درک مطلب خود را تقویت کنید reading comprehension

درک مطلب و مهارت Reading خود را تقویت کنید

درک مطلب و مهارت Reading خود را تقویت کنید

در این مقاله قصد داریم درباره تقویت درک مطلب و مهارت reading صحبت کنیم. در دنیای امروز با این حجم از اطلاعات و محتوای تولید شده، بدون شک تقویت مهارت reading و افزایش توانایی درک مطلب از جمله قابلیت‌هایی است که می‌تواند سرعت پیشرفت ما را، خصوصا در مقایسه با دیگران چند برابر کند.

آیا مهارت reading برای شما سخت است و در درک مطلب زبان انگلیسی مشکل دارید؟

ممکن است شما مطلبی را بخوانید اما معنی آن را متوجه نشوید. این امکان حتی برای انگلیسی زبانان هم وجود دارد.

مهارت خواندن ( Reading ) با درک مطلب ( Comprehension ) متفاوت است. شما خواندن مطلبی را در هرمکانی میتوانید انجام دهید. میتوانید یک کتاب را به دستتان بگیرید و دراتوبوس, در یک پارک و یا حتی خانه تان به راحتی بخوانید اما اینکه چه اندازه آن مطلب را درک میکنید در هرمکانی امکان پذیر نیست.

پیشنهاد

همیشه برای بهتر انگلیسی را یاد گرفتن به ما پیشنهاد میشود که خواندن به زبان انگلیسی را زیاد تمرین کنیم. کتاب داستان یا رمان بخوانیم اما این خواندن باید در کجا انجام بگیرد تا بهترین نتیجه را بدهد؟

در ابتدا باید بگوییم که برای درک مطلب بهتر باید در مکانی باشید که حداقل مزاحمت برای شما ایجاد میشود, چه از نظر رفت و آمدها و چه از نظر سروصداهای اطراف. مهارت reading نیاز به تمرکز دارد. بنابراین بهترین زمان و مکان را برای خود انتخاب کنید و روزانه حداقل نیمساعت با تمرکز برروی خواندن خود مطالعه کنید.درک مطلب خود را تقویت کنید

وسایل لازم

مکان مورد نظر شما از نظر روشنایی نیز مقبول باشد. به هنگام مطالعه تمام وسایلی را که گمان میکنید باید نزدیک شما باشند را از قبل کنار خود قراردهید تا در حین مطالعه مجبور به رفت و آمد نباشید. وسایلی همچون مداد، خودکار، کاغذ و یا هرچیز دیگری که به هنگام مطالعه از آن استفاده میکنید.

همچنین موبایل خود را نیز سایلنت کنید.

سعی کنید از موضوعی استفاده کنید که با سلیقه‌ی شما مطابقت داشته باشد. شما نه تنها می‌خواهید با خواندن مطلبی انگلیسی به فراگیری خود کمک کنید بلکه باید سعی دارید تا از تمرین خود لذت هم ببرید تا بتوانید به آن ادامه دهید. بنابراین کتاب مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید و مطمئن باشید که در سطح زبان انگلیسی شما نیز میباشد. اگر سطح کتاب از دانش انگلیسی شما خیلی بیشتر باشد ممکن است باعث دلسردی و دلزدگی شما گردد.

به هنگام مطالعه سعی کنید ذهنی پرسشگونه داشته باشید.

مهارت reading یعنی در جستجوی نکته و یا تلاش برای رسیدن به هدفی از پیش تعیین شده. برای افزایش بازدهی قبل از شروع مطالعه کل مطلب را مروری سریع نمائید و از خودتان بپرسید که آیا نام‌های خاصی مرتبا در کتاب تکرار شده اند یا نه؟ پارگراف‌ها کوتاه هستند یا بلند؟ و بطور کلی یک نظریه ی خاصی در مورد آن داشته باشید. برای بعد از تمام شدن خواندنتان نیز سوالاتی از خود بپرسید. آیا آنچه را که خواندید با آنچه که فکر میکردید هماهنگی داشته یا نه؟درک مطلب خود را تقویت کنید

به هنگام خواندن سعی کنید بطور کامل و بدون وقفه خواندن را انجام دهید. با رسیدن به هر کلمه‌ای که برای شما ناآشنا میباشد خواندن خود را قطع نکنید و ادامه دهید تا درک کلی مطلب را متوجه بشوید. در انتها نیز مروری کلی به کل کتاب داشته باشید و سوالاتی که هنوز ممکن است در ذهنتان مانده باشد را جوابگو باشید. با توجه به این مطالب میتوانید مهارت درک مطلب ( Reading Comprehension ) خود را افزایش دهید و از خواندن مطالب به زبان انگلیسی حداکثر استفاده را ببرید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد درک مطلب و مهارت reading همچین این موضوع که چگونه درک مطلب خود را تقویت کنید صحبت کردیم و راه های بسیار مفیدی برای افزایش این مهارت ارائه شد.

مقالات مرتبط:
  1. مکالمه انگلیسی را چطور یاد بگیریم؟
  2. راه های یادگیری ساختار گرامری چیست؟
  3. انگلیسی در رستوران
  4. داستان های انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *