حروف صدا دار و بی‌ صدا

یادگیری حروف صدا دار و بی‌ صدا چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی می‏‌کند؟

یادگیری حروف صدا دار و بی‌ صدا چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی می‏‌کند؟

 یکی از مواردی که علاقه مندان به زبان ملزم به شناخت آن هستند، حروف صدا دار و بی‌ صدا در مجموعه حروف انگلیسی است. امروز عده زیادی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی دغدغه دارند. این امر یا به دلیل نیازشان در دانشگاه و برای ادامه تحصیل و یا از روی علاقه و برای مسافرت به کشورهای انگلیسی زبان است. همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

فواید شناخت انواع حروف

الف: تلفظ صحیح لغات

در زبان انگلیسی مانند سایر زبان‏ها تلفظ صحیح لغات ملزوماتی دارد و شناخت حروف صدا دار و بی‌ صدا یکی از این ملزومات است که به در حل مشکل داشتن لهجه در زبان انگلیسی به ما کمک می کند.

آشنایی با حروف صدا دار انگلیسی و شناخت تفاوت آن با حروف بی صدا در زبان انگلیسی، از جمله مواردی است که باعث می‏شود زبان آموزان لغات را به شیوه صحیح تلفظ کنند و در اسپیکینگ و لسینینگ موفقیت بیشتری داشته باشند.

ب: تسلط به املاء کلماتحروف صدا دار و بی‌ صدا

اینکه هر حرفی چه ویژگی دارد و چگونه ادا میشود بسیار اهمیت دارد. وقتی شما بتوانید شیوه‌ خواندن حروف را به درستی بیاموزید، از یک طرف در خواندن و استفاده از لغات و کلمات جدید مهارت پیدا می‏کنید و از طرفی هم در ارائه املاء صحیح کلمات مسلط خواهید شد.

ج: افزایش مهارت های چهارگانه زبان

یادگیری و شناخت حروف صدا دار و بی‌ صدا به طور مستقیم در چهار مهارت اسپیکینگ، لسینینگ، رایتینگ و ریدینگ و در تقویت تلفظ زبان انگلیسی تأثیر دارد؛

به عنوان مثال؛ وقتی شما در اسپیکینگ با یک فرد انگلیسی زبان هستید، او لغات و کلمات را بر اساس ساختار زبانی خودش بیان خواهد کرد. اگر شما با این ساختار زبانی آشنا نباشید نمی‏توانید کلام او را به خوبی متوجه شوید و حتی این امکان وجود دارد که معنای متفاوتی از آنچه او می‏گوید برداشت نمایید.

عدم توانایی شما در اداء صحیح کلمات در مهارت اسپیکینگ نیز باعث می‏شود مخاطب شما نتواند اربتاط صحیحی با شما برقرار نماید.

به این مثال توجه کنید:

حرف s در ابتدای کلمات بدون صدا خواهد بود و خواندن آن به صورت اِس (یعنی با حالت صدادار) صحیح نیست. مثلاً کلمه snake به صورت سْنِیک تلفظ می شود و نه اِسنیک.

تقسیم بندی حروف از نظر صدا در زبان انگلیسی

در این قسمت از مقاله ما برای آشنایی بیشتر ذهن شما عزیزان، حروف انگلیسی از نظر صدادار بودن یا نبودن را توضیح می‏دهیم:

الف: حروف صدا دار :

حروف صدادار (Vowels) حروفی هستند که به‏طور مستقل تلفظ می‏شوند و اگر در کنار حروف بدون صدا نیز قرار گیرند بعث میشوند که آن حروف نیز به صورت صدادار خوانده شود. هر کدام از حروف صدادار به تنهایی یک هجا یا بخش را تشکیل می‏دهند. این حروف معدودند و عبارت اند از: A,E,I,O,U

ب: حروف نیم صدا:

دو حرف W و Y دو حالتی هستند و به همین دلیل عده‏ای آنها را به عنوان یک قسم مستقل تقسیم می‏کنند. این دو حرف اگر در اول کلمات قرار گیرند، بی صدا خواهند بود و اگر در آخر کلمات باشند صدادار به حساب می‏‌آیند.

ج: حروف بی صدا :حروف صدا دار و بی‌ صدا

این حروف به تنهایی قابل تلفظ نیستند و در صورتی تلفظ می‏شوند که در کنار یکی از حروف صدادار قرار گیرند. غیر از حروف صدادار و نیم صدا، مابقی حروف در زمره حروف بی صدا قرار میگیرند.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که بر خلاف زبان فارسی که حروف صدادار در زمره حروف الفباء قرار ندارند، حروف صدادار در انگلیسی از جمله حروف الفبا به شمار می‏روند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *