چند اصطلاح مهم در زبان انگلیسی

چند اصطلاح مهم در زبان انگلیسی

چند اصطلاح مهم در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم چند اصطلاح مهم در زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اصطلاح Get over somethingچند اصطلاح مهم در زبان انگلیسی

اگر به صورت کلی به این عبارت فکر کنید، احتمالاً معنایی معادل عبور کردن مانند عبور از مکانی، به ذهن شما می آید. اما آن چیزی که منظور  ماست، این نیست.
فکر کنید که در شرایط دشواری مثل درگیری با دوست و یا شکست عشقی قرار گرفته اید. به مرور زمان و با گذشت مدتی از آن اتفاق، دیگر به آن فرد نخواهید ‌کرد و این به این معنی است که شما با این موضوع کنار آمده ‌اید و با فراموش کردن یا نادیده گرفتن آن، بهبود پیدا کردید. به این ترتیب، دیگر نگران نخواهید ‌بود و افکار شما را آزار نخواهند داد.

Cut to the chase

وقتی شخصی به شما این اصطلاح را می‌گوید به این معنی است که صحبت شما طولانی شده و هنوز به نکته اصلی نپرداخته اید. و یا به عبارتی منظور طرف مقابل این است که عجله کنید و بدون ذکر تمام جزئیات، زودتر به اصل مطلب بپردازید. اما حواستان باشد که چگونه از این اصطلاح استفاده می کنید ، چراکه گفتن این اصطلاح به شخصی مانند استاد دانشگاه یا رئیس، به دور از ادب است.
به عنوان مثال، اگر در حال صحبت با گروهی از افراد مثل همکاران خود هستید و این اصطلاح را می‌گویید، به این معنی است که موارد زیادی وجود دارد که بیان کنیم اما با توجه به زمان کمی که داریم، تنها به بیان موارد مهم می‌پردازیم.

اصطلاح Blow off steam

همان طور که می دانید در واقعیت هیچ کس نمی‌تواند بخار خود را خالی کند و این امر فقط در مورد تجهیزات الکترونیکی مثل کتری امکان‌پذیر است. با این تفاسیر، این اصطلاح برای فرد چه معنی می‌تواند داشته باشد؟
زمانی که عصبانی هستید و یا استرس دارید و می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید و به احساس خوبی برسید، برای تخلیه این فشار عصبی می توانید با انجام کارهایی مثل ورزش کردن و یا صحبت کردن با والدین به احساس بهتری برسید.

چند اصطلاح مهم در زبان انگلیسیFace the music

در اصظلاح این عبارت، به معنی روبرو شدن با موسیقی است. به این معنی که بدن خود را به سمت موسیقی بچرخانید و رو‌به ‌روی موسیقی قرار بگیرید. اما در حقیقت، این اصطلاح به معنی مواجه شدن با واقعیت و پذیرفتن همه عواقب آن ، خوب یا بد اما بیشتر بد است. برای مثال، ممکن است به کسی دروغ گفته باشید و اکنون حقیقت معلوم شده باشد. حال، شما باید با واقعیت رو‌به رو شده و عواقب کارتان را بپذیرید.

Sit tight

این اصطلاح در لغت به معنی نشستن در حالتی فشرده و سخت است. اما همان طور که می‌بینید، معنای آن واقعا عجیب به نظر می‌رسد. در حقیقت، زمانی که کسی به شما این اصظلاح را می‌گوید می‌خواهد شما صبر کنید و بدون هیچ گونه اقدامی منتظر بمانید تا به شما اطلاع دهند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله چند اصطلاح مهم در زبان انگلیسی را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. اصطلاحاتی برای ابراز هیجان
  2. آموزش آدرس دادن در انگلیسی
  3. نمایشنامه باغ وحش شیشه ای
  4. داستان کوتاه یک تکه طلا

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *