تقویت دایره لغات انگلیسی

تقویت دایره لغات انگلیسی

تقویت دایره لغات انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. با ما همراه باشید تا چند نکته را در رابطه با تقویت دایره لغات انگلیسی بررسی کنیم.

دایره لغات چیست؟

در ابتدا باید بدانیم دایره لغات چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟ دایره لغات در واقع به مجموعه کلماتی گفته می شود که شما تا کنون یاد گرفته اید و از آن ها استفاده کرده اید. هر چقدر این دایره گسترده تر باشد، قطعاً فن بیان شما هم قوی تر خواهد بود و می‌توانید قدرتمندتر صحبت کنید و در جمع بدرخشید. در ادامه قرار است راه هایی را بررسی کنیم که می‌توانند این دایره شما را گسترده و گسترده تر کنند و بهترین اتفاقات را برای بیان تان رقم بزنند.

به مکالمه های زبان انگلیسی دیگران توجه کنید

تقویت دایره لغات انگلیسی

اولین کار مهمی که برای افزایش دایره لغات خود انجام دهید، این است که به صحبت های دیگران به خوبی توجه کنید. حالا دیگران می‌توانند دوستان و اطرافیانتان باشند و یا سخنرانان بزرگ دنیا و مجریان تلویزیونی. از هر کس که می‌توانید نکته یاد بگیرید و سعی کنید واژگان و لغات دیگران را به خوبی به یاد بسپارید تا در آینده حتماً از آن ها استفاده کنید و دایره واژگانتان قوی و قوی تر شود و در صورت لزوم یادداشت کنید.

مترادف و متضاد کلمات زبان انگلیسی را در نظر بگیرید

یکی از بهترین روش ها برای یادگیری لغات این است که بگردید و مترادف و متضاد برخی لغات را پیدا کنید. مخصوصاً واژه هایی را که تازه یاد گرفته اید و یا این که به نظرتان دشوار به نظرتان می‌رسند. این گونه قطعاً احتمال به خاطر سپاری آن لغات بسیار بالا خواهد رفت و می‌توانید به هدف خودتان هم که همان تقویت فن بیان است به راحتی برسید. انجام این کار نه وقت زیادی ازتان خواهد گرفت و نه انرژی زیادی. حتی یک سرگرمی هم هست و می‌تواند در کنار آموزش، لحظان خوشی را برایتان به ارمغان بیاورد.

همه کلمات را با ارزش بدانید

تقویت دایره لغات انگلیسی

اگر می‌خواهید دایره واژگان بالا و قدرتمندی داشته باشید، به هیچ وجه نباید به راحتی از کنار کلمات عبور کنید و فکر کنید که لغات ساده ای هستند. حتی ساده ترین و آسان ترین لغات را هم جدی بگیرید و فکر کنید که در آینده ای نزدیک حتماً به کمکتان خواهند آمد.

ممکن است گاهی به دلایل مختلف از کنار برخی کلماتی گذر کنیم که بتوانند در آینده بسیار به کمکمان بیایند و ما را حرفه ای نشان دهند. پس به همه کلمات دقت و توجه بالایی داشته باشید و آن ها را به خاطر بسپاریم.

ریشه کلمات را پیدا کنید

کلمات هم خانواده معمولاً ریشه مشترکی با یکدیگر دارند و حروف آن ها تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند. و فقط کافی است زمان های زبان انگلیسی فرا بگیرید. شما می‌توانید از این اتفاق به نفع خود استفاده کنید و با توجه به ریشه کلمات، به معنی آن ها به خوبی پی ببرید و دایره لغات خود را تقویت کنید. البته چون این کلمات تا حدودی شبیه به یکدیگر هم هستند، راحت تر به ذهن سپرده می‌شوند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با راه های تقویت دایره لغات انگلیسی صحبت کردیم و چند راهکار مفید را در این زمینه ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. مراسم روز زمین
  2. انگلیسی را با داستان فرا بگیرید
  3. اصطلاحاتی برای ابراز هیجان
  4. نکات ساده و بسیار مهم برای مکالمه زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *