمان

مطالب مرتبط:

۱- انواع سوالات نوشتاری آیلتس IELTS جنرال General Training

۲- نمره آیلتس IELTS

۳- آیلتس آکادمیک IELTS Writing Task 1

۴- ویدیو آزمون آیلتس IELTS Test مهارت نوشتاری پارت ۲

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *