قدم به قدم برنامه ریزی آیلتس

قدم به قدم برنامه ریزی آیلتس

قدم به قدم برنامه ریزی آیلتس

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم قدم به قدم برنامه ریزی آیلتس را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مقدمه ای برای برنامه‌ ریزی آیلتس

اگر می‌خواهید در ازای وقتی که صرف مطالعه و یادگیری می‌کنید، نتیجه قابل قبولی در آزمون IELTS دریافت کنید، باید بدانید که کدام روش بهینه‌ ترین مسیر برای شما خواهد ‌بود. بنابراین، با توجه به شرایط فردی هر شخص، برنامه ‌ریزی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

قدم های مهم برای برنامه ریزی

قدم به قدم برنامه ریزی آیلتساولین قدم تعیین هدف شما است.

ابتدا باید مشخص شود شما به عنوان داوطلب شرکت در این آزمون به دنبال چه نمره‌ای هستید. چرا که فردی که به دنبال ایلتس 6 تضمینی است با فردی که در پی کسب نمره‌ای ۸ است، مطالعه متفاوتی لازم دارد. بنابراین، آنچه اهمیت دارد این است که ابتدا باید بدانید نمره قابل‌ قبول دانشگاه یا مرکز موردنظرتان چند است.

دومین قدم، تعیین سطح دانش زبان شماست.

بعد از اینکه مشخص شد شما می خواهید چه نمره‌ای را کسب کنید، لازم است مشخص شود شما در چه سطحی از زبان قرار دارید. مثلاً فردی که در سطحی مقدماتی قرار دارد و به دنبال نمره ۷ آیلتس است، با شخصی که در سطحی پیشرفته است و همان نمره را دنبال می‌کند، به طور یقین برنامه مطالعاتی متفاوتی خواهد داشت. بنابراین، لازم است تا شما در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

سومین قدم، شناسایی نقاط ضعف و قوت است.

یقینا در هر سطحی از زبان که قرار داشته باشید، احتمالا در یک مهارت دچار ضعف ‌هستید. بنابراین، بسیار مهم است تا مشخص شود شما در کدام مهارت ضعف و در کدامیک قوی هستید تا برنامه‌ ریزی فردی شما طبق آن صوزت گیرد. برای این‌ کار می‌توانید از آزمون‌های آزمایشی رایج زبان استفاده کنید.

چهارمین قدم، تعیین مهلت زمانی است که برای گرفتن مدرک آیلتس در اختیار دارید.

به این معنی که باید مشخص کنید شما چه مدت زمانی را در اختیار دارید تا به پایان مهلت زمانی دانشگاه یا مرکز مورد نظرتان برسید. بی شک کسی که یکسال زمان دارد با کسی که تنها سه ماه فرصت دارد، برنامه‌های متفاوتی خواهند‌ داشت.

پنجمین قدم، تعیین وقت آزاد برای مطالعه است.

در این قدم، شما باید مشخص کنید که در طول روز چه مقدار وقت آزاد برای مطالعه مفید می‌توانید داشته‌ باشید. اگر شاغل و یا دانشجو باشید، بی شک در طول هفته بیش از دو یا سه ساعت فرصت نخواهید‌ داشت و اصل زمان مطالعه شما در آخر هفته ‌ها متمرکز خواهد ‌شد. با این وضعیت، برای آخر هفته ها برنامه فشرده‌ تری باید تنظیم کنید.

برنامه‌ای کلی برای آیلتسقدم به قدم برنامه ریزی آیلتس

هر شخص با توجه به میزان توانایی، مقدار زمان آزاد و سایر شرایط، برنامه‌ ای متفاوت و مشخص خود را دارد. با این وجود، اگر شما شاغل و یا دانشجو هستید و در طول روز بیش از دو یا ساعت زمان ندارید و تنها آخر هفته ‌ها فرصت برای مطالعه زبان دارید، پیشنهاد ما این است که هر چهار مهارت را در طول هفته و به طور منظم تمرین کنید.

خلاصه مقاله:

در این قدم به قدم برنامه ریزی آیلتس را به شما آموزش دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. نحوه شروع یک زبان جدید
  2. رمان انگلیسی بلندی های بادگیر
  3. توصیف یک فرد به زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *