یادگیری زبان همراه با

آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است ؟

آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای خودآموزی زبان وجود دارد که پیش از این با چند مورد از آن ها آشنا شده اید ، در این مقاله آموزشی با پنج راه جالب برای یادگیری زبان از طریق بازیهای ویدئویی آشنا میشویم ، همچنین بازی های مختلف برای سطوح مختلف یادگیری زبان را به شما پیشنهاد می دهیم .

تحقیقات اخیر نشان داده که غرق شدن در دنیای اکشن و دیجیتال باعث می شود که قدرت مغز و حافظه تقویت شود، اتصال بین مناطق مغز افزایش پیدا کرده و مهارت ذهنی بهبود پیدا کند، همچنین هماهنگی دست و چشم و قدرت حل مسئله بالا میرود.حتی میتواند استرس های شما را از بین ببرد ( به شرطی که از خود بازی استرس نگیرید و متعادل بازی کنید ) .

بازیها مدرن ترین روش برای کشف، یادگیری، اتصال، صحبت کردن و اکتشاف هستند. بنابراین، طبیعی است که بازیهای ویدئویی در حال کسب شهرت برای تبدیل شدن به یک ابزار یادگیری قدرتمند هستند، و البته، میتوان آنها را بر یادگیری زبان نیز اعمال کرد.

اما چرا یادگیری زبان همراه با بازی فوق العاده موثر است؟

  • ارتباطات مثبت: وقتی میگویم ” یادگیری زبان ” چه چیزی به ذهنتان میاید؟ اگر جوابتان کتابهای درسی، فلش کارت، لیست لغات، آزمون، امتحان یا شب بیداری است، در اینصورت، بخاطر خدا، تکانی به خودتان بدهید. بازی های ویدئویی برای شما هستند. اگر احساس میکنید روش های مطالعه‌ی شما کهنه شده (یا اگر نمیتوانید برای شروع به خودتان انگیزه بدهید)، در اینصورت باید ارتباطهای مثبت بیشتری در ذهن خود با یادگیری زبان ایجاد کنید.
  • یادگیری در محیط: در حین یک نزاع اکشن، لغات و دستور زبان را خواهید آموخت. در دنیای مجازی خود غوطه ور خواهید شد، با افراد مجازی تعامل خواهید کرد، به مکان های مجازی سفر کرده و پول مجازی بدست میاورید. گوش دادن، خواندن و درک دنیای مجازی با امتیازها، دلار دیجیتال و یا پیشرفت در داستان بازی به شما پاداش داده خواهد شد.یادگیری زبان همراه با
  • تکرار:

    حتی در بازی هایی با داستان های پیچیده و یا آنهایی که به شما آزادی زیادی برای انتخاب سرنوشت تان میدهند، همچنان کلمات یکسانی را در حین بازی می شنوید. این امر به این دلیل است که هر بازی دارای برخی از تم های اصلی، شخصیت های کلیدی، حوادث بزرگ و اقدامات مکرر است که همچنان که پیش می روید، ظاهر می شوند. به این ترتیب میتوانید به شکلی یکپارچه گروهی از لغات را بیاموزید. هر چه بیشتر با بازی آشنا شوید، با زبانی که در بازی استفاده میشود هم بیشتر آشنا خواهید شد.

  • هرگز از زمان مطالعه فرار نمی کنید : وقتی زمان مطالعه همان زمان بازی باشد، آیا از آن می ترسید یا میخواهید آن را کاهش دهید؟
  • شما می توانید دوستانی در دنیای واقعی ایجاد کنید : بسیاری از بازیها این توانایی را به شما میدهند تا در حین بازی به صورت آنلاین با افراد دیگر ارتباط داشته باشید. برخی بازیهای دیگر فقط این امکان را به شما میدهند تا در انجمن ها و وب سایت ها به دوستان یا افراد غریبه گفتگو کنید.
  • اجازه دهید بچه ها کمی سرگرمی داشته باشند: بچه ها عاشق بازی هستند، بنابراین بازی بهترین راه برای کودکان دو زبانه‌ی شماست. و همچنین اگر میخواهید با کل خانواده زبان بیاموزید باز هم بازی روش خوبی است.

چگونه با یک بازی ویدئویی می توانید زبان یاد بگیرید ؟

مرحله ۱ زمان مطالعه را با بازی همراه کنید.

با بازیهای مخصوص کودکان شروع کنید. بازیهای مربوط به آموزش ابتدایی دوران کودکی و حتی کمی فراتر از آن همیشه برای آموزش مبانی زبان در برخی سطوح طراحی شده اند.

این بازیها هدفشان لغت یا دستور زبان نیست ؛ با توجه به رده‌ی سنی که این بازیها برای آنها ساخته شده اند (مثلا در سنین ۳ تا ۱۰ سال)، توسعه دهندگان سعی میکنند که بازی با بازیکنان جوانی که هنوز هم اصول اولیه‌ی زبان مادری خود را جذب میکند، دوست باشد. به عنوان مثال، بازی های کودکان آمریکایی به شدت به زبان رسمی وابسته هستند و اسلنگ های پیشرفته تر را حذف می کنند، که این امر برای کسانی که هنوز سعی در ورود به خواندن دارند، عالی است.

وب سایت های زیر را نگاه کنید تا به چندین منبع عالی در زبان های مختلف برسید:

PBS Kids: بازیهای اسپانیایی

Spiele Nick بازی های آلمانی:

Nick Jr. France بازی های فرانسوی:

در گام بعدی به سراغ اپلیکیشن های آموزش زبان میرویم که همراه با بازی به آموزش زبان میپردازند ، مردم دوست دارند به شیوه های سرگرم کننده چیزی را یاد بگیرند. و مردم دوست دارند با استفاده از فناوری با یادگیری بپردازند.

اینها دو حقیقت از عصر مدرن هستند. بنابراین چه راهی برای ترکیب زبان بهتر از یادگیری زبان از طریق بازی است؟ بازیها سرگرم کننده هستند، اما به این دلیل ساخته شده اند که نتایجی جدی داشته باشند. در اینجا بهترین بازی های موجود برای یادگیری زبان را معرفی میکنیم:

Influent

FluentU

Duolingo

LyricsTraining

Oxinchannel

 

مرحله ی ۲:  به یاد داشته باشید، اپلیکیشن های بازی همواره در دسترس هستند.

 

اپلیکیشن های بازی عالی هستند، زیرا هر کسی که یک گوشی هوشمند داشته باشد میتواند فورا آنها را دانلود کند.

مرحله ۳  متناسب با زبانی که میخواهید بیاموزید بازی را انتخاب کنید.

اکثر بازی ها در زبان های مختلف ارائه می شوند، بنابراین می توانید یکی را که می خواهید یاد بگیرید را دانلود کنید! هنگامی که یک بازی را انتخاب می کنید، قبل از اینکه بیش از حد هیجان زده شوید، بخش “Languages” را بررسی کنید. در اینجا، خواهید دید که آیا این بازی از زبان مقصد شما به عنوان زیرنویس پشتیبانی می کند یا نه.یادگیری زبان همراه با

به طور معمول، شما قادر به دانلود یک نسخه از بازی که زیرنویس زبان شما را دارد هستید. برای بسیاری از بازی ها که کاراکتری ندارند که به زبان مورد نظر صحبت کند، یا هیچ دیالوگی نمیگویند، کار کردن با آنها فایده‌ی زیادی ندارد. حتی اگر شخصیت ها همه انگلیسی صحبت می کنند، داشتن برخی از زیرنویس های چینی و نیاز به حرکت در نقشه ها و منوها در زبان های چینی، تقویت خوبی برای یادگیری شما خواهد بود، مخصوصا اگر این بازی را هر روز بازی کنید.

مرحله ۴   رویارویی با گرامر

بسیاری از بازیها چند نفره آنلاین هستند. اطمینان حاصل کنید که یک هدست برای اتصال به رایانه خود داشته باشید تا بتوانید بطور واضح جملات را شنید و صحبت کنید. با سایر بازیکنان ارتباط برقرار کنید، آنها را بشناسید، تیم های تعاونی و دوستانه‌ی خود را بسازید.

به زودی، شما متوجه میشوید که یک گروه منظم از دوستان خارجی خود را دارید که میتوانید با آنها بازی کنید!

 

اگر برای یافتن افراد در زبان خارجی انتخابی خود به کمک نیاز دارید، میتوانید از اینترنت برای پیدا کردن آنها کمک بگیرید.

مرحله ۵ بیایید بازی کنیم! (Let’s Play)

هنگام جستجو برای ویدیوهای خوب در نت احتمالا عبارت “بیایید بازی کنیم” را میبینید. ویدئوهای “بیایید بازی کنیم” به آن دسته از فیلمهای یوتیوپ گفته میشود که بازی را در حین اجرا نمایش میدهند.

ایده‌ی آن این است که بیننده یا بگیرد که در کل چگونه بازی کند، یا اینکه نکته های خاصی را برای پیشرفت در سطوح مسابقه و تکمیل آن یاد بگیرد. این ویدئوها شامل انبوهی اسکرین شات و کلیپ بازی هستند، و مکملهای صوتی دارند که هر مرحله را توضیح میدهد.

این ویدئوها برای تمرین گوش دادن عالی هستند، بنابراین دنبال کردن برخی از آنها که به زبان خارجی خودتان هستند ارزشمند است.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد یادگیری زبان همراه با بازی صحبت کردیم و 5 مرحله مهم برای یادگیری را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم؟
  2. چگونه کلمات زبان انگلیسی را حفظ کنیم؟
  3. بهترین روش برای یادگیری زبان در منزل
  4. چگونه سوالات درک مطلب را پاسخ دهید؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *