ویژگی های یک فرهنگ لغت خوب

ویژگی های یک فرهنگ لغت خوب

ویژگی های یک فرهنگ لغت خوب

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم ویژگی های یک فرهنگ لغت خوب را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید احتمالا چند باری به دنبال یک دیکشنری خوب رفته اید، اما کدام فرهنگ لغت بهتر است؟

یک فرهنگ لغت خوب اطلاعات جامع و کاملی داردویژگی های یک فرهنگ لغت خوب

در یک فرهنگ لغت خوب اطلاعاتی از قبیل توضيحات، معني هر لغت به انگليسي، تلفظ صحيح لغت از طريق علائم فونتيک که دارای هر دو تلفظ بریتانیایی و آمریکایی می باشد، نوع کلمه که شامل صفت، فعل، قيد، اسم و… می باشد، زمان کلمه شامل گذشته، حال و آینده، ويژگي‌هاي دستوري يا گرامري كلمه که شامل قسمتهاي دوم و سوم فعل، قابل شمارش يا غيرقابل شمارش بودن يک اسم و… می باشد.

همچنین ترتيب قرارگيري کلمات، جملات نمونه و مثالها براي هر کلمه، کلمات هم معني و متضاد نیز در فرهنگ لغت استاندارد وجود دارد. در بسیاری از فرهنگ لغت ‌های مرجع از تصاویردر کنار توضیحات برای درک بهترزبان آموزان استفاده می کند، بنابراین یک فرهنگ لغت خوب عکس دار هم می باشد.

یک فرهنگ لغت خوب یک زبانه است

یک فرهنگ لغت خوب یک زبانه و یا به عبارتی انگلیسی به انگلیسی می باشد. استفاده از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی باعث می شود که دایره ی لغات زبان آموزان افزایش پیدا کرده و ارتباط بهتری با زبان انگلیسی برقرار کند. در فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی هر عبارت و واژه به شکل ساده ای به انگلیسی توضیح داده می شود و زبان آموز با مطالعه معنی واژه به تدریج با مفهوم آن آشنا می شود و به کاربرد آن لغت در جملات مختلف پی خواهد برد.

البته هنگام یادگیری زبان انگلیسی خوب است از فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی هم استفاده شود اما باز تاکید میکنیم که فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی باشد تا به این وسیله دایره لغات خود را تقویت کنید. دقت کنید که فرهنگ لغت های دوزبانه ذهن زبان آموزان را تنبل می کند و لزوما معنی درست کلمه را به زبان آموز نمی دهد. همچنین این فرهنگ لغت ها به فرد نمی آموزند که چگونه از کلمه ی مورد نظر خود استفاده کند زیرا زمانی می توان گفت فرد لغتی را یاد گرفته است که بتواند با آن به شکلی صحیح جمله بسازد و یا در جملات خود از آن لغت استفاده کند.

ویژگی های یک فرهنگ لغت خوباندازه مناسب اهمیت دارد

اکنون فرهنگ لغت ها در اندازه های متفاوتی تهیه شده و به بازار عرضه می شوند ویا نرم افزار هستند. یک فرهنگ لغت خوب باید از اندازه مناسبی برخوردار باشد تا فرآیند مطالعه و یادگیری را آسان کند. فرهنگ لغت هایی که بسیار بزرگ هستند مناسب کتابخانه ها هستند اما برای یادگیری زیاد کاربردی نیستند و همچنین نگهداری آن ها بسیار سخت می باشد. اما بهترین سایز فرهنگ لغت خوب برای یادگیری فرهنگ لغت جیبی است که بتوان به راحتی در همه جا آن را حمل کرد و از آن استفاده کرد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با ویژگی های یک دیکشنری خوب صحبت کردیم و سه ویژگی مهم را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. فایل صوتی آموزش اصطلاحات ویژه سفر
  2. چگونه کلمات زبان انگلیسی را حفظ کنیم؟
  3. نکاتی در رابطه با ریدینگ آیلتس
  4. نحوه برنامه ریزی برای یادگیری زبان

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *