شهید سلیمانی

تشییع پیکر شهید جنرال قلب‌ها سلیمانی و پیام استکبار ستیزی مردم جهان

تشییع پیکر شهید جنرال قلب‌ها سلیمانی و پیام استکبار ستیزی مردم جهان

در مطلب قبلی با موضوع شهید سلیمانی به این مطلب اشاره کردیم که ایران در بعضی نگاه ها به عنوان یک تروریست شناخته میشود. دانستن زبان انگلیسی دقیقا همون ابزاری است که به ما در بیان حقایق کمک می‌کنه. دروغ‌هایی زیادی از این دست با اهرم تبلیغات در گوش مردم فریاد زده‌اند. حتی اگر بیان حقایق رو در نظر نگیریم دفاع از حیثیت ایرانی یک وظیفه ملی است که شاید اگر با زبان انگلیسی گفته نشه آنچنان مخاطب جهانی نداشته باشه.

من و شما وظیفه ای داریم که پرده از روی تروریست واقعی برداریم. امروز تروریست شهید حاج قاسم سلیمانی رو هدف گرفت و فردا اونقدر قبیح خواهد شد که به وطن و ناموس ما تجاوز خواهد کرد. اما بذ ارید با چند سوال ظروع کنم:

چه کسی تروریست است؟

آیا اگر کسی محبوب قلب‌ها نباشد پیکرش اینگونه غرق در عزت و عشق میشود؟

این تشییع پیکر چه پیامدهایی دارد؟

چه کسی تروریست است؟

به صورت خیلی ساده تروریسم به استفاده از خشونت، یا تهدید به استفاده از خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی، مذهبی، یا ایدئولوژیک گفته می‌شود.

امروز در جهان واقعی چه کسی این کار را انجام میدهد؟ کشورهای استکباری که برای رسیدن به اهداف سیاسی خودشان دست به هر گونه اقدامی میزنند و از کشتن کودکان و افراد بدون سلاح ابایی ندارند تروریسم هستند یا کسی که به دفاع از مظلومین بر میخیزد؟

کشورهایی که مولد طالبان، داعش و سایر گروهای افراطی است تروریست است یا گروه هایی که برای دفاع از مردم مظلوم و برای جلوگیری از ورود غیر قانونی به کشورهای منطقه قیام کرده اند؟

سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرچمدار مخالفت با تفکر استکباری بود و این مسئله را در میدان عمل و در طول سالیان طویل به رخ آنان کشیده بود. آنان سالهاست که از او زخم خورده اند و علی رغم هزینه های زیاد نتوانسته اند به اهدافشان دست یابند. این است رمز تروریست خواندن سلیمانی.

آنها سردار سلیمانی را در حالی در خاک عراق به شهادت رساندند، که به دعوت رسمی نخست وزیر عراق به آنجا سفر کرده بود. ایشان در آخرین مأموریت خود نیز به دنبال اتحاد کشورهای جبهه مقاومت بود و این سفر نیز در همین زمینه انجام شده بود. زیارت دوره ایشان از سوریه آغاز شد.

تشیع پیکر شهید سپهبد سلیمانی

از روز جمعه 13 دی ماه 1398 که خبر شهادت سردار سلیمانی پخش شد، تمام امت اسلامی چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران عزادار شده اند. این عزاداری گسترده ریشه در عمق روح این شهید دارد.

شهیدی که جسم و روحش را در مسیر مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومین جهان ایثار کرد.

تشییع در عراق

پیکر این شهید مبارز و همراهانش در اولین رسالت بعد از شهادتشان، زمینه اتحاد مردم و دولت ایران و عراق را فراهم کرد. اتحادی که آشوب های اخیر

Mourners carry the coffins of slain Iraqi paramilitary chief Abu Mahdi al-Muhandis, Iranian military commander Qasem Soleimani and eight others inside the Shrine of Imam Hussein in the holy Iraqi city of Karbala,during a funeral procession on January 4, 2020. – Thousands of Iraqis chanting “Death to America” today as they mourned an Iranian commander and others killed in a US drone attack that sparked fears of a regional proxy war between Washington and Tehran. (Photo by Mohammed SAWAF / AFP)

عراق را هم به پایان رساند.

پیکر این شهید در اولین مقصد خود در کاظمین بر روی دست خیل عظیمی از مردم عراق تشییع شد. این حضور مردم عراق و محکوم کردن این اقدام تروریستی حامل پیام اتحاد است.

در مقصد دوم به کربلا رفت. کربلا امسال انگار دو بار اربعین را تجربه کرد. جمعیتی عظیم برای وداع با سردار دلها امدند.

در مقصد سوم خود به نجف رفت. عشق این سردار پیکرش را به طواف ضریح مولایش برد. همزمان با این تشییع پیکر در عراق، مردم ایران در تمامی نقاط کشور منتظر پیکرش هستند…

تشییع در ایران

پیکر شهیدان مقاومت وارد ایران شد. همانگونه که مردم عراق پیکر سردار را تشییع کردند، پیکر ابومهدی المهندس هم در ایران تشییع شد. پیکر مردی که از اول عمرش با استکبار جنگیده بود؛ چه مبارزه با رژیم بعث عراق در خود عراق و چه در جنگ ایران و عراق که از طرف ایران به جنگ رفت.

مردم ایران همانگونه برای سردار سلیمانی شهید شان اشک ریختند، برای ابومهدی المهندس هم عزاداری کردند. نشان دادند که ایران برای تمامی مبارزان با استکبار احترام قائل است.

پیکر شهیدان مقاومت با شکوه تمام در مرحله اول در خوزستان تشییع شد. این یک تجدید پیمان مردمی بود با آرمان هایی که این افراد در آن راه قدم بر داشتند.

در مرحله بعدی به مشهد آمدند و به زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام رفتند.

حضور میلیونی و استقبال با شکوه مردم در حدی بود که باعث شد تمام برنامه ریزی ها تغییر کند. قرار بود بعد از مشهد، در ساعت 19 و 30  دقیقه مراسم وداعی در مصلی تهران برگزار شود. ولی پیکر شهید تا ساعت 21 در مشهد در میان خیل عظیم مردم بود.

روز بعد روز حماسه آفرینی مردم تهران بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی نمازی تاریخی خواندند.

مردم تهران و در واقع ایران در تهران قیام کردند. جمعیتی که بالغ بر 8 میلیون بود. این با شکوهترین تشییع جنازه در ایران بود. حتی به نظر من از تشییع پیکر امام خمینی رحمه الله نیز با شکوهتر بود.

در مرحله بعدی همان شب مردم قم برای وداع آمدند. پیکر شهدای مقاومت در مقصد بعدی خودشان به طواف ظریح کریمه اهل بیت علیهم السلام رفتند.

تشییع در و تدفین در کرمان

و اما تشییع پیکر و تدفین در محل تولد سردار دلها. در آخرین مقصد، پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی به کرمان رفت.

جمعتی که از شهر ها و استان های مختلف خودشان را به کرمان رسانده بودند. هیچ دوربینی نمیتوانست این عظمت را نشان دهد. جمعیت آنقدر زیاد بود که مراسم تدفین به تعویق افتاد.

پیکر شهید سلیمانی بالاخره پس از اینکه 24 ساعت در میان مردم کرمان بود، در جایی که خود شهید وصیت کرده بود و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

پیام های تشییع با شکوه پیکر شهدای مقاومت

  1. حضور انقلابی مردم

شهادت حاج قاسم، بار دیگر تمام مردم ایران را به صحنه آورد. در شرایطی که مردم به دلیل شرایط اقتصادی و تأثیر تحریم ها به شدت گله مند هستند و به سوء مدیریت در موضوعات مختلف اعتراض دارند (به عنوان مثال جریان گران شدن بنزین) شهادت حاج قاسم دلها را متحد کرد.

مردم بار دیگر در رفراندومی عظیم به آرمان های انقلاب که اولین آن مبارزه با استکبار و ظلم جهان است رأی آری دادند. مردم نشان دادند که هرچند از بعضی موارد گله دارند، ولی آرمانها را دوست دارند.

  1. اتحاد ایران و عراق

یکی از فضیلت های شهادت حاج قاسم در عراق اتحادی است که پس از یک دوره آشوب در عراق، در میان مردم این دو ملت ایجاد شد.

عراق این ترور را تجاوز به تمامیت حاکیمیت عراق دانست. حرکت و ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا نیز بار دیگر رخ نشان داد. این اتحاد در برابر وجود نیروهای آمریکایی و دخالت آمریکا در منطقه خاورمیانه شکل گرفت.

  1. شکست واقعی دشمن

زمانی که آمریکا در ظاهر سلیمانی را شهید کرد، خود را برنده میدان به حساب می آورد، ولی زمانی که تشییع با شکوه را دید، زمانی که اتحاد را دید امیدش نا امید شد. ظاهرا آمریکا در محاسباتش دچار اشتباه شده است.

این اتفاق به قطع در آینده منطقه خاورمیانه تأثیرات زیادی خواهد داشت. مهمترین تأثیر آن هم خروج قطعی آمریکا از عراق و سایر کشورهای منطقه است. این وعده ای است که محقق خواهد شد.

سخن پایانی

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است. یکی از خاصیت های اصلی زبان بین المللی این است که بتواند از آنچه به صلح و آرامش بین المللی می انجامد دفاع کند، آن را تبلیغ کند و همه مردم جهان را نسبت به برهم زنندگان امنیت جهانی آگاه سازد.

زبان انگلیسی امروز برای من و شما ابزاری خواهد شد که بتوانیم تروریست واقعی را با یک زبان بین المللی معرفی کنیم، مدافعان مظلومین جهان را معرفی کنیم و در راستای رسیدن به صلح جهانی قدم برداریم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *