زمان حال کامل در زبان انگلیسی

زمان حال کامل در زبان انگلیسی

زمان حال کامل در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث زمان حال کامل در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

زمان حال کامل

این زمان برای نشان دادن ارتباط بین گذشته و حال مورد استفاده قرار میگیرد. توجه داشته باشید که زمان رویداد متعلق به گذشته است ولی زمان دقیق آن مشخص نیست و بیشتر بر روی نتیجه تمرکز دارد تا خود رویدادی که اتفاق افتاده است.

برای مطالعه نکات سودمند برای مکالمه روان اینجا کلیک کنید.

زمان حال کامل در زبان انگلیسیساختار زمان حال کامل

زمان حال کامل از حالت ساده‌ فعل کمکی Have یا اگر فاعل سوم شخص باشد از فعل کمکی Has، به اضافه قسمت سوم افعال اصلی یا همان Past Participle ساخته می‌شود.

زمان حال کامل در واقع بیانگر اطلاعاتی از چیزی یا کسی یا حالتی است که در گذشته دستخوش تغییراتی شده است. در واقع این زمان شامل هر نقطه ‌ی غیر مشخص از زمان پیش از الان است. معادل فارسی که برای این زمان در نظر گرفته می ‌شود همان ماضی نقلی می باشد.

.Amir has lied to us too many times

به شما توصیه می کنیم مقاله اهمیت کالوکیشن ها را مطالعه کنید.

فرم منفی

برای طرح سوالات منفی در زمان حال کامل علاوه بر جابجایی جایگاه فعل کمکی و فاعل در جمله باید از کلمات منفی مانند not یا never استفاده کنید. کاربرد اینگونه جملات زمانی است که شما در واقع با مطرح کردن سوالتان انتظار دارید جواب مثبتی دریافت کنید.

?Have you never seen the photo

نکته کلیدی:

نکته ‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید کلمه not را بلافاصله بعد از Have یا Has آورد اما کلمه never این ویژگی را ندارد.این کلمه از قید های تکرار است و جایگاه آن قبل از فعل اصلی یا بعد از فعل کمک است.

فرم سوالی

برای سوالی کردن ساختار زمان حال کامل کافی است جای فعل کمکی Have یا Has را با فاعل جمله عوض کنیم.و یا ابتدا کلمات سوالی را در اول جمله قرار می‌دهیم و سپس جای فعل کمکی با فاعل را عوض می کنیم.

?Where has he gone

نکته مهم:

عبارات Have got و Has got‌ ساختاری کاملا یکسان با ساختار زمان حال ساده دارند اما در واقع معنایی کاملا مشابه با زمان حال کامل دارند. این دو عبارت در واقع بیانگر مالکیت هستند، همان معنای رسمی و اولیه داشتن. اما منتها کلمه got برای تاکید بیشتر قبل از have و has‌ آورده می‌شود.

اگر میخواهید به کودکان زبان آموزش دهید اینجا کلیک کنید.

زمان حال کامل در زبان انگلیسیموارد کاربرد این زمان

  • برای بیان وقایعی که زمان آن ها مهم نیست و یا زمان آن ها رو نمیدانیم.
  • برای بیان اتفاقی که در گذشته خیلی نزدیک بدون بیان زمان آن رویداده و به حال مربوط  می شود.
  • برای بیان کاری که انجام شده در زمانی که هنوز به پایان نرسیده است.
  • برای بیان کاری که در گذشته انجام شده ولی زمان آن مشخص نیست.
خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود به مبحث زمان حال کامل در زبان انگلیسی پرداختیم و فرم های آن را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. زمان حال ساده در زبان انگلیسی
  2. زمان حال استمراری در زبان انگلیسی
  3. اسم در زبان انگلیسی و انواع آن
  4. معرف ها در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *