تفاوت آیلتس جنرال و آیلتس اکادمیک

تفاوت آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک

تفاوت آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک

تفاوت آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک چیست؟

این سوال از جمله سوالات رایجی است که برای اکثر متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند پیش می‌آید . این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که متقاضیان می‌بایست با استراتژی‌ها و اهداف هر یک از این آزمون ها آشنا شوند. اگر قصد آمادگی آزمون آیلتس IELTS را دارید، قبل از هر چیز باید بدانید چرا! در همین زمینه مقاله‌ای را در سایت قراردادیم تا بتوانیم بیشترین کمک به شما کرده و مفیدترین اطلاعات را در اختیارتان بگذاریم. در این مقاله سعی کردیم که شما زبان‌آموزان را با یکسری از تفاوت های کلی این دو آزمون آشنا کنیم:

چندی از این تفاوت‌ها

تفوت ایلتس جنرال و اکادمیکعمده تفاوت آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک در مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ آن می‌باشد .

آزمون آیلتس IELTS آکادمیک برای آن گروه از افرادی است که هدف آنها ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر از آن می باشد‌. آزمون ایلتس جنرال برای آن گروه از افرادی است که هدف آنها مهاجرت به یکی  از کشورهای انگلیسی زبان ازجمله استرالیا‌، کانادا‌، بریتانیا و … می‌باشد و یا می‌خواهند در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی تحصیل کنند‌.

بطور کلی در آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک هر چهار مهارت ریدینگ، لیسینینگ، اسپیکینگ و رایتینگ مورد سنجش قرار می گیرد. سوالات بخش اسپیکینگ و لیسینینگ هر دو آزمون کاملا مشابه است اما سوالات در بخش‌های رایتینگ و ریدینگ این دو آزمون با هم متفاوت می باشد‌.

تفاوت اول:

یکی از تفاوت آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک که میتوان به انها اشاره کرد این است که متن استفاده شده در ریدینگ و رایتینگ آزمون جنرال متنوع و شامل موضوعات مختلفی می‌باشد‌. این متن ها از رادیو‌، روزنامه و یا اینترنت انتخاب می شوند‌. در آزمون آکادمیک موضوع متن ها محدود و در حوزه علمی بیشتر می‌باشد‌.

تفاوت دوم:

از دیگر تفاوت هایی که میتوان برای این دو آزمون نامبرد این است که در آزمون آکادمیک شما می بایست نمره 7 د رهر بند را دریافت کنید و  در آزمون جنرال  برای main Applicant شما باید نمره 6 در هر بند آزمون  را بگیرید.

تفاوت سوم:

ریدینگ هر دو آزمون شامل 40 سوال خواهد بود که در مدت زمان 60 دقیقه می‌بایست به سوالات پاسخ داده شود‌. اما چنانکه اشاره شد این مهارت در آزمون جنرال و آکادمیک متفاوت است. قسمت اول ریدینگ جنرال شامل 2 یا 3 متن کوتاه است.  قسمت دوم دو متن درمورد کار داده می شود. اما متن قسمت سوم یک متن بلند شامل موضوعات اجتماعی می باشد که از لحاظ طول به متون ریدینگ آکادمیک شیبه‌تر است. آزمون آکادمیک متشکل از سه متن شامل موضوعات تحلیلی‌، توصیفی و علمی می‌باشد. این متون خیلی تخصصی نبوده و مناسب افرادی است که قصد ورود به دانشگاه را دارند‌.

تفاوت چهارم:

مهارت رایتینگ هر دو آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک دارای دو بخش می‌باشد. بخش اول نوشتن متنی با حداقل 150 کلمه و بخش دوم با حداقل ۲۵۰ کلمه است. در بخش اول جنرال شما نامه با عنوان های دوستانه یا استخدام و …نوشته و مسئله خاصی را باید در ان شرح دهید‌. برای نوشتن یک نامه خوب اول از همه باید رجیستر یا میزان رسمی بودن نامه را در نظر بگیریم. نوشتن یک نامه به دوست، یا به مسئول یک فروشگاه و یا به مدیر یک دانشگاه از هم متفات است. در بخش دوم آزمون جنرال یک سوال به شما داده می‌شود و شما می‌بایست در مورد آن نظر خود را بنویسید‌.

بخش اول رایتینگ آزمون آکادمیک تنظیم و نوشتن یک گزارش براساس اطلاعات داده شده در قالب نمودار، جدول و یا دیاگرام است. شما می‌بایست آن شکل یا نمودار را تجزیه و تحلیل کرده و سپس ۱۵۰ کلمه بنویسید. در بخش دوم شما می‌بایست در مورد یک سوال نظر خود را بنویسید‌. بخش دوم رایتینگ آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک بهم شبیه هستند. ویویویی درباره « مهارت نوشتاری آزمون آیلتس IELTS » در سایت قرار داده شده است.

در هر دو آزمون در بخش اسپیکینگ مصاحبه  14 دقیقه ای در سه بخش از داوطلب گرفته می شود . بخش اول مصاحبه در مورد وضعیت شغلی ،محل زندگی و خانواده خواهد بود .بخش دوم داوطلب می بایست در مورد موضوع داده شده توضیح دهد.در بخش سوم هم در مورد یک موضوع سازماندهی شده صحبت خواهید کرد .

بخش لیسینینگ این ازمون ها شامل چهار بخش است . هر بخش حدودا شامل ده سوال می شود که در مدت  زمان 30 دقیقه می بایست به انها پاسخ دهند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *