زبان انگلیسی تبریک روز پدر

استفاده از زبان انگلیسی در تبریک روز پدر

استفاده از زبان انگلیسی در تبریک روز پدر

ولادت با سعادت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را به شما تبریک گفته و روز پدر را به اتفاق گرامی می‌داریم یا به زبان انگلیسی Happy Father’s Day.

مناسبت روز پدر

امروز هجدهم اسفند 1398، سیزده رجب 1441 سالروز ولادت مولی الموحدین علی علیه السلام است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز پدر نام گرفته است و بهانه‌ای است برای تجلیل از مقامی که همیشه دوستش داریم.

استفاده از زبان انگلیسی در تبریک روز پدر

به مناسبت این عید زیبا و این روز بزرگ، من برای شما یک پیشنهاد دارم: متنی را به سلیقه خودتون آماده کنید. کمی احساس، مقداری تشکر و قدردانی و کمی محبت را چاشنی آن کنید. منظورم متنی به زبان انگلیسی است.

اگر در مکان و یا شهری هستید که حضوری به پدر دسترسی ندارید آن را با صدای خودتان و با تنی همراه احساس بخوانید، ویس آن را ضبط کنید و برای ایشان در فضای مجازی بفرستید و یا به صورت تلفنی به ایشان تقدیم کنید.

زبان انگلیسی تبریک روز پدر

اگر در کنار پدر هستید به صورت حضوری متنتان را برایشان بخوانید و یا در جشنی که به این مناسبت گرفته اید به منظور ادای احترام به مقام پدر، این متن را به ایشان هدیه کنید.

از توانایی خود در استفاده از زبان انگلیسی برای تجلیل از عزیزانی که دوستشان دارید استفاده کنید. اصلا این کار را انجام دهید که توانایی زبان خود را نشان دهید. این راه خودش میتواند یک وسیله برای تمرین زبان و آموزش زبان باشد.

 سخنی از مولود امروز

درباره مولود امروز هر چه بگویم نخواهم توانست حق مطلب را ادا کنم. به همین دلیل ترجیح دادیم سخنی از خودشان برای شما بیان کنیم.

آنچه می‌خوانید قسمتی از حکمت 31 نهج البلاغه است. ایشان در این حکمت یقین را به عنوان یکی از پایه ‏های ایمان معرفی می‏کنند و می‏فرمایند:

یقين بر چهار پايه استوار است: بينش زيركانه، دريافت حكيمانة واقعيت ها، پند گرفتن از حوادث روزگار، و پيمودن راه درست پيشينيان.

پس آن كس كه هوشمندانه به واقعيت ها نگريست، حكمت را آشكارا ببيند، و آن كه حكمت را آشكارا ديد، عبرت آموزى را بشناسد، و آن كه عبرت آموزى را شناخت، گويا چنان است كه با گذشتگان می‏زيسته است.

چند سخن در مقام پدر

الف: عشقش نهان است

نمیدانم چرا احساسات پدران کمی متفاوت است. انگار تکیه گاه بودن برای خانواده اثرش را در احساسات هم نشان میدهد. جنس احساساتش عجیب است و انگار احساسش با صلابت پدرانه آمیخته شده است. نتیجه این آمیختگی میشود عشق. عشقی که هرچند بروز کلامی کمی دارد، ولی آنچنان عمیق است که برای خانواده خود از جانش مایه میگذارد.

ب: لطیف است ولی نمی شکند

وقتی پدر شد دیگر کمتر زبان به گلایه و شکایت باز میکند. انتظاری از فرزندان ندارد، فقط میخواهد که فرزندانش خوشبخت باشند، آرامش داشته باشند و احساس کمبود نکنند. با وجود تمام زحماتی که میکشد اگر مورد کم محبتی قرار گیرد و یا اگر تلاش هایش را نادیده بگیرند، شاید دلش بشکند ولی به زبان نمی‌آورد و در دل برای فرزندانش خیرخواه است. احساسات زبان بین اللملی انسان‌ها هستند. در هر فرهنگی که رشد کرده باشیم و به هر زبان که سخن بگوییم، زبان احساسات در ما مشترک است. احساسات پدرانه نیز از قاعده مستثنا نیست. پدر فارسی زبان، انگلیسی زبان، کرد زبان، عرب زبان و … همان پدری است که برای ارتقا سطح زندگی خانواده خود هر هر تلاشی فروگذار نمی‌کند.

ج: تکیه گاهی محکم برای اعضای خانواده است

وجود پدر هر چه باشد مایه آرامش است. مادر و فرزندان به او تکیه می کنند و به پشتوانه حمایت های او کارهایشان را انجام می دهند. این فرهنگی همگانی در همه زبان‌هاست. فرق نمی کند فارسی زبان باشی یا به زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری صحبت کنی. پدر ستون خانواده است. انگار خداوند جلوه ای از قدرت حمایت خود را در وجود پدر قرار داده است. این وجه حمایتی را کسانی درک می کنند که متأسفانه پدرشان را از دست داده اند. انگار در نبود پدر دیگر تصمیم گیری برایشان سخت می‌شود.

زبان انگلیسی تبریک روز پدر

سخن پایانی

مناسبت های زیادی می‏آید و می‏رود. بعضی از مناسبت‌ها وسیله ای برای شاد بودن است و چه خوب است قدر داشته‌هایمان را بدانیم و از آن برای آرامش خود استفاده کنیم.

زیبایی توانایی ها و هنرهای ما زمانی واقعی خواهند بود که مایه آرامش شوند. اگر توانایی شما در زبان انگلیسی میتواند سبب شود که در تبریک روز پدر تنوع ایجاد کنید حتما از آن استفاده کنید.

 

 

آنچه گفتیم:

۱- درباره روز پدر در تقویم فارسی و زبان انگلیبسی حرف زدیم.

۲- گفتیم برای ایرانیان روز پدر علاوه بر یک مناسبت فرهنگی، یک مناسبت مذهبی نیز هست.

۳- چندی از از ویژگی‌های شخصیت پدر را برشمردیم.

مطالب مرتبط:

۱- روز مادر

۲- آیا چند زبانه بودن به ارتقاء شغلی ما کمک می‌کند؟

۳- راه های تقویت speaking

۴- کتاب معرفی مراسم روز عشق

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *