کلمات مشابه در زبان

کلمات مشابه در زبان انگلیسی (قسمت دوم)

کلمات مشابه در زبان انگلیسی (قسمت دوم)

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث کلمات مشابه در زبان انگلیسی (قسمت دوم) بپردازیم. با ما همراه باشید.

همان طور که در مقاله قبل یعنی کلمات مشابه در زبان انگلیسی گفتیم گاهی اوقات کلمات مشابه در زبان انگلیسی، می توانند بسیار گیج کننده باشند، اما شما می توانید با نشانه گذاری و تصویر سازی ذهنی به خودتان کمک کنید و متوجه شوید هر کلمه دقیقا کدام است و به چه معنی است. پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن این مقاله ابتدا مقاله قبلی را مطالعه کنید.

کلمات مشابه در زباندر این مقاله به بررسی چند مورد از این کلمات می پردازیم:

See/Look/Watch

هر سه مورد مربوط به مفهوم دیدن هستند، اما تفاوت آن ها در هدف کاری است که انجام می دهند.

در بیشتر مواقع شما چیزی را می بینید که قصد قبلی پشت آن نبوده است. به عنوان مثال برای پیاده روی بیرون می روید و می بینید (see) کسی چیزی را از پنجره اتوموبیل به بیرون پرتاب می کند.

برای خواندم مقاله ترکیب وجه های وصفی اینجا کلیک کنید.

اما وقتی تلویزیون یا بازی فوتبال نگاه می کنید (watch)، این کار را با هدف قبلی و به نیت لذت بردن از دیدن آن برنامه انجام می دهید و می خواهید بدانید در برنامه تلویزیونی و یا بازی فوتبال چه اتفاقی می افتد یا کدام تیم فوتبال در بازی برنده خواهد شد. پس به کلمات انگلیسی توجه داشته باشید.

آخرین کلمه زمانی است که به یک چیز نگاه می کنید (look) و به آن توجه می کنید. پس دوباره هدفی پشت این کار شما بوده است. با این حال، نگاه کردن معمولا سریع است و روی شی ثابتی تمرکز دارد، در حالیکه تماشا کردن در طول بازه زمانی اتفاق می افتد. به همین دلیل است که فیلم را تماشا و یا به عبارتی watch اما عکس را نگاه و یا به عبارتی look می کنیم.

گرامر زبان انگلیسیHear/Listen

هر دو کلمه مربوط به مفهوم شنیدن و گوش دادن هستند و تفاوت آن ها در نیت و هدف کاری است که آن ها انجام می دهند.

زمانی که کلمه (listen) را استفاده می کنیم، به دنبال آن هدفی وجود دارد. برای مثال، به کنسرت رفتید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهید و یا به عبارتی کلمه listen را انجام می دهید، در این حالت به موسیقی که در حال پخش است دقت می کنید و از هر کلمه شعر لذت می برید. مراقب تفاوت کلمات انگلیسی باشید.

برای خواندن مقاله گذشته غیر واقعی اینجا کلیک کنید.

ولی زمانی که کلمه (hear) را در جمله ای به استفتده می کنید، لازم نیست به آن صدا دقت کنید. به عنوان مثال وقتی کسی از سمت دیگر خیابان اسم شما را صدا می زند، صدای او را می شنوید (hear) حتی اگر به آن گوش نکرده باشید (listen) و یا از قبل از آن خبر نداشته باشید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به بررسی کلمات مشابه در زبان انگلیسی (قسمت دوم) پرداختیم و چند کلمه مهم را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. کلمات مشابه در زبان انگلیسی
  2. جملات شرطی (نوع صفر و نوع اول)
  3. جمله واره های قیدی در زبان انگلیسی
  4. انواع جمله در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *