چرا در یادگیری زبان انگلیسی خانم ها موفق تر از اقایان هستند؟

چرا در یادگیری زبان انگلیسی خانم ها موفق تر از اقایان هستند؟

چرا در یادگیری زبان انگلیسی خانم ها موفق تر از اقایان هستند؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در یادگیری زبان انگلیسی خانم ها اقایان تفاوت هایی وجود دارد . پژوهش ها نشان میدهد بین جنسیت و میزان یادگیری زبان انگلیسی یک ارتباط معنا داری وجود دارد . از جمله عواملی که منجر به این نتیجه شده است انگیزه ،سبک یادگیری ،تلاش ،فعالیت های فیزیولوژیکی ، دقت مطالعه می باشد .

در بررسی بین سن و جنسیت در زمینه یادگیری زبان مشخص شده است که دهه اول زندگی هرفرد برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر می باشد . چون در این زمان یادگیری بطور کامل و سریعتر صورت می گیرد . با بالارفتن سن یادگیری زبان انگلیسی به یک موفقیت نسبی تبدیل می شود .

دلایل موفقیت خانم ها  در یادگیری زبان انگلیسی

سبک یادگیری

یکی از دلایل برای این امر سبک یادگیری می باشد .سبک یادگیری هر فرد با توجه به اعتقادات ، باورها و رفتارهای هر فرد متفاوت می باشد . سبک های متفاوت  منجر به نحوه یادگیری متفاوت می شود .

توانایی کلامی خانم نسبت به اقایان

یکی دیگر از عوامل این است که اقایان بیشتر دیداری و کلی هستند در حالیکه خانم ها کلامی و جزیی نگر هستند . پژوهشگران معتقدند با توجه به توانایی کلامی خانم ها نسبت به اقایان در فرایند یادگیری و درک زبان موفقتر هستند .

سبک رفتاری

از دیگر عواملی که میتوان نام برد سبک رفتاری این دو گروه اشاره کرد . تحقیقات نشان داده است که خانم ها نسبت به آقایان همسن خود رفتارها و نگرش های مثبت تری دارند . یادگیری تاثیر مهمی در یافتن شغل مناسب در اینده دارد . نیاز به یادگیری زبان در خانم ها بیشتر از اقایان دیده می شود و برای ان بیشتر تلاش می کنند.

سودمندی و لذت فراگیری

زنان موفقاز سایر عوامل میتوان به سودمندی و لذت فراگیری زبان توجه کرد .خانم ها به عامل لذت و اقایان بیشتر به عامل سودمندی ان توجه می کنند . همین عامل لذت و نگرش مثبت باعث یادگیری بیشتر در خانم ها میشود . یکی دیگر از عوامل این است خانم ها نسبت به اقایان سازگاری بیشتر و بهتری با نظام اموزش زبان  انگلیسی ایجاد می کنند . این امر باعث  میشود فراگیری زبان برای خانم ها دلچسب تر باشد .

تاثیر هوش

یکی دیگر از عوامل تاثیر هوش در یادگیری زبان انگلیسی می باشد . فراگیری زبان و هوش بالا در دختران نسبت به پسران بیشتر است .بدین معنی است که دختران از انجایی که انگیزه بالایی دارند از حداکثر تواناییهای خود استفاده می کنند .اما پسران زمانی نتایج خوبی را کسب می کنند که انگیزه ی بیشتری داشته باشند.

دقت مطالعه

یکی دیگر از عوامل دقت مطالعه می باشد . از انجایی که دختران جزیی نگر هستند دقت بیشتری دارند در فراگیری زبان سریعتر عمل می کنند .و در نهایت در یادگیری زبان تلاش و پشتکار حرف اول را میزند که دختران در این زمینه نسبت به پسران کوشا تر هستند .

می بایست این نکته را مورد توجه قرار داد که  مغز انسان در همه سنین توانایی فراگیری زبان انگلیسی را دارد .اما این پروسه با افزایش سن روند نزولی پیدا می کنند .این موضوع در خانمها و اقایان مشترک می باشد .

دیگر مقالات مرتبط ما :

چرا مکالمه به زبان انگلیسی اینقدر سخت است؟

مراحل ثبت نام در یک دوره استاندارد زبان انگلیسی ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *