رمان انگلیسی ناتور دشت

رمان انگلیسی ناتور دشت

رمان انگلیسی ناتور دشت

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه فرساد امروز با شما هستیم با معرفی کتاب رمان انگلیسی ناتور دشت. همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید. کتاب «ناتور دشت» نوشته جروم دیوید سالینجر(۲۰۱۰-۱۹۱۹) مشهورترین نویسنده آمریکایی است.
این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌ کتابهای تاریخ ادبیات جهان و هم‌چنین از کتاب‌هایی است که در فهرست ۱۰۰ کتابی که باید پیش از مرگ خواند، آمده است.رمان انگلیسی ناتور دشت

این کتاب در سال ۱۹۵۱ منتشر شد و طبق آخرین آمارها تاکنون بیشتر از ۶۵ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این رمان کتابی شاخص در ادبیات آمریکا محسوب می‌شود و به بیش از ۳۵ زبان نیز ترجمه شده است، بنابراین می تواند به تقویت مهارت reading شما کمک کند.

در سایت معروف گودریدز بیش از ۷۵۰ هزار نفر به کتاب ناتور دشت نمره ۵ از ۵ را داده‌اند و در کل با رای بیش از ۲٫۲ میلیون نفر این رمان نمره ۳٫۸ از ۵ را کسب کرده است. مجله گاردین نیز این رمان را جزء ۱۰۰ رمان برتر قرار داده است. (با رتبه ۷۲)

هولدن کالفید، شخصیت اصلی این رمان در نظر سنجی مجله کتاب Book Magazine توانست عنوان دومین شخصیت ادبی جهان را به دست آورد.
«ناتور دشت» روایت تنها سه روز از زندگی کالفیلد نوجوان شانزده ساله‌ای است که در یک مرکز درمانی بستری است. او تصمیم می‌گیرد ماجرای خود را قبل از آمدن به این مرکز درمانی، برای کسی تعریف کند، که همین بن‌مایه شکل‌گیری این رمان است.
زمان روایت داستان، هولدن در مدرسه شبانه‌روزی تحصیل می‌کند که در آستانه کریسمس و به دلیل ضعف تحصیلی از دبیرستان اخراج شده و باید به خانه‌شان در نیویورک برگردد.

سایر داستان های انگلیسی:

داستان The Gift of the Magi

کتاب رمان Animal Farm

خلاصه داستان:

شخصیت اصلی رمان، هولدن کالفیلد، نوجوانی ۱۷ ساله‌ است. او در جایی شبیه مرکز توانبخشی یا مرکز درمانی و یا چیزی شبیه به این است که قصد دارد چند روز از زندگی مزخرفش را در کریسمس پارسال برای روانکاو خود تعریف کند. پایه و اساس رمان نیز ماجراهایی است که در سه روز برای هولدن اتفاق افتاده است.

رمان انگلیسی ناتور دشت

قهرمان کتاب ناتور دشت داستان خود را از مدرسه‌ای آغاز می‌کند که به تازگی از آن اخراج شده اما این قضیه را از خانواده خود مخفی نگاه داشته است و می‌خواهد تا زمانی که نامه مدیر مدرسه به دست پدر و مادرش می‌رسد آزاد باشد و حتی به فرار از خانه هم فکر می‌کند. او قبلا هم چندین بار از مدرسه اخراج شده بود اما این بار ماجرا فرق می‌کند. در ادامه وقتی با هم‌اتاقی‌اش یک دعوای حسابی راه می‌اندازد از خوابگاه بیرون می‌زد و ماجراهای اصلی کتاب از اینجا آغاز می‌شوند. خروج هولدن از خوابگاه و وارد شدن او به دنیای بیرون و روبه‌رو شدن او با مردم جامعه و همچنین وانمود کردن هولدن به اینکه آدم بالغی است، نماد انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی است.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد رمان انگلیسی ناتور دشت صحبت کردیم و همچنین در انتها لینک دانلود این رمان را برای شما قرار دادیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *