چگونه تلفظ زبان انگلیسی

چگونه تلفظ زبان انگلیسی خود را بهتر کنیم ؟

تقویت تلفظ زبان انگلیسی

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه زبان فرساد .امروز همراه ما باشید با مقاله چگونه تلفظ زبان انگلیسی خود را بهتر کنیم ؟ همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

بسیاری از مشکلاتی تلفظی و داشتن لهجه در زبان انگلیسی که زبان‌ آموزان با آنها مواجه هستند در نتیجه استفاده غلط از تلفظی است که در زبان مادری خود به کار می‌برند. بنابراین مشکلات تلفظی که شما از آن رنج می‌برید احتمالاً مشابه مشکلاتی است که دیگر زبان‌آموزان «هم زبان» شما هم با آن مواجه هستند. وقتی یک انگلیسی‌ زبان بومی و یا به اصطلاح (native) به شما می‌گوید.

چگونه تلفظ زبان انگلیسی

که شما بعنوان مثال لهجه روسی یا چینی دارید، در واقع این نکته را تأیید می‌کند. بسیاری از برنامه‌های کاهش لهجه بر اساس تحقیقاتی است که اصوات خاصی را که هر گروه زبانی مثلاً فرانسوی، چینی، اسپانیایی، ژاپنی و … موقع ادای کلمات انگلیسی دارد، مشخص می‌کنند. بعنوان مثال 70% اسپانیایی‌ زبانها در تلفظ صدای /st/ در کلمه stick مشکل دارند در حالیکه چینی زبانها هیچ مشکلی در تلفظ آن ندارند. نکته‌های زیر به شما کمک می‌کنند که تأثیر زبان مادری خود بر انگلیسی‌تان را کاهش دهید.

چگونه تلفظ مان را بهبود بخشیم؟

راه های زیادی برای درگیر کردن تارهای صوتی تان وجود دارد:

۱- با دقت صحبت کردن خود را بشنوید.

اگر نمی توانید به اشکالات تلفظی خود گوش کنید، برای اصلاحشان به مشکل می خورید. حتما صدای خود را ضبط کنید وبا صدای یک انگلیسی زبان مقایسه نمایید. به صدای خودتان گوش دهید. صدای خودتان را ضبط کرده و ان را گوش دهید و اشکالات تلفظی زبان خود را پیدا کنید.

۲- آرام و شمرده صحبت کنید.

بسیاری از افرادی که زبان انگلیسی یاد می گیرند بر این باورند که تند صحبت کردن اشتباهاتشات را افزایش می دهد. چند نکته پایه ای را در روز تمرین کنید. اول با تک آواها شروع کنید و بعد با تلفظ لغت ها ادامه دهید و در آخر، چند لغت را به هم وصل نموده و بخوانید. بنابراین با آرامش صحبت کنید. برخی از زبان آموزان تصور میکنند سریع صحبت کردن، مهارت آنها را نشان میدهد در صورتی که این چنین نیست ، بلکه باعث میشود مضطرب به نظر برسید.

۳- قبل از اینکه کلمه ای را تلفظ کنید موقعیت دهان و صورتتان را به مجسم کنید.

چگونه تلفظ مان را بهبود بخشیم؟

چشمانتان را ببندید و قبل از اینکه لغتی را تلفظ کنید فکر کنید چطور باید آن صدا را تولید کنید. موقعیت دهان و صورتتان را تجسم کنید.( طرز حرکت لب و حالت صورت).

۴- کار فیزیکیِ تلفظ را مرتب انجام دهید.

تلفظ یک کار فیزیکی عملی است. به دهانتان حرکت جدید و استفاده از ماهیچه های مختلف را یاد دهید. روزانه بر آواهای مختلف تمرکز نمایید. با تلفظ th مشکل دارید؟ زبانتان را پشت دندان هایتان بگذارید و هوا را به بیرون فوت کنید. از عضلاتتان کار بکشید. تلفظ زبان صحیح نیازمند بکارگیری صحیح عضلات صورت است. بعنوان مثال طریقه تلفظ Th بدین گونه است که زبانتان را پشت دندان های بالا گذاشته و هوا را با زبانتان به بیرون فشار دهید.

۵- خودتان را ببینید.

در مقابل آینه بایستید تا حالت زبان، لب ها و شکل دهانتان را وقتی که آواهای خاصی را تلفظ می کنید ببینید. یک فیلم به زبان انگلیسی ببینید و تلفظ خود را با آن مقایسه نمایید. هنگام صحبت کردن زبان انگلیسی جلوی آیینه باستید و طریقه تلفظ، حالت صورت و بدن خود را ببینید.

 ۶- از افراد ماهر تقلید کنید.

برای آموختن تلفظ، بهترین کار تقلید از افراد خبره است ، یعنی انگلیسی زبان مادرزاد. پس گوش کنید! برنامه های رادیویی را خو بشنوید و تلویزیون و فیلم ویدئو ها و صداهای انگلیسی ببینید و بشنوید. (زیرنویس ها را نخوانید) آنچه را که می شنوید تقلید کنید. حتی اگر اطمینان ندارید که چه می گویند.  از کسانی که تلفظ خوبی دارند یا امریکایی هستند حالت تلفظ و صورت و… را تقلید کنید.

۷- ابتدا تلفظ را تنهایی تمرین کنید.

همانطور که می دانید اهمیت یادگیری تلفظ در زبان انگلیسی بسیار بالا می باشد اما مشکلات تلفظی به خاطر ترس از اشتباه باقی می‌مانند. برای خود داستان بسازید، مثلا کسی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، در یک رستوران می خواهید غذا سفارش دهید، آدرس جایی را می پرسید. بعد مکالمه را با خود تمرین کنید. اصلا هم خجالت نکشید! یکی از دلایلی که باعث صحبت نکردن در جمع میشود ترس از تلفظ اشتباه است. موقعیت های خیالی را برای خود ایجاد کنید و به تنهایی صحبت کردن را تمرین کنید.

۸- یک دوست انگلیسی برای خود دست و پا کنید.

بهتر است از کسی که از بیرون شاهد تلفظ های شماست نظر بخواهید. دوستی که مثل شما مایل به پیشرفت در زبان انگلیسی است پیدا کنید. می توانید پیام های ضبط شده تان را رد و بدل کنید تا بتوانید با دقت به تلفظ های یکدیگر گوش دهید. یک همپا پیدا کنید. دوست یا کسی را پیدا کنید که بهبود شما برایش مهم باشد و به تلفظ زبان و صحبت کرذن یکدیگر گوش دهید.

چگونه تلفظ مان را بهبود بخشیم؟

۹- طبع شاعرانه داشته باشید.

برای داشتن تلفظ خوب فقط مسلط شد بر آوا ها به صورت جداگانه کافی نیست. باید به آهنگ و لحن صدا (بالا و پایین رفتن صدا) و تکیه (بعضی آواها در لغات و بعضی لغات در جملات بلندتر و مشخص تر از بقیه هستند) هم توجه کنید. شعرها، سخنرانی و ترانه ها را بلند بخوانید و بر تکیه روی لغات (stress) و آهنگ صدا (intonation) تمرکز کنید. به استرس گذاشتن روی کلمات و بالا و پایین بردن صدای خود در زبان انگلیسی توجه کنید و به صورت یکنواخت صحبت نکنید. در تلفظ و یادگیری حروف صدادار و بی صدا در زبان انگلیسی دقت کنید.

۱۰- ترانه بخوانید.

لغات ترانه های معروف انگلیسی را آموخته و هم زمان با آنها بخوانید. ترانه خواندن به شما کمک می کند آرامش داشته و لغات را از دهانتان خارج کنید. در عین حال برای آهنگ و ریتم صدایتان موثر است. بنابراین آواز بخوانید. با این کار کلمات و اصطلاحات جدید به همراه تلفظ صحیحشان را یاد می گیرید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله به سوال چگونه تلفظ مان را بهبود بخشیم؟ پاسخ دادیم و راهکار های مفیدی برای تقویت تلفظ ارائه دادیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!