تمرین مکالمه زبان انگلیسی

تمرین مکالمه زبان انگلیسی و راه های مفید برای تمرین

چرا صحبت‌کردن به زبان انگلیسی این‌قدر مشکل است؟ شما بسیاری از کلمات را بلدید، حتی بارها آنها را شنیده‌اید؛ با استفاده از تکنیک‌های مختلف یادگیری این لغات را تمرین کرده‌اید؛ احتمالا می‌توانید فکر کنید که چه می‌خواهید بگویید ولی لغات مورد نظر در دهان‌تان نمی‌چرخد؛ در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا این مهارتِ به ظاهر آسان، این‌قدر مشکل ایجاد می‌کند؟ و راه‌هایی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شما معرفی می‌کنیم.  همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

چرا یادگیری مکالمه زبان انگلیسی سخت است؟

برای پاسخ‌دادن به این سؤال، باید بدانید که یادگیری زبان از دو بخش تشکیل شده: ورودی و خروجی.
ورودی یعنی گوش‌ دادن و خواندن –همه‌ی اطلاعاتی که به زبان انگلیسی جذب می‌کنید. خروجی یعنی نوشتن و صحبت‌کردن. بخش خروجی معمولا برای افراد سخت‌تر است، بنابراین در این مقاله بیشتر در مورد این بخش صحبت خواهیم کرد.

وقتی نوبت صحبت‌کردن می‌رسد و برای برخی افراد نوبت نوشتن، قفل‌کردن ذهن باعث کندی در صحبت‌کردن می‌شود. شما جمله‌ی ساده‌ای در ذهن‌ دارید، اما به دلیلی گفتن آن برای‌تان بسیار سخت می‌شود؛ گویا زبان اصلا برای گفتن آن نمی‌چرخد. حال ببینیم چرا این اتفاق می‌افتد:
چون به‌اندازه‌ی کافی ورودی واقعی ندارید

وقتی که در جایی هستید که به زبان انگلیسی خیلی صحبت نمی‌شود و شما می‌خواهید مکالمه‌ انگلیسی یاد بگیرید، ممکن است دریافت ورودی واقعی به زبان انگلیسی سخت باشد.

پس چطور می‌توانیم تقریبا مانند یک انگلیسی‌زبان صحبت کنیم؟

کتاب‌های درسی -به همراه سایر منابع آموزش زبان انگلیسی، برای کسانی که زبان اول‌شان انگلیسی نیست – کاری می‌کنند که مکالمه زبان انگلیسی ساده‌تر و روان‌تر به‌نظر آید. در این منابع، اصطلاحات،‌ زبان روزمره، لهجه، سرعت زیاد مکالمه و نکات غلط گرامری حذف می‌شوند، تا درک آسان‌تری از زبان انگلیسی برای شما ایجاد شود.
قبل از اینکه تمرین مکالمه را شروع کنید، باید تمرین درک زبان انگلیسی واقعی را شروع کنید.

توجه:

خوشبختانه، Fluent U برای همین هدف ساخته شده. Fluent U ویدئوهای واقعی مانند مصاحبه، مکالمه، برنامه‌های خبری و سخرانی‌های انگیزشی درست می‌کند و آنها را به درس‌های زبان به صورت شخصی‌سازی‌شده در اختیارتان قرار می‌دهد. کافی است شما فقط راحت بنشینید و ویدئو را به همراه زیرنویس آن نگاه کنید.
همچنین شما می‌توانید از ابزار یادگیری تعاملی مانند فلش‌کارت‌ها و لیست‌های لغت استفاده کنید.

همه چیز شخصی‌شده تا با سبک یادگیری و سطح دانش زبان انگلیسیِ شما هماهنگ باشد. سطح دانش زبان انلگیسیِ شما از روی ویدئوهایی که تماشا کرده‌اید، تعیین می‌شود. این برنامه برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی بسیار مناسب است.

شاید شما کمتر مکالمه تمرین می‌کنید و ترجیح می‌دهید موقع صحبت‌کردن، بیشتر ساکت باشید و گوش بدهید. دلیلش شاید این است که به‌اندازه‌ی کافی برای صحبت‌کردن اعتماد‌ به‌ نفس ندارید. یا شاید به این دلیل است که در خانه یا در کلاس زبان انگلیسی بیشتر زمان یادگیری شما برای خواندن، نوشتن و شنیدن صرف می‌شود.

اگر یک همراه مکالمه‌ی خوب نداشته باشید، یا اینکه در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نکنید، تمرین‌کردن مکالمه زبان انگلیسی ممکن است خیلی سخت باشد.
برای همین است که عموما، این نوع از خروجی کمتر از همه تمرین می‌شود. ممکن است فکر کنید مکالمه با افراد خیلی آسان باشد، ولی بیشتر مواقع این‌طور نیست.
مکالمه زبان انگلیسی ممکن است استرس‌آور باشد. و حتی در این مسیر اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی را تکرار کنید که روند یادگیری شما را کندتر می کند.

تمرین مکالمه زبان انگلیسی

نکته:

حالا در جمعی قرار گرفته‌اید که همه به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. به حرف‌های آنها گوش می‌دهید، می‌فهمید چه می‌گویند و دوست دارید با آنها وارد مکالمه شوید.
ولی وقتی باید صحبت‌کردن را شروع کنید، آن‌قدر عصبی می‌شوید که کف دست‌تان عرق می‌کند.

اگر کلمه‌ای را اشتباه بگویید یا غلط داشته باشید مردم چه فکری می‌کنند؟ اگر حرف شما را نفهمند چه؟ اگر باعث شوید مکالمه‌ای که تا قبل از این برای افراد خوشایند بود سرد شود، چه می‌شود؟

همه‌ی اینها نکات معمول و قابل درکی هستند که باعث می‌شوند موقع صحبت‌کردن نگران شوید. این موضوع است که باعث می‌شود صحبت‌کردن، سخت‌ترین بخش زبان‌آموزی باشد. پس ناراحت این مسئله نباشید، کاملا طبیعی است. کارهای زیادی هست که می‌توانید برای غلبه به این مشکل انجام دهید.

شش راه برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی در هر روز

۱. از فناوری مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید

پیشرفت فناوری باعث شده زندگی ما آسان‌تر شود. کارها، مخصوصا یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فناوری، کارآمدتر انجام می‌شوند. مطمئنا می‌توانید بدون استفاده از فناوری هر کدام از جنبه‌های زبان را تمرین کنید (خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و شنیدن). ولی رایانه، تلویزیون، گوشی هوشمند و تبلت به ما کمک می‌کنند تمرین یادگیری را سرعت ببخشیم و کارها را سریع‌تر و مؤثرتر انجام بدهیم.

حال چگونه می‌توانید برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی از فناوری کمک بگیرید؟

وقتی از گوگل استفاده می‌کنید، از گزینه‌ی «صحبت‌کردن» استفاده کنید. اگر به همراه دستگاه خود میکروفون دارید، مثلا گوشی هوشمند یا کامپیوتر، خیلی راحت می‌توانید از این مورد استفاده کنید. ببینید که گوگل حرف شما را متوجه می‌شود و کلمات درست را سر جای خود می‌نویسد یا نه.
کسی را پیدا کنید که با او به‌صورت آنلاین انگلیسی صجبت کنید، وبسایت‌هایی مانند My Language Exchange برای این کار مناسب هستند.
در skype با دوستان و اعضایی از خانواده که می‌توانند انگلیسی صحبت کنند، مکالمه کنید.
با استفاده از برنامه‌های پیام‌رسانی مانند WhatsApp چت کنید، و پیام‌های صوتی کوتاهی را برای دوستان به انگلیسی ضبط کنید.

۲. از وبسایت Verbling Community استفاده کنید.

وبسایت Verbling Community چند گروه چت با اندازه‌های متفاوت است. اندازه‌ی گروه‌ها به این بستگی دارد که سازنده‌ی گروه اجازه‌ی حضور چند عضو را بدهد. سازنده‌ی گروه همچنین می‌تواند سطح توانایی‌ها را تعیین کند؛ به این معنی که افراد می‌توانند گروه‌هایی به‌وجود بیاورند که برای نیازهای زبانی خودشان مناسب است. می‌توانند انتخاب کنند که دوست دارند با دو زبان‌آموز پیشرفته یا چهار زبان‌آموز مبتدی صحبت کنند.

می‌توانید از این وبسایت به‌طور رایگان برای صحبت با انگلیسی‌زبانان یا با زبان‌آموزان انگلیسی صحبت کنید. افراد اشتباهات شما را درست می‌کنند و کسی قضاوت منفی در مورد اشتباهات شما ندارد. همه زبان‌آموز هستند و شما را درک می‌کنند.
موضوع بحث‌ها کاملا آزاد هستند؛ در مورد هر موضوعی که می‌خواهید، می‌توانید حرف بزنید. سازنده‌ی گروه نیز می‌تواند موضوع بحث را انتخاب کند.

معمولا همه با سلام و احوال‌پرسی شروع می‌کنند، برای همین، این بخش از مکالمه‌ی انگلیسی خیلی برای‌تان آسان خواهد شد. احوال‌پرسی‌کردن با مردم به زبان انگلیسی برای‌تان مثل آب خوردن می‌شود!
به مرور زمان که بیشتر و بیشتر حرف می‌زنید (بدون اینکه از اشتباهات خود خجالت بکشید)، می‌بینید که مکالمه زبان انگلیسی شما خیلی پیشرفت کرده. پیشرفت در مکالمه، یعنی اینکه آماده هستید به مرحله‌ی بعدی بروید و مکالمات پیشرفته‌تری را شروع کنید.

۳. از Hello Talk استفاده کنید.

Hello Talk یک برنامه‌ی متن-محور است که با استفاده از فرمت پیام‌رسانی، مکالمه زبان انگلیسی را به شما می‌آموزد. در این برنامه، شما با انگلیسی‌زبانانی آشنا می‌شوید که می‌توانید با آنها بر اساس توانایی‌های خود مکالمه داشته باشید.

هر زبانی را می‌توانید برای این برنامه انتخاب کنید. خوشبختانه بیشتر افراد مثل شما این برنامه را برای تمرین زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. بنابراین تعداد زیادی از افراد هستند که می‌توانید با آنها تمرین کنید. ولی اگر خواستید فقط صحبت‌کردن انگلیسی را تمرین کنید، این برنامه چطور می‌تواند به شما کمک کند؟
یک گزینه‌ی فوق‌العاده روی کیبورد هست که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی برای دیگران بفرستید.

آنها هم می‌توانند با پیغام صوتی به شما پاسخ دهند، اما اگر طرف مقابل پاسخ را به صورت صوتی ارسال نکرد، خود برنامه می‌تواند این پیام‌ها را برای شما بخواند. صدای برنامه خیلی واضح است و می‌تواند در تلفظ کلمات به شما کمک کند. این برنامه یکی از بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل می باشد.

۴. برنامه‌ی Word Reference Dictionary را دانلود کنید

Word Reference ابزاری مناسب برای زبان‌آموزان است. این برنامه فراتر از یک فرهنگ لغت است و فایده‌های دیگری هم دارد. برای مثال هر جا بروید با شما می‌آید. دیگر لازم نیست یک کتاب سنگین را با خود حمل کنید و ساعت‌ها وقت بگذارید تا به دنبال کلمات بگردید. Word Reference از سایر برنامه‌های مشابه بهتر عمل می‌کند، چون دو ویژگی دارد که به

شما مجال تمرین مکالمه می‌دهد:

اول اینکه این برنامه لغت‌ها را برای شما می‌خواند. این امکان به تلفظ شما خیلی کمک می‌کند، اما برای استفاده‌ی بهتر از این ابزار در جهت تقویت مهارت مکالمه‌، باید کلمه را دقیقا مانند تلفظ برنامه تکرار کنید. می‌توانید لهجه‌ی بریتانیایی یا آمریکایی را برای برنامه انتخاب کنید.
امکان دوم این است که می‌توانید به آسانی لغات را جست‌وجو کنید و ببینید که در یک متن چطور از این کلمات استفاده می‌شود. هر زمانی که به دنبال کلمه‌ای می‌گردید، برنامه هم معنی آن کلمه و هم یک جمله به عنوان نمونه به شما نمایش می‌دهد. این مثال فقط یک جمله اولیه نیست، بلکه جمله‌های واقعی از تمام جهان است که به شما نشان می‌دهد، این کلمه چطور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این ترتیب هرگز در مورد استفاده‌ی درست از کلمه شک نمی‌کنید.به‌علاوه، اتاق‌های گفت‌وگویی هستند که در آن زبان‌آموزان می‌توانند سؤالات خود را از هرکسی در دنیا بپرسند و افراد پاسخ آنها را می‌دهد! می‌توانید به این اتاق‌های گفت‌وگو سر بزنید تا توضیحات انگلیسی‌زبانان در مورد استفاده از کلمات انگلیسی را بخوانید. این امکان به شما کمک می‌کند، زمینه‌های فرهنگی در استفاده از کلمات را متوجه شوید.
همه‌ی این امکانات برای تمرین صحبت‌کردن بسیار مناسب هستند چون می‌توانید جمله را بلند برای خودتان تکرار کنید یا می‌توانید زمانی را به یاد آورید که این جمله در جایی استفاده شده و شما متوجه نشدید که چرا این کلمه به کار رفته.

تمرین مکالمه زبان انگلیسی

۵. روز خود را مانند یک برنامه‌ی مستند تلویزیونی روایت کنید.

گاهی‌اوقات می‌خواهیم از فناوری‌های اطراف خود فرار کنیم! نگران نباشید، روش‌های جالب و خلاقانه‌ی زیادی برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی، بدون استفاده از فناوری وجود دارد.
برای مثال، تا حالا فکر کرده‌اید که اگر زندگی‌تان یک برنامه مستند تلویزیونی بود، چه می‌شد؟

در طول روز، با توضیح‌دادن کارهایی که انجام می‌دهید، مردم و مشکلاتی که با آنها مواجه هستید، می‌توانید مکالمه‌ی انگلیسی را تمرین کنید. طوری با خود حرف بزنید که انگار میلیون‌ها بیننده در مقابل شما هستند و دوست دارند در مورد زندگی شما بدانند. اگر چیزی در مورد بخشی از زندگی برای‌تان سخت بود، در مورد این حرف بزنید که چطور غلبه بر آن مانع، برای شما سخت یا آسان بود.

نکته:

زمانی که آشپزی می‌کنید، توضیح دهید که چه می‌پزید و دستور پخت آن چیست. مرحله‌به‌مرحله پخت را توضیح دهید و بگویید چرا این غذا را دوست دارید. وقتی یک برنامه ورزشی نگاه می‌کنید، سعی کنید اتفاقات مسابقه را مانند یک گزارش‌گر واقعی توضیح دهید.
این تمرین مکالمه، هم جالب و هم مؤثر خواهد بود. می‌توانید از آن برای موضوعات مهمی که در طول روز به آن فکر می‌کنید، استفاده کنید. می‌بینید که وقتی به کلمات نیاز دارید چه تعداد از آنها را می‌توانید به خاطر بیاورید.

می‌فهمید که کجا گیج می‌شوید و کدام نکات گرامری موقع صحبت‌کردن برای شما سخت‌تر است.

وقتی مجبورید حرف خود را به این دلیل که لغتی را به یاد نمی‌آورید، قطع کنید؛ این کار را نکنید و به جای آن از جمله‌ای برای توصیف آن مفهوم استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند خلاق‌تر شوید.

اگر احتمالا موقع حرف‌زدن قلم و کاغذ در دسترس دارید، کلمات و عبارت‌هایی را که فراموش کرده‌اید یادداشت کنید. بعدا می‌توانید آنها را جست‌وجو کنید و در مکالمات آینده از آنها استفاده کنید.
فقط کافی است با لذت این تمرین‌ها را انجام بدهید، آن وقت است که می‌بینید بدون اینکه خودتان متوجه باشید، صحبت کردن‌تان هم بهتر می‌شود.

۶. همه چیز را بدون فکر‌کردن ترجمه کنید

این تمرینی است که می‌توانید در بخش‌های مختلفی از زندگی روزمره‌ی خود از آن استفاده کنید، درست مانند تمرین مستند تلویزیونی. وقتی این کار را دائما انجام می‌دهید، برای شما عادت می‌شود. عادت خیلی خوبی است، نه؟ برای مثال دارید رانندگی می‌کنید و تابلوی تبلیغاتی را می‌بینید که جمله‌ای جالب روی آن نوشته شده. ببینید که می‌توانید آن را ترجمه کنید و جمله‌ی انگلیسی خود را با تلفظ درست بلند بخوانید.

فراموش نکنید اگر کمک لازم داشتید از برنامه‌هایی که به شما معرفی کردیم، استفاده کنید!
درست مانند قبل، این کار را می‌توانید برای موقعیت‌های مختلف انجام بدهید. ببینید که در طول روز چقدر می‌توانید این تمرین‌ها را انجام بدهید تا بالاخره موفق شوید مهارت‌ مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنید و در مسیر هرچه روان‌تر صحبت کردن گام بردارید. در این مسیر از انواع ترفند یادگیری مکالمه زبان انگلیسی کمک بگیرید.

منبع : سایت چطوری

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد مکالمه زبان انگلیسی و همچنین راه های مقیدی را برای تقویت این مهارت بررسی کردیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *